استاندار ایلام در دیدار سفیر ایران در عراق؛

مرز مهران باید بسته بماند

۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۰:۱۰
کد خبر: ۹۷۹۶۲۴
مرز مهران باید بسته بماند
استاندار ایلام: مرز بین المللی مهران به منظور مهار ویروس کرونا باید بسته بماند

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام سلیمانی دشتکی در دیدار سفیر ایران درعراق اظهار داشت : مرز بین المللی مهران به منظور مهار ویروس کرونا باید بسته بماند تا از تردد زوار و حمل بار از اقصی نقاط کشور جلوگیری و انتشار این بیماری کمتر شود.

او در این دیدار  با بیان اینکه  زیرساخت مرز‌های چیلات و چنگوله  آماده شده  و زیر ساخت های مرز هلاله شمالی نیز در حال آمادگی است تاکید کرد: ضرورت دارد بازارچه‌های چیلات، چنگوله و هلاله شمالی سریعتر راه اندازی شود. 

او یادآور شد: با توجه به آماده بودن تمامی زیر ساخت های لازم در مرز چیلات ما منتظر هستیم که طرف عراقی نیز پای کار بیاید و ضرورت دارد در این خصوص از طرف وزارت امورخارجه این موضوع پیگیری شود.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه بازگشایی مرز چیلات با توجه به کوتاهی مسیر تحول بزرگی در مراودات و مبادلات تجاری، اقتصادی و اجتماعی بین دو کشور ایران و عراق ایجاد می کند افزود: مرز چنگوله مورد تأیید و تصویب دولت عراق قرار گرفته است و فقط نیاز به تکمیل زیرساخت‌ها از جانب این کشور دارد.

سفیر ایران در عراق نیز در این دیدار قول مساعدت و همکاری همه جانبه را برای راه‌اندازی مرز‌های مورد نظر استان در دولت عراق داد و گفت: در زمینه همکاری‌های مرزی، مبادلات تجاری و تردد‌ها هر گونه اقدام و پیگیری که لازم باشد از طریق دولت عراق انجام خواهیم داد. 

 ایرج مسجدی  با اشاره به  اپیدمی بیماری کرونا در کشور گفت: برای پیشگیری و مقابله با این بیماری تمام مرز‌های کشور با عراق بسته شده است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز