جوان معلول (کر و لال) ایلامی به اشتباه سر از افغانستان درآورد

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۲۲:۱۸:۰۶
کد خبر: ۹۳۱۲۴۶
جوان معلول (کر و لال) ایلامی به اشتباه سر از افغانستان درآورد
این جوان ایلامی که با یک لباس کردستانی سرمه ای رنگ روز دوشنبه ۲۰ آبان ۹۸ با یک دستگاه موتورسیکلت قرمز رنگ از منزل خارج گردید در شهر خرم آباد دستگیر و به خاطر عدم توانایی در تکلم توسط قاضی دادگاه خرم آباد به اشتباه از اتباع افغانی تصور شده و به این کشور فرستاده شده است

به گزارش برنا از ایلام ، حامد آس ۱۹ سال سن داشته و از بدو تولد کر و لال است. وی با یک لباس کردستانی سرمه ای رنگ از روز دوشنبه ۲۰ آبان ۹۸ با یک دستگاه موتورسیکلت قرمز رنگ از منزل خارج شده و طبق آخرین اخبار در شهر خرم آباد دستگیر و به خاطر عدم توانایی در تکلم توسط قاضی دادگاه خرم آباد به اشتباه از اتباع افغانی تصور شده و به این کشور فرستاده شده است. بهزیستی ایلام نیز پس از اطلاع از این موضوع برای بازگشت معلول مفقود شده در افغانستان وارد عمل می‌شود.

#جزئیات مفقود شدن "حامد آس" از زبان دایی اش#

"نبی نمازی"، دایی این نوجوان اهل مهر ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در ملکشاهی گفت: این جوان 18 ساله دارای مشکل شنوایی و ساکن شهر مهر ملکشاهی است.

وی اظهار کرد: این نوجوان به خانواده خود اعلام کرده بود که می خواهد با موتورسیکلت به زیارت امام رضا(ع) برود، علیرغم اینکه خانواده وی قضیه را زیاد جدی نگرفته بودند اما وی به هوای امام رضا (ع) با موتورسیکلت از خانه خارج می شود.

نمازی افزود: وی در روز 22 آبان ماه در خرم آباد بازداشت می شود و بعد از بازداشت بر این فرضیه که این نوجوان کر ولال نیست و خود را به کر و لالی زده است و قاضی پرونده با این تشخیص که این نوجوان یک افغانی است دستور تبعید وی به افغانستان را صادر می کند. لذا پس از چند روز در مرز تایباد در مورخ 28 آبان این نوجوان به کشور افغانستان خروج می کند.  

نمازی ادامه داد: قاضی بایستی از نوع پوشش کردی این نوجوان و پلاک موتورسیکلت وی به شماره ایلام تشخیص می داد که ایشان کرد زبان و ایرانی هستند و ایشان را به افغانستان نمی فرستاد. این نوجوان از 28 آبان تا امروز آواره کشور افغانستان است.  

وی تصریح کرد: هم اکنون خانواده این نوجوان به کنسولگری ایران در افغانستان مراجعه کرده تا وی را همراهی کنند.  

نمازی در پایان گفت: پدر وی در مرز تایباد عکس پسر خودش را در میان نیروهای خروج کننده از مرز تایباد در تاریخ 28 آبان مشاهده کرده است.

#ورود بهزیستی ایلام برای بازگشت معلول مفقود شده در افغانستان#

 

مدیر کل بهزیستی ایلام از ورود این اداره کل برای پیدا شدن معلول مفقود شده اهل شهرستان ملکشاهی در کشور افغانستان خبر داد.

زهرا همتی گفت: بر اساس اعلام خانواده این معلول، وی دو هفته پیش سوار بر موتور سیکلت از منزل خارج که در یکی از استان های همجوار توسط پلیس شناسایی می شود.

وی با ذکر اینکه این جوان ۲۰ساله دارای معلولیت شنوایی است ادامه داد: بر اساس اعلام خانواده این معلول، وی پس از اینکه  مورد تحقیقات پلیس قرار می گیرد و هیچ پاسخی به علت ناتوانی در بیان نمی تواند ارایه دهد با تصور اشتباه اینکه وی تبعه خارجی است به کشور افغانستان تحویل داده می شود.

وی اظهار کرد: این مساله روزگذشته از طریق خانواده این معلول در فضای مجازی اعلام و با مراجعه این خانواده صبح امروز این دستگاه برای پیدا کردن این معلول وارد کار شد.

به گفته همتی، در این زمینه پس از پیگیری بهزیستی و تماس با بستگان این معلول، صبح امروز خانواده وی به این اداره کل مراجعه و مکاتبه و رایزنی لازم با  حوزه معاونت توانبخشی ازمان بهزیستی کشور انجام  تا از طریق مراجع ذیربط  اقدام لازم برای بازگشت این معلول به کشور انجام شود.

وی از خانواده های معلولان خواست در صورت مفقود شدن معلولان در گام نخست از طریق این اداره کل پیگیری لازم را انجام دهند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز