کتاب‌ های انگیزشی برتر دنیا

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۳:۴۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۱۸۱۹۰
کتاب‌ های انگیزشی برتر دنیا
خواندن کتاب انگیزشی شما را با زندگی شخصیت‌های مختلف و پستی و بلندی‌های زندگی آنها آشنا می‌کند و به شما انگیزه رقابت در این دنیای پرهیاهو را می‌دهد.

با پیشرفت سریع فناوری در دنیای تکنولوژی امروز تمایل مردم برای مطالعه کتاب کمتر شده است، اما یک کتاب خوب می‌تواند در زندگی ما تغییرات بنیادین ایجاد کند. خواندن کتاب انگیزشی شما را با زندگی شخصیت‌های مختلف و پستی و بلندی‌های زندگی آنها آشنا می‌کند و به شما انگیزه رقابت در این دنیای پرهیاهو را می‌دهد.

با توجه به حوادث، درگیری‌ها و جنگ‌ها در سطح جهان، جان سالم به در بردن از افکار و نگرش‌های منفی کار دشواری بشمار می‌آید، اما به عنوان یک انسان حق ناامیدی نداریم و باید به فکر سلامت روح و جان خود باشیم، در نتیجه خواندن کتاب‌های انگیزشی می‌تواند شما را در مسیر مثبت زندگی قرار دهد. در این مقاله بهترین کتاب ‌های انگیزشی را به شما معرفی خواهیم کرد که در فرار از تاریکی‌ها کمک بزرگی به شما خواهند کرد.

1 . کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول‌شین

اگر به دنبال شروعی جدید هستید، این کتاب انگیزشی را از فروشگاه کتاب گاج مارکت خریداری کرده و وارد یک دنیای تازه شوید. بهترین کتابی که در زمینه‌ی موفقیت و قانون جذب نوشته شده و آموزه‌هایی را در جهت هشیاری ذهن به مخاطب آموزش خواهد داد. بیان ساده و ساختار محتوایی قوی در این اثر به شما کمک می‌کند تا افکار منفی را مغلوب ساخته و گرایش ذهنی خود را به سمت درست هدایت کنید. در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم: "در برابر شر مقاومت نکنید. مغلوب بدی نشوید. بدی را به نیکویی مغلوب سازید. در روی زمین چیزی نیست که بتواند در برابر کسی که هیچ‌گاه مقاومت نمی‌کند بایستد."

2 . کتاب هفت عادت مردمان مؤثر

اگر به دنبال موفقیت در کار و تجارت خود هستید، توصیه می‌کنیم این اثر استفان کاوی را مطالعه کرده و از تجربیات اشخاص تاثیرگذار در دنیای امروز بهره‌مند شوید. در این کتاب انگیزشی با تجربه‌های کاربردی، فرآیند تفکرات و دیدگاه‌های گوناگون تجاری افراد سرشناس آشنا می‌شوید. در انتهای هر فصل از این کتاب یک تمرین طراحی شده که شما را وادار به استفاده از آموزه‌های آن می‌کند. کاوی در قسمتی از این کتاب می‌گوید: "امنیت اقتصادی، نقش اساسی در به موفقیت رسیدن فرد در سایر ابعاد دارد. در زنجیره نیازها، بقای جسمانی و امنیت مالی حرف اول را می‌زند. تا زمانی‌ که آن نیازها – حداقل کمی از آنها – برطرف نشود، سایر نیازها به چشم نمی‌آیند."

3 . کتاب انسان در جستجوی معنا

یک کتاب خودشناسی از ویکتور فرانکل که در رشد ادراک ذهنی شما نسبت به زندگی نقشی اساسی ایفا می‌کند. در این کتاب خاطرات فرانکل از اوضاع خود و سایر قربانیان اردوگاه‌های کار اجباری آلمان در خلال جنگ جهانی دوم را می‌خوانیم و با معنای زندگی در سخت‌ترین شرایط آشنا خواهیم شد. او با بیان درد و رنج‌هایی که متحمل شده به خواننده می‌فهماند که چگونه می‌توان زیر بار این حجم از غم زنده ماند. او معتقد است انسان باید در هر کاری معنایی را جستجو کند که در حقیقت برداشت نویسنده از "معنا" همان "امیدواری" است.

4 . کتاب موفقیت نامحدود در 20 روز

در دنیای کتاب ‌های موفقیت و انگیزشی قطعا نام آنتونی رابینز برای شما آشناست. یک کتاب انگیزشی کنکور که مطالعه آن برای دانش‌آموزان بسیار مفید خواهد بود. با استفاده از این کتاب در 20 روز می‌توانید کنترل ذهن و روان خود را در دست بگیرید و به دنیای موفقیت قدم بگذارید. آموزه‌های این کتاب انگیزشی برای 4 هفته یعنی 20 روز طراحی شده که نویسنده دستیابی به موفقیت را با استفاده از قدرت درونی امکانپذیر می‌داند و اظهار می‌کند که: "در معادله‌ی زندگی، آینده هیچ‌وقت با گذشته برابر نیست."

