دلایل جذابیت تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه چیست؟

۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۱۵:۵۸:۰۳
کد خبر: ۱۰۱۷۲۸۹
دلایل جذابیت تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه چیست؟
چند سالی است که دانشگاه‌های ترکیه میزبان دانشجویان خارجی بسیاری است که از اقصی نقاط دنیا باانگیزه ادامه تحصیلات یا شروع تحصیلات دانشگاهی رهسپار این کشور می‌شوند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در زیر به عمده‌ترین دلایل جذابیت تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه می‌پردازیم:

دلایل جذابیت تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه

1- فرصت تحصیل باکیفیت در مقاطع آموزش عالی

ترکیه دومین کشور جهان در دسترسی به آموزش عالی با نرخ تحصیل 94 است. مدرکی که از دانشگاه ترکیه دریافت می‌کنید در همه کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته می‌شود. علاوه بر این، ترکیه یکی از موفق‌ترین کشورهای ارائه کننده بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان خارجی است.

2- تنوع دانشگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی

در ترکیه 206 دانشگاه وجود دارد و تعداد دانشجویان نزدیک به 8 میلیون نفر است. باوجود این تعداد دانشجو، ترکیه اولین کشوری است که بیشترین دانشجو را در آموزش عالی در اروپا در اختیار دارد. در کل 58092 برنامه تحصیلات تکمیلی مختلف در 206 دانشگاه وجود دارد.

3- زندگی چند فرهنگی

یکی دیگر از جذابیت‌های تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه این است که این کشور هزاران سال میزبان بسیاری از تمدن‌های بزرگ در قلمرو خود بوده است و تقریباً موزاییکی از فرهنگ‌ها است! در این کشوری که تمدن‌های بی‌شماری در آن بوده‌اند، همه نسبت به یکدیگر مدارا و احترام دارند. ترکیه، جایی است که می‌توانید قطعه‌ای از ریشه‌های خود را پیدا کنید و شاید بتوانید با افرادی که به زبان شما صحبت می‌کنند ملاقات کنید. این کشور برای دانش آموزان با محیط امن و صلح آمیز خود ایده آل است.

4- زیبایی‌های طبیعی

ترکیه که جغرافیایی چهار فصل را تجربه می‌کند، به خاطر زیبایی‌های طبیعی خود در سراسر جهان شهرت دارد. شما می‌توانید از شنا و ورزش‌های آبی در دریاهای اطراف ترکیه لذت ببرید، می‌توانید در بسیاری از شهرهای کوهستانی اسکی کنید، می‌توانید از قایق سواری در رودخانه‌ها لذت ببرید و بسیاری از ورزش‌ها را تجربه کنید.

5- میراث تاریخی و فرهنگی

براساس یک تاریخ طولانی، هزاران اثر تاریخی و فرهنگی در ترکیه وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به‌عنوان میراث فرهنگی یونسکو محافظت می‌شوند.

6- ترک‌های مهمان نواز

میهمان نوازی مردم ترکیه در تمام دنیا افسانه‌ای بوده است! به‌عنوان یک دانشجو، اگر کمک بخواهید، مردم با تمام اخلاص و رفتار دوستانه نهایت تلاش خود را می‌کنند. ترک‌ها به‌عنوان مهمان از شما استقبال می‌کنند و رفتارهای زیادی برای جلب رضایت شما انجام می‌دهند. مطمئن باشید اینجا گرمی خانه خود را از دست نخواهید داد.

7- پردیس‌های دانشگاهی مدرن و مجهز

مهم نیست که کدام یک از 206 دانشگاه کشور ترکیه را انتخاب می‌کنید چرا که یک زندگی مدرن و راحت در دانشگاه را تجربه خواهید کرد که مجهز به آخرین فن آوری‌های روز است.

8- شرایط زندگی راحت و کم هزینه

زندگی در ترکیه از بیشتر کشورها مقرون به‌صرفه‌تر است. شما می‌توانید نیازهای خود مانند اقامت، غذا و نوشیدنی و سرگرمی را باقیمت‌های مناسب برآورده کنید. شما می‌توانید در خوابگاه‌های داخل دانشگاه یا در نزدیکی پردیس‌های دانشگاه بمانید، یا خانه‌ای را با اجاره مناسب اجاره کنید. علاوه بر این، هر کدام از روش‌های حمل و نقل که برای رفت و آمد به دانشگاه و خانه انتخاب کنید، بلیطی را باقیمت تخفیف دریافت خواهید کرد.

جمع‌بندی مزایای تحصیل در کشور ترکیه

در  این مقاله با هشت مزیت تحصیل در کشور ترکیه آشنا شدید. به دلیل نزدیکی این کشور به ایران، توصیه ما این است که پیش از اقدام برای تحصیل در ترکیه ابتدا سفری به آنجا داشته باشید. مردم مهربان و خونگرم این کشور همیشه از افراد خارجی به بهترین نحو ممکن استقبال می‌کنند و شما می‌توانید با راحتی تمام در این کشور به تحصیل در رشته مورد نظر خود بپردازید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز