استاندار ایلام خبر داد :

مرز مهران در صدر صادرات به کشور عراق

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۰۹:۲۸:۰۱
کد خبر: ۹۱۸۶۵۴
مرز مهران در صدر صادرات به کشور عراق
استاندار ایلام خبر از صادرات ۷۲۰ میلیون دلاری و رشد ۵۲۴ درصدی مجموع درآمدها در گمرکات استان داد.

 به گزارش برنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی از رشد ۵۲۴ درصدی مجموع درآمدها در گمرکات استان خبر داد و گفت: ظرف ۷ ماه گذشته مجموع درآمدهای کسب شده در گمرکات استان ۷۶ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال بوده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۵۲۴ درصدی را نشان می دهد.

وی مرز مهران را در صدر صادرات کالا به کشور عراق از لحاظ مجموع ارزش دلاری کالاهای صادراتی عنوان کرد و گفت: درآمد گمرکات استان در ۷ ماهه امسال ۱.۲ درصد از مجموع کل درآمد ۵ سال گذشته بیشتر بوده است.

استاندار ایلام در ادامه از صادرات ۷۲۰ میلیون دلاری از مرز مهران خبر داد و گفت: مجموع صادرات از مرز مهران طی ۷ ماهه امسال یک میلیون ۲۴۸ هزار تن و به ارزش ۷۲۰ میلیون و ۲۸۰ هزار دلار بوده است که از نظر وزنی رشد ۲۴ درصدی و از لحاظ ارزش دلاری رشدی ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه داشته است.

گفتنی این رشد ارزش دلاری در گمرکات استان با وجود کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی ارزش کالای صادراتی در سیستم گمرک کشور نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده است مضافا اینکه در ۲۰ ماهه قبل از آبان  ۹۷ صادرات از مرز مهران رشد منفی داشته است که با تمهیدات انجام گرفته روند صادرات در این مرز بین المللی شتاب مثبت گرفته است.

 

نظر شما