5 . کتاب اثر مرکب

اگر به دنبال ایجاد عادات سازنده هستید این اثر دارن هاردی بهترین انتخاب است. استراتژی نویسنده در این کتاب برداشتن قدم‌های کوچک و رسیدن به نتایج بزرگ است در نتیجه اگر می‌خواهید سریعا و در یک شب به موفقیت دست پیدا کنید خرید این کتاب را به شما توصیه نمی‌کنیم. نویسنده معتقد است که داشتن یک شیب ملایم در زندگی، روند شکل‌گیری عادات مثبت را بهبود می‌بخشد. اما عجله در دستیابی به اهداف شما را گیج و سردرگم در میانه راه رها می‌کند که تاثیرات منفی آن قابل انکار نخواهد بود.

6 . کتاب آئین سخنوری

تا بحال توانایی خود جهت سخنرانی کردن در برابر اجتماعی بزرگ را سنجیده‌اید؟ کار دشواری بنظر می‌رسد؟ دیل کارنگی در این کتاب  شما را با ترفندهای سخنوری آشنا می‌کند. به اعتقاد نویسنده حتی بزرگترین سخنرانان نیز در ابتدا دچار ترس و عدم تسلط می‌شوند و به سختی استرس خود را کنترل می‌کنند که این یک مشکل عمومی بشمار می‌آید. نویسنده، خواننده را به داشتن اعتمادبنفس و تمرین مکرر متن توصیه می‌کند تا وجهه اجتماعی خود را در برابر عموم حفظ کند؛ همچنین در ادامه پیشنهاد می‌دهد که محکم قدم بردارید و با قامتی راست به سخنرانی بپردازید اینگونه برای شنونده به فردی قابل اعتماد مبدل خواهید شد.

7 . کتاب تختخوابت را مرتب کن

ویلیام اچ. مک ریون بازنشسته نیروی دریایی است که در ده فصل به اصول تربیتی یگان‌های ویژه ایالات متحده آمریکا می‌پردازد. در این اثر نکات کوچکی مطرح می‌شود که می‌تواند زندگی شما را دگرگون سازد. قطعا به همه ما ثابت شده است که زندگی روندی دشوار دارد، اما گاهی با انجام برخی کارهای پیش‌پا افتاده می‌توان مسیر یک زندگی را دگرگون کرد. در بخشی از این کتاب نویسنده به سخنان یک فرمانده اشاره می‌کند: "بدون هیچ رحمی شما را داغون می‌کنم. شما را جلوی هم‌تیمی‌هاتون خرد می‌کنم. کاری می‌کنم ورای محدودیت‌هاتون حرکت کنید."

8 . کتاب نیروی حال

اکهارت تله در این کتاب انگیزشی رهنمودهایی برای رسیدن به روشن‌بینی معنوی را شرح می‌دهد. او با صراحت و بیانی ساده راهی را برای رهایی از رنج به سوی آرامش معرفی می‌کند. درگیر شدن در اتفاقات گذشته و مبهم بودن آینده استرس و اضطراب را وارد زندگی انسان می‌کند که به اعتقاد نویسنده قدرت ذهنی انسان امکان مقابله با این مسائل را دارد تا به آرامش روانی برسد. تله نیروی حال، زندگی در زمان حال و لحظه را برای رسیدن به موفقیت ضروری می‌داند و در قسمتی اشاره می‌کند: "ذهن، به آن معنایی که من آن را به کار می‌برم، فقط فکر نیست. ذهن شامل احساسات، عواطف و تمامی الگوهای عاطفی است. احساسات در نقطه تلاقی ذهن و بدن به وجود می‌آیند."

برای رسیدن به موفقیت صرفا خواندن کتاب روانشناسی کافی نیست، آمادگی ذهنی و روانی یک نکته اساسی‌ست که برای دستیابی به اهداف باید در نظر گرفت. در حین مطالعه کتاب‌ های انگیزشی فراموش نکنید که جملات کاربردی را در یک دفترچه برای خود یادداشت کرده و آموزه‌های آن‌ را تمرین کرده تا ملکه ذهن شما شود. انسان تنها یکبار زندگی می‌کند اما با خواندن یک کتاب در جریان زندگی هزاران نفر قرار می‌گیرد و بگونه ای نجات‌بخش قدرت تفکر او افزایش خواهد یافت.

نظر شما