امام جمعه ایلام:

خبرنگاران باید دغدغه‌های مردم را نشر دهند

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۱۲:۰۸:۲۱
کد خبر: ۸۸۱۸۳۰
خبرنگاران باید دغدغه‌های مردم را نشر دهند
نماینده ولی فقیه در استان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:خبرنگاران باید دغدغه‌های مردم را نشر دهند و از مسئولان مطالبه گری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا ازاز ایلام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، در این مراسم اظهار کرد:17 مردادماه سالگرد خبرنگاری است که در 21 سال پیش توسط طالبان به شهادت رسید و چنین روز را برای تجلیل از خبرنگاران تعیین‌شده است.

 حجت الاسلام «الله نور کریمی تبار»،  بابیان اینکه خبرنگار نقش اطلاع‌رسانی و افزایش اطلاعات جامعه را بر عهده دارد، تصریح کرد: سرعت، دقت و صحت خبر کار بسیار سختی بوده که ثمره کار خبرنگاران است و در شرایطی که دشمن در کار خبرسازی برعلیه نظام اسلامی است خبرنگار بسیجی و متعهد باید احساس تکلیف کند.

 امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: خبرنگار بسیجی باید مراقب باشد که در زمین دشمن بازی نکند و هدفی که دشمن برای ضربه زدن به‌نظام اسلامی دنبال می‌کند را خنثی کند، تخریب شخصیت‌ها یکی از اهداف دشمن است، ممکن است برخی افراد لغزش‌هایی داشته باشد و بازنشر برخی از این مطالب در فضای حقیقی و مجازی ازلحاظ شرعی، مجاز نیست.

 حجت‌الاسلام کریمی تبار، با اشاره به اینکه دشمن به دنبال نامید کردن و تخریب مدیران و خادمان جامعه است، ابراز کرد: در این زمینه تجارب تلخی در طول 40 سال گذشته داریم، چهره‌های نااهلی بزک شدند و چهره‌ها و خادمانی هم تخریب شدند، دشمن به دنبال این است نقاط قوت نظام اسلامی، تقویت نشود.

 او بیان کرد: رسانه با گلچین کردن اخبار و تجزیه‌وتحلیل اخبار، می‌توانند خادم خوبی برای انقلاب اسلامی باشند و در خط مقدم رسانه از انقلاب اسلامی دفاع کنند، خبرنگاران باید دغدغه‌های مردم را نشر دهند و از مسئولان مطالبه گری داشته باشند.

 

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه یک خبر آن‌چنان روی افکار عموی تأثیرگذار است که با تأثیر آن، کلی از مشکلات برطرف می‌شود، گفت: انعکاس مطالبات مردمی چیزی است که مطالبه رهبری است و همچنین در انعکاس خدماتی که مسئولان ارائه می‌دهند نباید کوتاهی شود.

 

وی، در پایان خاطرنشان کرد: خدمات دولت و نظام اسلامی، ثمره خون شهدا در جامعه ماست و انعکاس آن، روحیه امید، نشاط و روح زندگی را در جامعه ایجاد می‌کند و انعکاس این تلاش‌ها، بر دوش خبرنگاران بوده و جهاد رسانه‌ای است که باید در این شرایط انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز