چند ایده خلاقانه برای جشن تولد بچه‌ها در دوران کرونا

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۱:۵۹:۴۴
کد خبر: ۱۰۵۸۳۱۵
چند ایده خلاقانه برای جشن تولد بچه‌ها در دوران کرونا
در این مطلب چند ایده مناسب برای برگزاری متفاوت جشن تولد بچه‌ها را به نقل از ایران کوک با شما در میان میگذاریم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، یکی از بهترین خاطراتی که با خانواده و دوستان می‌توانید رقم بزنید یک جشن تولد به یاد ماندنی است. مخصوصاً برای کودکان همیشه جشن تولد همراه با هیجان و شادی زیادی است، شما هم اگر دوست دارید برای فرزند دلبندتان جشن‌های زیبا و خاص برگزار کنید با خرید تم تولد، او را حسابی غافلگیر می‌کنید. حالا که در دوران شیوع کرونا هستیم و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی بهتر است فقط غذا‌های گرم را از بیرون تهیه کنید، می‌توانید با خرید پودر کیک، یک کیک خوشمزه و منحصر بفرد در خانه درست کنید. البته اگر تجربه و مهارت ندارید لازم نیست نگران باشید در شبکه‌های اجتماعی، انواع دستور پخت و تزیین کیک وجود دارد که برای افراد مبتدی هم مناسب هستند. به علاوه خرید قالب سیلیکونی، در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف، کار پخت کیک را برای شما آسانتر خواهد کرد. در ادامه چند ایده مناسب برای برگزاری متفاوت جشن تولد بچه‌ها را به نقل از ایران کوک با شما در میان میگذاریم.

کیک تولد را با کمک فرزندتان آماده و تزیین کنید.

یکی از شیوه‌های خلاقانه برای برگزاری تولد کودکان مشارکت خود آنها در تهیه کیک و تزیین آن است. همان‌ طور که گفتیم می‌توانید در گوگل یا در شبکه‌های اجتماعی، دستور پخت کیک را جستجو کرده و بر اساس سلیقه فرزندتان، یک کیک خوشمزه درست کنید. در حال حاضر ابزار‌ و مواد مختلفی در دسترس هستند که حتی افراد آماتور هم می‌توانند مانند یک حرفه‌ای، کیک‌ها و دسر‌های مخصوص جشن تولد یا جشن های دیگر را درست کنند. برای خرید پودر کیک هم دست شما حسابی باز است و از بین پودر‌ها با طعم‌های مختلف میوه‌ای، شکلاتی، نسکافه‌ای و … حتماً یکی نظر شما را جلب می‌کند. خب تا الان موضوع طعم کیک حل شد، اما برای اینکه ظاهر کیک هم حرفه‌ای و جذاب باشد می‌توانید ژله‌های رنگی را از فروشگاه لوازم قنادی بخرید و با دستورالعمل‌هایی که از اینترنت یاد گرفته‌اید آن‌ها را به کار ببرید. برای کودکان طرح‌های مختلفی از کیک تولد وجود دارند که معمولاً برای دختر‌ها و پسر‌ها کمی متفاوت است می‌توانید علاقه مندی‌های فرزند دلبندتان را در نظر بگیرید و کیکی درست کنید که شبیه یکی از شخصیت‌های کارتونی باشد که به آن علاقه دارند.

یک کیک متفاوت بپزید.

همچنین در جشن‌هایی مانند جشن تولد، مهم‌ترین قسمت کیک تولد است که می‌توانید با خرید قالب سیلیکونی و آموزش‌های مختلفی که در فضای مجازی برای کیک‌های تولد وجود دارند، کیک خوشمزه و حرفه‌ای درست کنید. ما توصیه می‌کنیم که در مرحله اول، طعم کیک را انتخاب کنید تا برای خرید پودر کیک، سر در گم نشوید. معمولاً تم تولد، طعم و نوع کیک و … را بر اساس سلیقه و علاقه کسی که روز تولد او است، انتخاب می‌کنند. اگر از پودر کیک‌های میوه‌ای خوشتان می‌آید می‌توانید تکه‌های از میوه تازه را در مایه کیک قرار دهید. برای این کار، ده دقیقه بعد از اینکه کیک را در فر قرار دادید، قالب را از فر در بیاورید و با سرعت عمل(کیک نیمه پخته اگر مدت کمی هم بیرون از فر بماند، به اندازه کافی پف نمی‌کند و به خوبی پخته نمی‌شود)، تکه‌های میوه را به طور منظم روی مایه بریزید. اگر قبل از این زمان، تکه‌های میوه را روی مایه بریزید، در کیک فرو رفته و به کف قالب می‌چسبند و ممکن است قبل از حاضر شدن کیک، بسوزند.

قالب سیلیکونی کیک گزینه مناسب برای مبتدی‌ها

معمولاً قالب‌های سیلیکونی استاندارد می‌توانند درجه حرارت لازم برای پخت کیک را به خوبی تحمل کنند. همچنین برای استفاده از این قالب‌ها نیازی به کاغذ‌های نسوز مخصوص قنادی ندارید. قالب‌های سیلیکونی به دلیل انعطافی که دارند اجازه نمی‌دهند که کیک بچسبد. کافی است بعد از ۴۰ تا ۴۵ دقیقه که کیک در فر پخت، قالب را از فر خارج کرده و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس با یک چاقوی ظریف، به آرامی دیواره کیک را از قالب جدا کرده و بعد کیک را به راحتی از قالب سیلیکونی خارج نمایید. قالب‌های سیلیکونی برای تهیه ژله‌ها و دسر‌های دیگر، مانند انواع چیز کیک با پایه کیک پختنی مناسب هستند. (بعضی از چیزکیک‌ها با بیسکوییت خرد شده درست می‌شوند.)

خرید تم تولد را بر اساس شخصیت کارتونی مورد علاقه فرزندتان انجام دهید.

کودکان علاقه زیادی به داشتن نمادها و وسایلی مطابق با شخصیت کارتونی مورد علاقه خود دارند. در نتیجه برای خرید تم تولد می‌توانید یک تم تولد جذاب و هیجان انگیز انتخاب کنید. الان  چند سالی است که تم تولد و به طور کلی تم‌هایی که در جشن‌ها به کار می‌روند، پرطرفدار و محبوب شده‌اند. تم‌های تولد و مهمانی بسته به رنگ‌ها و وسایلی که برای تزیینات استفاده می‌کنید برای همه رده‌های سنی و همه نوع مناسبت، به کار می‌روند. معمولاً دختر‌ها و پسر‌های کم سن و سال دوست دارند تم‌هایی شبیه شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه‌شان داشته باشند. قطعاً شما هم از سلیقه فرزند عزیزتان خبر دارید و می‌توانید از آن‌ها برای خرید تم تولد ایده بگیرید. اگر جشنی که می‌خواهید برگزار کنید برای سنین بالا‌تر است هم می‌توانید تم‌های مختلفی را اجرا کنید یا اینکه به اندازه جشن تولد کودکان، تزیینات زیادی به کار نبرید ولی از مهمان‌ها بخواهید در صورت امکان برای لباس، رنگ مورد نظر شما را بپوشند.

عکس‌های خلاقانه بگیرید

جشن تولد

به هر حال هر نوع تمی که برای تولد در نظر بگیرید، فضای زیبا‌ و خاصی  ایجاد می‌کنید که عکس‌های قشنگ‌تری برای شما به یادگار می‌مانند. با کمی جستجو در اینترنت و دیدن عکس‌های جشن تولد می‌توانید ترکیبی از این ایده‌های موجود و نظرات خود را برای ثبت عکس‌های جذاب و به یاد ماندنی به کار ببرید.

البته به یاد داشته باشید که بی‌نهایت ایده برای طرح کیک و تم تولد وجود دارد و اصلاً لازم نیست خود را به مدل‌های تکراری محدود کنید.  اما اگر زمان کافی برای طراحی و اجرای کامل ایده خود را ندارید، تم‌های آماده با تمام جزئیات کار شما را ساده‌تر خواهد کرد. با امکاناتی که در فروشگاه‌های وسایل قنادی و تم تولد وجود دارد می‌توانید با صرف کمی وقت یک جشن تولد به یاد ماندنی برای اعضای خانواده یا دوستان ترتیب بدهید. فراموش نکنید که یک جشن غافلگیر کننده و جذاب، خاطره خوبی برای عزیزان شما خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز