چگونه یک کانتینر خوب بخریم؟

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۱:۰۶:۲۵
کد خبر: ۱۰۵۸۲۷۸
چگونه یک کانتینر خوب بخریم؟
کانتینر یک وسیله پرکاربرد در صنعت حمل و نقل به شمار می آید، به گونه ای که یکی از اجزا مهم و کاربردی جهت حمل کالا با کشتی محسوب می شود

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کانتینر یک وسیله پرکاربرد در صنعت حمل و نقل به شمار می آید، به گونه ای که یکی از اجزا مهم و کاربردی جهت حمل کالا با کشتی محسوب می شود. این جعبه فلزی به دلیل مقاومت بالای جداره و نفوذ ناپذیری آن دارای کاربردهای دیگری در زمینه انبار کالا و صنعت ساختمان نیز می باشد. این وسیله پرکاربرد در واقع یک جعبه فلزی با ابعاد استاندارد بوده که این ابعاد استاندارد معمولا برابر ۲۰ و ۴۰ فوت هستند. لازم به ذکر است که در کف این جعبه فلزی از یک چوب استفاده شده که پالت نام دارد.

آشنایی هر چه بیشتر با کانتینر

بهتر است بدانید کانتینر دارای مزایا و قابلیت های بسیاری است. به نوعی که امروزه بیشترین انتقالات توسط این جعبه فلزی پرکاربرد صورت می گیرد. یکی از مزیت های این وسیله استفاده بهینه و بهتر از فضا می باشد. همچنین این وسیله قادر است در برابر بارندگی و حوادث طبیعی از وسایل و کالاهای مختلف به بهترین شکل نگهداری کند. انتقال راحت کالا و بارگیری آسان از دیگر مزایا و قابلیت های استفاده از کانتینر به شمار می آید. طی کردن پروسه سفارش و تحویل به مشتری بدون دخالت واسطه، حمل یکپارچه محصولات، بالابردن سرعت زمان بارگیری و تخلیه، ارسال امن و کاهش خسارت ناشی از شکستگی ها و یا سرقت محصولات، به حداقل رساندن هزینه های مربوط به بسته بندی و بارگیری یا تخلیه کالا از دیگر قابلیت ها و مزیت های استفاده از انواع مختلف کانتینر است.

نگاهی اجمالی بر کانتینر دست دوم

بهتر است بدانید برخی از مشتریان دیگر از کانتینرهای خود به دلایل مختلفی استفاده نمی کنند از اینرو اقدام به فروش آن ها می کنند. در این حال تعدادی از شرکت ها این وسیله های دست دوم را خریداری و با قیمت مناسبی به مشتریان خود تحویل می دهند. لازم به ذکر است که در صورت خرید از یک شرکت معتبر می توانید از مزایای کانتینر دست دوم بهره مند شوید. در واقع با خرید این محصولات به راحتی می توانید از قابلیت ها و مزایای محصولات نو با قیمت ارزان تری برخوردار شوید. این محصولات از نظر فنی کاملا سالم هستند و دارای کارایی مشابه با محصولات نو و جدید می باشند. بنابراین خرید این نوع محصول برای کسانی که از توان مالی بالایی برخوردار نیستند بهترین گزینه محسوب می شود چرا که با صرف هزینه ایی کم می توان از مزایای این وسیله پرکاربرد بهره مند شوند.

آشنایی با فاکتورهای خرید یک کانتینر خوب

برای اینکه بتوانید یک کانتینر خوب را خریداری نمایید لازم است اول آن را به خوبی بشناسید. یکی از فاکتورهای مهم و موثر در خرید کانتینر توجه به جنس (چوب، آهن، فایبر گلاس ) آن است، بنابراین لازم است مدلی را متناسب با کاربری خود خریداری و انتخاب نمایید. از دیگر فاکتورهای مهم در خرید این وسیله پرکاربرد آشنایی با انواع مختلف ارائه شده آن است. همچنین قبل از خرید بهتر است با انواع کانتینر از نظر ابعاد آشنایی لازم را داشته باشید. بد نیست بدانید که این جعبه ها از نظر ابعاد به ۵ دسته ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۵۰  فوت تقسیم می شوند.

در بین این انواع مختلف مدل هایی با ابعاد ۲۰ و ۴۰ فوت از کاربرد بیشتری در صنعت برخوردار هستند. به نوعی می توان گفت ابعاد ۲۰ و ۴۰ فوت ابعاد استاندارد محسوب می شوند. همچنین توجه به انواع مختلف از لحاظ طراحی از دیگر نکاتی است که قبل از خرید باید مورد توجه قرار گیرد. لازم به ذکر است که قیمت نیز در خرید این وسیله پرکاربرد نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. از اینرو باید سعی کنید یک محصول با کیفیت را با قیمت مناسب و ایده آل از طریق شرکت های معتبر و نام آشنا خریداری کنید. توجه به این فاکتورها و معیارها به شما کمک می کند تا از خرید خود بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایید.

 

آشنایی با انواع کانتینر

کانتینرها از ابتدای پیدایش تاکنون که برابر نیم قرن می باشد شاهد تحولات و تغییرات زیادی بوده اند. به نوعی که می توان امروزه شاهد انواع مختلف این وسیله پرکاربرد بود. از اینرو افراد می توانند متناسب با نیازهای خود یک مدل خاص را انتخاب و خریداری کنند. بد نیست بدانید در ابتدا کانتینرها تنها از چوب ساخته شده بودند اما با گذشت زمان چوب جای خود را به آهن داد. همچنین امروزه می توان شاهد مدل هایی بود که از فایبرگلاس ساخته شده اند. لازم به ذکر است که این جنس بسیار سبک بوده و از مقاومت بسیار بالایی نیز بهره می برد. در حالت کلی انواع کانتینر عبارتند از:  مدل های عایق بندی شده، حرارتی، یخچال دار، روباز، پهلو باز، رو و پهلو باز، تاشو، مخزن دار، تهویه دار، مخصوص حمل گاز فشرده، تاشو. از اینرو به صورت مختصر با برخی از این انواع مختلف آشنا خواهیم شد.

 کانتینر مخزن دار:  شکل این مدل استونه ای است و برای حمل انواع مختلف مایعات بیشترین کاربرد را دارد. مدل یخچال دار:  این نوع دارای بیشترین کاربرد و استفاده برای حمل مواد غذایی می باشد. زیرا دارای یک سیستم خنک به صورت ثابت یا متحرک است. لازم به ذکر است که از روش های گوناگونی مانند گازهای خنک کننده و مایع خنک کننده برای خنک کردن کانتینر استفاده می شود.

نوع روباز:  بهتر است بدانید این مدل بیشتر برای جابجا کردن کالاهای خشک  مانند حبوبات، شن، ماسه و... مورد استفاده قرار می گیرد. در طراحی و ساختار این نوع کانتینر از یک پارچه کرباسی به عنوان جایگزین سقف استفاده شده و جنس بدنه آن نیز نوعی استیل موج دار با کف چوبی می باشد.

کانتینر عایق بندی شده: داخل این نوع با دقت خاصی عایق بندی شده است. از این مدل بیشتر برای نگهداری کالاهایی همچون یخ، بستنی، دارو، گوشت یخ زده و ... استفاده می شود.

مدل پهلو باز:  این نوع به دلیل طراحی خاصی که دارد از مزایای زیادی نسبت به انواع دیگر بهره می برد. انتخاب این مدل باعث سهولت در بارگیری و بارگیری در کمترین زمان می شود. همچنین به راحتی می توان کالای بیش از اندازه بزرگ را در آن جای داد. از دیگر مزیت های این مدل که از دو در تشکیل شده است استفاده حداکثری از حجم کانتینر می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز