اعلام قیمت سکه طلا طبق نوسانات لحظه ای بازار سکه

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۰:۴۶:۳۸
کد خبر: ۱۰۱۹۶۱۶
اعلام قیمت سکه طلا طبق نوسانات لحظه ای بازار سکه
قیمت سکه در بازار سکه لحظه ای دچار نوسان است. برای خرید سکه قیمت هر لحظه انواع سکه طلا را باید جستجو نمود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اطلاع رسانی روزانه در مورد قیمت سکه امروز در سایت های معتبر طلا انجام می شود.

انواع سکه شامل سکه امامی، سکه بهار آزادی و سکه پارسیان است.

سکه طرح قدیم به صورت نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی خرید و فروش می شود.

قیمت سکه و طلا، به عنوان شاخص مهم جهانی برای تعیین قیمت سایر اقلام و وضعیت اقتصادی دنیا و کشورها در کنار قیمت نفت، اهمیت دارد.

اهمیت قیمت سکه امروز برای تبدیل نقدینگی به سرمایه

به گزارش پایگاه خبری ملک هفت ، سرمایه گذاری روش های مختلفی را شامل می شود، که یکی از بهترین نوع آن، سرمایه گذاری در بازار طلا و ارز است به همین دلیل با توجه به قیمت سکه  بسیاری از افراد پول نقد خود را برای رهایی از زیان مالی ناشی از تورم، افزایش قیمت ها و افت ارزش پول به خصوص در ایران، خرج می کنند.

هم چنین از آنجا که قیمت ارز و طلا ثبات ندارد و با وجود فراز و نشیب های لحظه ای و موقت، اما در طول زمان روندی صعودی دارد، برای سرمایه گذاری طولانی مدت، سودآور است. این نوع سرمایه گذاری از دیرباز، یکی از روش های معمول حفظ ارزش پول بوده است.

قیمت سکه طلا

شکل 1: آگاهی از قیمت سکه برای سرمایه گذاری در بازار سکه طلا، اهمیت دارد.

در کل ارزش نقدینگی به علت نوسانات بازار و نرخ بالای تورم به خصوص در ایران، روز به روز کاهش می یابد و به همین دلیل باید برای حفظ ارزش پول، آن را به کالا و یا سرمایه منقول یا غیر منقول بدل کرد. یکی از سهل الوصول ترین راه های سرمایه گذاری، خرید سکه و طلا است.

از آنجا که سودهای بانکی نیز، به نسبت نرخ تورم، سود چندانی در پی ندارد، خرید خانه، ارز و طلا به خصوص سکه طلا، برای اکثر مردم، متداول تر شده است.

از آنجا که خرید سکه و طلا، نه فقط برای کسب سود مالی بلکه مهم تر از آن، برای حفظ ارزش نقدینگی در شیب تند تورم قیمت ها، مطرح است و با توجه به رکود بازار و ثابت ماندن و یا حتی کاهش درآمدها، خرید سکه و طلا و فروش آن در مدت زمان کوتاه، بیشتر از خرید و فروش آن در طولانی مدت مطرح است، فلذا در این شرایط برای جلوگیری از ضرر در نتیجه نوسانات قیمت سکه و طلا و ارز در مدت زمان های کوتاه، لازم است لحظه به لحظه از قیمت سکه اطلاع داشت.

قیمت سکه طلا

شکل 2: نمونه ای از نمودار نوسانات نرخ سکه طلا

برای خرید سکه قیمت اعلام شده در بازار آزاد سکه طلا را در نظر بگیرید

خرید سکه و طلای دست دوم، برای تبدیل نقدینگی به طلا، بهتر است زیرا هم خرید آن ها هزینه کمتری دارد و هم فروش آن راحت تر است. برای خرید سکه قیمت انواع سکه با نرخ لحظه ای در بازار طلا، با توجه به اعلام های آپدیت شده و مندرج در وب سایت های ارز و طلا، را باید در نظر گرفت گاهی بهتر است به جای یک تمام سکه، چهار ربع سکه خریداری شود و یا دو نیم سکه، و تمام معیارهای مهم برای این تصمیم گیری ها، بر اساس نرخ طلا و روند نوسانات بازار سکه، اتخاذ می شود.

لازم به ذکر است با وجود افزایش و یا افت قیمت سکه طلا، اما روند تغییر نرخ سکه در طول زمان، صعودی است گاهی با شیب تند و گاهی نیز با شیب آهسته، اما در مجموع، سرمایه گذاری برای خرید سکه، سودآور است.

ارتباط و تاثیر نوع سکه در تعیین قیمت سکه

سال تولید و ضرب انواع سکه طلا بر قیمت آن موثر است.

سکه بهار آزادی، سکه امامی و سکه پارسیان، سه قسم انواع سکه در بازار سکه است که برای خرید سکه، در نظر گرفته می شود.

از طرفی سکه ها، بر اساس گرم طلای به کار رفته در آن ها، به انواع نیم سکه و ربع سکه تقسیم می شوند.

انواع سکه طلا در بازار سکه و طلا

به نظر می رسد نرخ نوسان قیمت انواع سکه طلا  با یکدیگر متفاوت است. برای مثال ربع سکه بیشترین نوسان را در بازار سکه طلا دارد. از آنجا که کمترین قیمت در میان قیمت انواع سکه طلا، مربوط به ربع سکه است معمولا تمایل به خرید آن بیشتر است؛ زیرا خرید و فروش آن در بازار سکه نیز آسان تر است. از طرفی به خاطر همه این دلایل با سرمایه اندک و زود به زود، پیش از افزایش نرخ قیمت سکه، می توان برای خرید آن اقدام نمود و اینگونه  هر چه سریع تر ارزش پول خود را، حفظ کرد.  همچنین خرید ملک و خرید خانه را از سایت ملک7 مشاهده کنید.

انواع سکه - سکه بهار آزادی و سکه امامی

منظور از سکه امامی، سکه طرح جدید است که تصویر یک طرف آن، عکس امام خمینی ( ره ) و عکس طرف دیگر آن، حرم امام رضا ( ع ) است، سکه بهار آزادی طرح قدیم، که تصویر یک روی آن عکس حرم امام رضا ( ع ) بوده و تصویر روی دیگر، نام علی به تعداد سه عدد در داخل یک شش ضلعی که در زیر آن نوشته نخستین بهار آزادی موجود است، با قیمت کم تر در بازار سکه موجود است. این دو نوع سکه هم از نظر عیار و هم از نظر وزن یکسان هستند؛ اما به علت قدیمی بودن طرح سکه بهار آزادی، این سکه قیمت کمتری در بازار آزاد دارد، اما به علت کمبود، تقاضا برای سکه طرح قدیم، نام آن در حال حاضر از فهرست صنف طلا فروشان حذف شده است و منظور از سکه، همام سکه طرح جدید و یا سکه امامی است.  

قیمت سکه طلا

شکل 5: بازار سکه، طلا و ارز بر روی قیمت های بازار موثر است.

سکه بهار آزادی به صورت تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه و سکه بهار آزادی یک گرمی در بازار موجود است.

سکه امامی و یا همان طرح جدید فقط به صورت تمام سکه در بازار موجود است، اما سکه بهار آزادی یا همان سکه طرح قدیم، به صورت نیم سکه و ربع سکه با وزن حدود 4 و 2 گرم، نیز ضرب می شود.

از سال 1390 سکه بهار آزادی یک گرمی نیز به انواع سکه در بازار سکه و طلا افزوده شد که با همان عیار 900 ( 22 )، ضرب و تولید می شود.

هنگامی که صحبت از سکه و قیمت سکه است، قیمت نیم سکه و ربع سکه نیز علاوه بر قیمت تمام سکه مد نظر است و بر اساس آنچه پیش تر ذکر شد، تقاضا برای خرید ربع سکه بیشتر است و فلذا برای اغلب مردم آگاهی از قیمت ربع سکه مهم تر است؛ زیرا باید در نظر گرفت که قیمت ربع سکه، الزاما یک چهارم قیمت تمام سکه نیست و جمع قیمت چهار عدد ربع سکه از قیمت سکه تمام بیشتر است. براش مشاهده قیمت آپارتمان به سایت ملک هفت سر بزنید.

آیا سکه پارسیان، از انواع سکه محسوب میشود؟

سکه پارسیان در بازار سکه قیمت پایین تری دارد، زیرا سکه پارسیان عیار 18 دارد و در وزن های مختلف تا 2 گرمی، در بازار موجودند و در واقع یک قطعه طلا بوده که چون به شکل سکه ساخته می شود، به آن سکه پارسیان می گویند و بیشتر برای هدیه و یا تبدیل نقدینگی به طلا به صورت ماهیانه و با هزینه کم تر نسبت به قیمت سکه خریداری می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز