رکورد تولید پلی اتیلن در پتروشیمی ایلام شکسته شد

۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۱۴:۵۴:۳۶
کد خبر: ۹۹۳۱۷۴
رکورد تولید پلی اتیلن در پتروشیمی ایلام شکسته شد
برای اولین بار با ثبت ۳۵ تن دریافتی خوراک، رکورد تولید روزانه پلی اتیلن در پتروشیمی ایلام شکسته شد و این یعنی آغازی برای تحقق "جهش تولید

به گزارش برنا از ایلام ؛ برای اولین بار با ثبت ۳۵ تن دریافتی خوراک، رکورد تولید روزانه پلی اتیلن در پتروشیمی ایلام شکسته شد و این یعنی آغازی برای تحقق "جهش تولید" در این مجتمع اقتصادی ، ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه نتوانستند خللی دراراده مهندسان و کارشناسان پتروشیمی ایلام برای تحولی عظیم در این مجتمع صنعتی ایجاد کند و آخرین روزهای زمستان 98 در تاریخ پتروشیمی ایلام ماندگار خواهد شد.

دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا همه مشکلات را رها کرده بودند و تنها به فکر راه و چاره برای حل این مشکل بودند ولی در کشور ما و بخصوص در دیارمان ایلام، پزشکان و پرستاران به عنوان سربازان خط اول سلامت بدرستی نقش خود را ایفاء کردند و مهندسان پتروشیمی ایلام در خط مقدم جهاد اقتصادی تلاش کردند تا بتوانند نامگذاری سال جاری که توسط مقام معظم رهبری بنام "جهش  تولید" نامگذاری شده است، محقق کنند.

در سال های گذشته خبرهای خوبی از این مجتمع اقتصادی به گوش نمی رسید اما امروز با راهنمایی و ارشاد مدیرعامل جدید خبرهای خوبی در راه است که سالیان سال است که ایلامیان انتظار شنیدن آن را دارند.

 در واپسین لحظات آخرین روز سال گذشته پس از مدتها تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت پتروشیمی ایلام، تزریق آزمایشی اولین خوراک پنتان به کوره های کراکینگ و سپس عملیات فلرینگ، نوید بهاری پر رونق و همراه با پیشرفت را برای ملت ایران، بخصوص مردمان این استان که سالیان سال است به ناحق کلمه نامبارک "محرومیت" را به یدک می کشد،به ارمغان آوردند.

به طور کلی پالایشگاه گاز، پتروشیمی و کارخانه سیمان ایلام و .... تنها صنعت هایی هستند که می توانند چراغ کور سوی ایلام را در زمینه اشتغالزایی و غیره روشن کنند و مشعل های فروزان آنها امید به آینده جوانان این مرز و بوم را دو چندان می کند.

 رئیس راه اندازی الفین شرکت پتروشیمی ایلام گفت : در شرایطی که مردم برای بی اثر کردن ویروس کرونا و نیز آغاز تعطیلات نوروزی در کنار خانواده و در منزل به سر می بردند، دغدغه صنعتگران پتروشیمی ایلام و در کل مجموعه هلدینگ خلیج فارس ، کاهش اثرات تحریم و دفع این ویروس از اقتصاد کشور و زندگی هم وطنانمان بود.

مهندس"همایون جمشیدیان" افزود: پس از مدتها آماده سازی و تامین زیر ساختهای لازم در شامگاه 29 اسفند با حضور همزمان دوشیفت بهره برداری الفین با رعایت ضوابط بهداشتی ابلاغی در مورد کرونا و همکاران راه انداز، پس از دریافت خوراک از واحد SRU، و طی شدن موفق روند عملیات تزریق خوراک به کوره ها، انجام عملیات کراکینگ و در سرویس قرار گرفتن سیکل Quench oil و Quench Water عملا کار راه اندازی بخش اعظمی از این پروژه به پایان رسید.

وی اظهار داشت: در سال جاری علی رغم تمام فشارهای خارجی، زنجیره تولید خوراک پتروشیمی های غرب کشور تکمیل و تقویت خواهد شد و همزمان با سرریز منافع اقتصادی آن در استان ایلام، بخش قابل توجهی از دغدغه اقتصادی و سرمایه گذاری و تولید و اشتغال در این خطه برطرف می گردد.

 همچنین رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام گفت: تولید پلی اتیلن سنگین در پتروشیمی ایلام به مرز ۳۵ تن در ساعت که معادل ۸۸  درصد تولید اسمی این واحد می باشد، رسید.

مهندس"علی اصغر پیرانی"  افزود: با استمرار تلاش شبانه روزی همکاران در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب به نام سال جهش در تولید مزین گردیده است، تولید حداکثری در برنامه کاری قرار گرفته است .

وی اظهار داشت : این مهم که با پیگیری مدیرعامل و دریافت مجوز برداشت خوراک مورد نظر از خط اتیلن غرب عملیاتی شد، ه نتیجه خود باوری و دانش و تسلط همکاران و کارشناسان بومی در راه اندازی واحد مذکور با چنین ظرفیتی به رغم محدودیت ها و تنگناهای مختلف ناشی از تحریم های ظالمانه و مضافا بازدارندگی های ویروس منحوس کرونا بوده است.

وی تصریح کرد: استفاده از چنین ظرفیتی در شرایط کنونی ضمن اینکه در طول سالیان گذشته کم سابقه و همواره نیازمند آماده نمودن پیش نیازهای بسیار بوده است با توجه به اینکه مصادف با استفاده از کاتالیست جایگزین  به جای کاتالیست اصلی واحد  در شرایط تحریم اتفاق افتاده است، حائز اهمیت بیشتری می باشد.

وی خاطرنشان کرد: اعتماد دوباره به جوانان و کارشناسان و متخصصین بومی استان که در دوران مختلف با حضور به موقع و موثر صحنه هایی افتخار آمیز و به یاد ماندنی بویژه در تاریخ انقلاب و جنگ آفریده اند یک بار دیگر نشان داد که این عزیزان ضمن درک موقعیت های حساس، لحظه ای خدمت را فرو نمی گذارند و به ندای رهبر فرزانه انقلاب در حرکت به سوی جهش تولید پیش قدم و در صحنه حضور دارند.

گزارشی از ایرج ملکی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز