خدمت رسانی بنیاد مستضعفان یک میلیون زائر اربعین

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۰:۵۳:۰۶
کد خبر: ۹۰۸۸۳۳
خدمت رسانی بنیاد مستضعفان یک میلیون زائر اربعین
-رئیس بنیاد مستضعفان گفت: موکب‌های این بنیاد در مرزهای مهران، خسروی و شلمچه به یک میلیون زائر اربعین خدمات‌ ارائه می‌دهند.

به گزارش برنا از ایلام : پرویز فتاح روز سه‌شنبه در موکب محبان امیرالمومنین(ع) سه‌راهی کارزان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این موکب‌ها سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام و همچنین میان وعده و آب معدنی به زائران ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: ۱۰ میلیون بطری آب معدنی، ۲.۵ میلیون بطری شیر و چند میلیون بطری آبمیوه ساخت کارخانه‌های بنیاد مستضعفان در موکب‌ها و انبارها دپو شده است و در صورت نیاز امکان تحویل و توزیع در سایر موکب‌ها نیز وجود دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: زیرساخت‌های موکب‌ها به گونه‌ای است که در برابر باد و باران و تغییرات جوی مقاومت داشته باشد و در صورت بارندگی، ارائه خدمات به زائران ادامه داشته باشد.

فتاح افزود: در موکب‌ قصرشیرین بخاطر شرایط خاص و تعطیل شدن تردد زائران از ساعت ۱۷ عصر، امکانات اقامت شبانه و در مرزهای مهران و شلمچه نیز امکان اقامت کوتاه مدت برای زائران فراهم است.

وی تاکید کرد: تمامی کارکنان این موکب‌ها به صورت داوطلبانه و هماهنگ با ستاد اربعین سه استان ایلام، خوزستان و کرمانشاه در خدمت زائران اربعین هستند و فعالیت موکب‌ها به صورت شبانه روزی تا پنج روز بعد از اربعین و اتمام بازگشت زائران ادامه دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: موکب‌های این بنیاد در سه مرز مهران، شلمچه و خسروی دارای شرایط مختلفی هستند بطوریکه در مرز مهران از محیط شهری دور است اما در ۲ مرز دیگر در داخل شهر و نزدیک به مرزها برپا شده است و لازم است برای دائمی شدن آنها این شرایط در نظر گرفته شود.

فتاح تاکید کرد: دائمی شدن این موکب‌ها نیازمند هماهنگی با مسئولان محلی، پلیس راه و ستاد عتبات عالیات است.

وی در خصوص کمک به مناطق سیل‌زده استان ایلام نیز گفت: تمامی سیمان مورد نیاز این مناطق توسط بنیاد مستضعفان تامین شده و تا کنون ۳۰ هزار تن سیمان در اختیار این مناطق قرار گرفته است.

، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان دوشنبه شب گذشته به همراه رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران و جمعی از مسئولان استان ایلام از موکب محبان امیرالمومنین(ع) واقع در سه راهی کارزان شهرستان سیروان بازدید کرد.

این موکب در یکی از مسیرهای اصلی تردد زائران اربعین و در پنج هکتار مساحت توسط بنیاد مستضعفان با همکاری کارخانه سیمان ایلام تسطیح و آماده سازی شده است.

در این موکب روزانه ۹ هزار پرس غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام پخت شده و بین زائران اربعین توزیع می شود. این موکب همچنین دارای نمازخانه و استراحتگاه، ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و چهار دوش حمام است.

پارکینگ این موکب به مساحت ۲ هکتار ظرفیت پذیرش ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰۰ خودرو شخصی را دارد.

این موکب برای اربعین امسال به صورت موقت راه اندازی شده است اما برای سال های آینده توسط بنیاد مستصعفان به صورت دائمی به عنوان مجتمع اسکان و پذیرایی زائران اربعین احداث خواهد شد.

سه راهی کارزان در شهرستان سیروان استان ایلام در ۱۱۰ کیلومتری مرز مهران قرار دارد و محل تلاقی زائران اربعین از نقاط مختلف کشور است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز