گردو گران می‌شود؟ پیش‌بینی قیمت گردو در سال ۹۹

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۴:۳۰:۰۹
کد خبر: ۱۰۵۷۹۳۰
گردو گران می‌شود؟ پیش‌بینی قیمت گردو در سال ۹۹
بالارفتن قیمت دلار و برخی مواد غذایی موجب نگرانی برخی از مردم کشورمان درباره قیمت گردو شده است. در همین خصوص نظر آقای مهدیان مدیر فروشگاه اینترنتی پوست کاغذی که در زمینه عرضه گردو تویسرکان فعال است را در مورد قیمت مغز گردو و انواع دیگر گردو جویا شده‌ایم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، با نزدیک شدن به فصل برداشت گردو گمانه‌زنی‌ها درباره قیمت این محصول پرمصرف کشورمان رو به افزایش است. بالارفتن قیمت دلار و برخی مواد غذایی موجب نگرانی برخی از مردم کشورمان درباره قیمت گردو شده است. در همین خصوص نظر آقای مهدیان مدیر فروشگاه اینترنتی پوست کاغذی که در زمینه عرضه گردو تویسرکان فعال است را در مورد قیمت مغز گردو و انواع دیگر گردو جویا شده‌ایم. در ادامه مطلب خلاصه گفتگو را می‌خوانید:

قیمت گردو سبز

قیمت هر کیلو گردوی سبز امسال به صورت عمده (تنی) حدود از 11 تا 14 هزارتومان متغیر است. البته در برخی مناطق مانند ارومیه و سامان گردو سبز با قیمت بیشتری به فروش می‌رسد. بیشترین قیمتی که از گردوی سبز امساله شنیدم مربوط به شهر سامان بود.

قیمت گردو با پوست

پیش‌بینی قیمت گردو با پوست کمی دشوار است. طبیعتا عوامل بسیاری در تعیین قیمت محصولات دخیل‌اند. با این حال، اگر در ماه‌های آینده با اتفاقات غیر منتظره‌ای روبه‌رو نشویم، احتمالا در بدترین حالت حدود 25-30 درصد نسبت به مهرماه  پارسال افزایش قیمت خواهیم داشت. یعنی  در مهر ماه سال 98 گردو خشک بین 60 تا 70 هزار تومن در هرکیلو فروخته می‌شد و احتمالا امسال شاهد عرضه گردو با پوست خشک با قیمت  73 تا 87 هزارتومن در هرکیلو هستیم. البته امیدواریم عدد نهایی به کف قیمت نزدیک‌تر باشد و امسال گردو به نسبت قیمت متعادلی داشته باشد.

وضعیت برداشت گردو

خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته میزان برداشت گردو در کشور افزایش داشته است. به طور خاص در همدان و تویسرکان که از مناطق مهم تولید گردو در کشور هستند، افزایش بار درختان چشمگیر بوده است. به همین دلیل امیدواریم که شاهد افزایش چشمگیر قیمت گردو نباشیم. البته در برخی مناطق مانند خراسان، ارومیه و استان چهارمحال و بختیاری، به علت سرمازدگی شاهد کاهش تولید گردو هستیم.

از طرفی به علت بالا رفتن قیمت دلار، وارد کردن گردوی خارجی به صرفه نیست و امسال در بیشتر مناطق کشور شاهد مصرف گردوی ایرانی هستیم. که هم به نفع باغداران کشورمان است و هم ان‌شاالله مردم ما می‌توانند گردوی با کیفیت ایرانی را با قیمت مناسب تهیه کنند.

قیمت گردو

قیمت مغز گردو

قیمت مغز گردو هم به نسبت قیمت گردو با پوست سبز و گردو با پوست تعیین می‌شود. با توجه به مواردی که گفته شد، احتمالا قیمت مغز گردو چیزی حدود 180 تا 220 هزارتومان برای خرده فروشی ثابت می‌شود. البته پیش‌تر هم ذکر شد که پیش‌بینی‎ها می‌تواند تحت تاثیر عوامل بسیاری دست‌خوش تغییر شود و این قیمت‌ها صرفا بر اساس قیمت گردو سبز تعیین شده است.

قیمت روز گردو

در وب‌سایت فروشگاه  پوست کاغذی (Poostkaghazi.com) ما به صورت روزانه قیمت گردو را خدمت مردم کشورمان ارائه می‌کنیم. علاوه بر وب‌سایت، از طریق شماره تماس‌های موجود در سایت می‌توانید به صورت تلفنی یا واتس‌اپی از جدیدترین قیمت گردو باخبر شوید. همچنین برای دریافت هر گونه مشاوره رایگان در زمینه خرید گردو در خدمت مردم عزیز کشورمان هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز