تجربه و خاطرات من از رویای زندگی در استرالیا تا گرفتن اقامت!

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۰۹:۰۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۵۸۳۳۶
تجربه و خاطرات من از رویای زندگی در استرالیا تا گرفتن اقامت!
مهاجرت استرالیا نه تنها برای من بلکه برای همه افرادی که دنبال مهاجرت هستن، هنوز انتخاب و اولویت اوله! حتی با وجود رسیدن کرونا به استرالیا، این کشور روند بررسی پرونده های مهاجرتی رو متوقف نکرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تا یادم میاد از بچگی دوست داشتم مهاجرت کنم. وقتی فیلم‌های خارجی می‌دیدم، محو لباساشون،  ساختمون‌های سر به فلک کشیده‌شون و تکنولوژی پیشرفته‌شون می‌شدم. وقتی ازم می‌پرسیدن: آرزوت چیه؟ می‌گفتم: می‌خوام خارج زندگی کنم. بعد می‌پرسیدن: کجا؟ می‌گفتم: خارج دیگه!! از اونجا بود که فهمیدم خارج یه جا نیست و باید دنبال یه کشور خوب بگردم. با اینکه بچه بودم، ولی با نگاه موشکافانه به دنبال سرزمین آرزوهام می‌گشتم. همون موقع ها بود که دوستم به کمک سایت سلکت ویزا به استرالیا مهاجرت کرد و کم کم بعد از جدی شدن شبکه های اجتماعی، هر روز عکس های قشنگشو میدیدم! خوشحالی اون بیشتر برای مهاجرت تشویقم میکرد ولی دیدید وقتی می‌خواید یه چیزی بخرید یا یه چیزی رو انتخاب کنید، چقدر وسواس پیدا می‌کنید؟ منم دقیقا همینجوری شده بودم. هیچ‌جا دیگه اونقدر به دلم نمی‌نشست. تا اینکه کارتون "در جستجو نمو" رو دیدم. وقتی پدر نمو دنبالش می‌گشت و نشونه‌ها رو دنبال می‌کرد تا فهمید نمو توی سیدنیه. اونجا بود که گفتم آره همینه، اینجا سرزمین آرزوهای منه!

استرلیا، انتخاب اول و آخر

آرزوها و هدف‌های ما آدما مثل خودمون ممکنه تغییر کنه. وقتی بزرگ شدم و دیگه نمی‌شد از روی یه کارتون، مقصد نهایی‌ام رو تعیین کنم، افتادم دنبال این و اون که کجا برای مهاجرت و اقامت بهتره. کشورهای اروپایی همون اول از لیست من خط خوردن، چونکه من از نژادپرستی متنفرم و دوست نداشتم جایی برم که من رو مثل خودشون ندونن. به همین منوال، کشورها از لیست من خط می‌خوردن، تا در نهایت بین کانادا و استرالیا باید یکی رو انتخاب می‌کردم. توی خیلی از موارد شبیه هم بودن، مثلا هردو مهاجرپذیرن، هردو زبانشون انگلیسیه، ایرانی توی هردو کشور زیاده، طبیعت هردو کشور زیباست، نرخ بیکاری پایینه، آموزش و درمان رایگانه و ... . اما خب توی مواردی هم با هم تفاوت دارن، آب و هوای استرلیا معتدله ولی کانادا سردسیره و حداقل دستمزد توی استرالیا از کانادا بیشتره و همین دومورد باعث شد من به انتخاب دوران کودکیم پایبند بمونم و استرالیا رو انتخاب کنم. از یه طرف دیگه توی راهنمای اقامت استرالیا سکلت ویزا خونده بودم که :" در اکثر موارد دلیل مهاجرت و اخذ اقامت در سراسر جهان برای بهبود زندگی است. کشور استرالیا سالهاست که در لیست مهاجر پذیر ترین کشورهای دنیا قرار دارد از این رو مقصد محبوبی برای مهاجران ایرانی برای اخذ اقامت استرالیا یا سرمایه گذاری در استرالیا به حساب می آید. امکانات رفاهی و تحصیلی و کیفیت بالای زندگی ، استانداردهای فوق العاده برای زندگی شهروندان، نرخ تورم پایین و نرخ پایین بیکاری و بالا بودن دستمزدها برای افراد متخصص و همچنین شرایط ایده آل برای جذب سرمایه گذاران خارجی و دلایل بسیار دیگری باعث شده است استرالیا تبدیل به یک کشور مدرن، آرام و پیشرفته برای زندگی شود تا همین موضوع باعث شود تا هر ساله عده ی زیادی برای اخذ اقامت استرالیا اقدام کنند. در نهایت می توان گفت این مزایای اقامت استرالیا می باشد که این کشور را تبدیل به یک کشور مهاجر پذیر کرده است." این سایت چون به نظرم توی زمینه مهاجرت استرالیا حرفه ای بود و همون دوستم که اول گفتم هم به کمکشون مهاجرت کرده بود، منو حتی از قبل هم مصمم تر کرد. مهاجرت استرالیا نه تنها برای من بلکه برای همه افرادی که دنبال مهاجرت هستن، هنوز انتخاب و اولویت اوله! حتی با وجود رسیدن کرونا به استرالیا، این کشور روند بررسی پرونده های مهاجرتی رو متوقف نکرده و برای افرادی که داوطلب مهاجرت بودن، دستورالعمل های لازم رو ابلاغ کرده.

راه‌های مهاجرت و اقامت استرالیا:

حالا که من انتخاب خودم رو کرده‌‌ بودم، باید دنبال راه و روش مناسب می‌گشتم تا بتونم طبق شرایط خودم، بهترین راه رو انتخاب کنم. کلی تحقیق و پرس و جو کردم. خب مسلما من می‌خواستم اقامت دائم بگیرم، اما یکسری از افراد اول بودن که برای اقامت موقت اقدام می‌کردن و بعد برای اقامت دائم. راه‌های مختلفی برای مهاجرت به استرالیا وجود داره: تحصیل، کار، ازدواج، تولد و پناهندگی. من باید هرکدوم از اینا رو بررسی می‌کردم. نتیجه‌ی تحقیقات و سر زدن های هر روزه من به سایت اداره مهاجرت استرالیا و بررسی‌های من به صورت خیلی خلاصه:

اقامت در استرالیا از طریق تحصیل:

از سنین پایین حدود 7 سال هم میشه از طریق تحصیل به استرالیا مهاجرت کرد. مدارس این کشور به دو دسته تقسیم میشه: دولتی و خصوصی؛ که دانش‌آموزان بین‌المللی معمولا باید به مدارس خصوصی برن.

برای کارشناسی یا همون لیسانس، باید دیپلم یا گواهی 12 ساله مدرسه با معدل بالای 15 و نمره‌ی زبان آیلتس 6 داشته باشین. اگر کسی معدل زیر 15 داشته باشه، باید قبل از ورود به دانشگاه، دوره‌ای به اسم فاندیشن بگذرونه و در این صورت دیگه احتیاجی به ارائه نمره زبان نداره.

برای کارشناسی ارشد یا همون فوق‌ لیسانس، باید آیلتس 6.5 یا 7 و معدل خوب داشته باشین، اگر مقاله هم دارید که چه بهتر، شانس‌تون رو میبره بالا.

برای مقطع دکتری، باید نمره‌ی زبان‌تون 7 به بالا باشه. معدل بالا و مقالات معتبر علمی رو هم فراموش نکنین. یه مزیتی که مهاجرت برای این مقطع داره، امکان کسب بورسیه کامل هست که هزینه زندگی و تحصیل رایگان میشه.

اقامت کاری در استرلیا:

برای موقعیت‌های شغلی مورد نیاز استرالیا میشه اقدام کرد. برای این نوع اقامت، ویزای مختلف کاری وجود داره. همچنین یکسری معیار مثل سابقه شغلی، مدرک تحصیلی، سن، نمره زبان، وضعیت تاهل، اسپانسرشیپ و آزمون مترجمی حرفه‌ای ناتی در قبولی شما تاثیر میذاره و هرکدوم یکسری امتیاز دارن که هرچه امتیاز شما بالاتر باشه، شانس شما بیشتر میشه.

اقامت در استرالیا از طریق ازدواج:

خب اینم یه روششه دیگه. اما به نظرم صرفا به خاطر اقامت، چشم و گوش بسته ازدواج نکنین و اینو مد نظر قرار بدین که به اون آسونی‌ها که فکر می‌کنین نیست. اگر همسر شما تابعه استرالیا باشه یا اقامت دائم داشته باشه، به شما ابتدا اقامت موقت میدن و بعد اگر بچه‌ی خوبی باشین (سر خونه زندگی‌تون باشین)، احتمال داره اقامت دائم بدن.

اقامت در استرالیا از طریق تولد:

قوانین این روش، روز به روز تغییر می‌کنه. اما به طور کلی میشه به دو دسته تقسیم کرد، اصل خاک و خون. اصل خاک یعنی هرنوزادی که در آب و خاک استرالیا به دنیا بیاد، والدینش می‌تونن براش تقاضای اقامت کنن. اما اصل خون به این شکله که حتما یکی از والدین نوزاد باید تابعه استرالیا باشن. یعنی فرزند، تابعیت والدینش رو می‌گیره. برای این روش حتما از قبل باید تحقیق کرد.

پناهندگی آخرین راه مهاجرت:

میشه گفت بدترین روش برای مهاجرت و اقامت، پناهندگیه. افرادی که به دلیل مذهب، جنسیت، عقاید سیاسی، مشکلات جنگی و محیطی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرن، می‌تونن به کشورهایی که پناهندگی میدن، برن. استرالیا هم جزو کشورهاییه که پناهندگی میده. اما اینو باید یادتون باشه که پناهنده‌ها، شهروند درجه سه محسوب میشن.

انتخاب من:

بعد از کلی پرس و جو و تحقیق، دیگه وقتش رسیده بود که با توجه به شرایط خودم، تصمیمم رو بگیرم. من اقامت از طریق کار رو انتخاب کردم، چون فکر می‌کردم حداقل‌ها رو دارم و می‌تونم بدون دغدغه مالی مهاجرت کنم. بعد از این تصمیم، باید می‌رفتم دنبال ویزا گرفتن. اونجا بود که فهمیدم ویزا گرفتن هم خودش یه پروسه پیچیده و مشکله. من این تصمیم مهم زندگیم رو به selectvisa  سپردم و از انتخابم راضی بودم. شما هم خوب تحقیق کنید و بعد درباره نحوه مهاجرت به استرالیا تصمیم بگیرید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز