درب ضد آب چیست و چه کاربردی دارد؟

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۰:۲۳:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۸۷۷۶
درب ضد آب چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر رطوبت در یک ناحیه افزایش پیدا کند، شرایط مستعد برای رشد میکروب‌ها و قارچ‌ها فراهم می‌شود. زمانی که این نوع درب‌ها را خریداری می‌کنید، میزان حضور رطوبت در محیط، به شدت تقلیل پیدا می‌کند. این موضوع، ساده‌ترین کاربرد و مزیت خرید درب‌های ضدآب است که می‌توان به آن اشاره کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بخش‌هایی از ساختمان مانند حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه، نیاز به درب ضد آب دارند. به طور معمول، درب‌های ضدآب برای مناطقی از خانه و مراکز اداری مناسب هستند که دائما رطوبت در آن‌جا وجود دارد. اگر رطوبت در یک ناحیه افزایش پیدا کند، شرایط مستعد برای رشد میکروب‌ها و قارچ‌ها فراهم می‌شود. زمانی که این نوع درب‌ها را خریداری می‌کنید، میزان حضور رطوبت در محیط، به شدت تقلیل پیدا می‌کند. این موضوع، ساده‌ترین کاربرد و مزیت خرید درب‌های ضدآب است که می‌توان به آن اشاره کرد. در صورتی که می‌خواهید درب ضد آب را بشناسید، تا پایان همراه ما باشید.

درب ضد آب چیست؟

درب ضد آب به درب‌هایی می‌گویند که علاوه بر ایجاد امنیت برای محیط داخلی، در برابر نفوذ آب مقاوم هستند. به طور کلی، این گونه از درب‌ها ضد بخار می‌باشند. به دلیل ساختار متفاوتی که این درب‌ها دارند، طول عمر مفید آن‌ها زیاد است. به صورتی که پس از گذشت حداقل 5 الی 10 سال، هیچ گونه پوسیدگی یا کوچک‌ترین خراشی در بدنه‌ی آن‌ها مشاهده نمی‌شود. ظاهر درب‎‌های ضد آب همانند درب‌های چوبی است. با این تفاوت که ساختار آن‌ها با درب‌های چوبی عادی فرق می‌کند. مواد اولیه به کار رفته در درب ضد آب، یک ماده‌ی ثابت نیست. به همین خاطر، درب‌های ضدآب به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند.

انواع درب ضد آب و کاربرد آن

  • درب ضد آب ای بی اس ABS

لایه‌های درونی درب ضد آب ای بی اس ABS از ام دی اف است. لایه‌های میانی همان لایه‌ای است که با ABS، پوشانده می‌شود. لایه‌های انتهایی نیز از رویه‌ی پلاستیکی تشکیل شده‌اند. وجود ABS در ساختار میانی آن باعث شده تا درب در برابر فشار و حرارت بالا، مقاومت و استحکام زیادی داشته باشد. علاوه براین، وجود ABS سبب می‌شود تا درب در برابر فشارهای فیزیکی، مقاوم باشد.

اگر از ام دی اف در ساخت درب ABS استفاده نشود، می‌توان از نئوپان استفاده کرد. انتخاب نئوپان در افزایش کیفیت درب، نقش بسزایی دارد. به بیانی، درب ضدآب ساخته شده با نئوپان، طول عمر بیشتری دارد. مزایای درب ضد آب ای بی اس عبارتند از:

  1. درب ضد آب با تمامی شرایط آب و هوایی سازگار است

محدودیت خاصی برای استفاده از درب ضد آب وجود ندارد. حتی در شهرهای شمالی ایران که درصد رطوبت در محیط، بسیار است، می‌توان از این درب‌ها استفاده کرد. چرا که درب‌های ضد بخار ABS تا 99 درصد، این قابلیت را دارند که از انتقال بخار آب به محیط، جلوگیری کنند.

  1. نگهداری از درب ضد آب، آسان می‌باشد

با تهیه‌ی درب ضد آب نیازی نیست که مدام به فکر تعویض یا ترمیم مجدد آن باشید. چون تمامی اجزای ساختار آن به طور کامل به هم اتصال دارند. برای تولید درب‌های مقاوم در برابر نفوذ آب از پیچ استفاده نمی‌شود. تمامی اجزای ساختار آن به طور پیوسته در کنار هم قرار گرفته‌اند. بنابراین حتی اگر زمان زیادی از درب ضدآب استفاده کنید، ساختار منسجم آن از هم گسسته نمی‌شود.

  1. درب ضد آب ای بی اس در برابر حرارت و شعله آتش، پایدار است

درب ضد آب علاوه براین که در برابر نفوذ رطوبت مقاوم است، در برابر شعله آتش نیز پایدار می‌باشد. به طوری که اگر محیط دچار آتش سوزی شود، اجزای ساختار درب ذوب نمی‌شود. این موضوع در شرایطی که فشار و حرارت محیط زیاد است، برقرار می‌باشد.

  • درب ضد رطوبت GRP

درب‌های ضد رطوبت GRP با فایبرگلاس تهیه می‌شوند. فایبرگلاس، یک نوع ماده‌ای است که از ترکیب نفت و پشم شیشه به دست می‌آید. وجود فایبرگلاس موجب می‌شود تا درب ضد رطوبت، پوسیده نشود و راهی برای نفوذ آب به لایه‌های درونی آن وجود نداشته باشد.

زمانی که درب GRP را سفارش می‌دهید، هیچ محدودیتی در طرح انتخابی خود ندارید و دست شما در انتخاب طرح‌های زیبا باز است. تنها موردی که به هنگام سفارش دادن درب GRP باید به آن توجه داشت، رنده نشدن آن‌ها به هنگام تهیه است. به صورتی که با در نظر گرفتن یک ابعاد خاص می‌توان درب GRP را تولید کرد. در صورتی که ابعاد بزرگتری را برای درب ضدآب در نظر دارید، لازم است درب ضدآب ABS را خریداری کنید.

  1. درب GRP مانع از خروج بخار آب در استخر و جکوزی به محیط بیرون می‌شود

سونا، جکوزی و حتی حمام از جمله مکان‌هایی هستند که درصد بسیار بالایی از رطوبت و بخار آب در آن‌جا وجود دارد. آن‌چه که در این محیط‌ها باید استفاده شود، نصب درب ضد آب می‌باشد. استفاده از درب ضد آب موجب می‌شود تا محیط خارج از این‌گونه مناطق، 100 درصد خشک باشند.

  1. درب GRP، خم نمی‌شود و ترک نمی‌خورد

استفاده طولانی مدت از درب ضد آب GRP باعث شده تا آن‌ها کاربرد زیادی برای کاهش رطوبت در مراکز اداری پر رفت و آمد و مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها داشته باشند. به صورتی که با استفاده از آن در چهار فصل سال، رطوبتی به محیط وارد نمی‌شود. همچنین، در این مراکز به راحتی می‌توان درب را شستشو داد. بدون این‌که درصدی از کیفیت یا استحکام آن، کاسته شود.

درب GRP برای سرویس بهداشتی ادارات هم گزینه‌ی بسیار عالی است. چرا که شما می‌توانید درب را به صورت مداوم شستشو بدهید. به صورتی که هیچ قسمت از درب GRP، پوسته پوسته نمی‌شود و ترک نمی‌خورد.

معرفی برترین تولید کننده درب ضد آب در ایران

خیلی اهمیت دارد که شما درب ضد آب را از چه مجموعه‌ای خریداری می‌کنید. چون درب‌های ضدآب باکیفیت را نمی‌توان از هر فروشگاهی تهیه کرد. فروشگاهی برای انتخاب و خرید ارجحیت دارد که خودش، تولید کننده درب ضد آب باشد. درکو، یک گروه صنعتی است که انواع درب‌های ضد آب را با بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه تولید می‌کند. طرح‌ها و نقش‌های درب ضدآب در درکو بسیار زیاد است. قیمت درب ضد اب در درکو از تمامی جنبه‌ها برای فرد یا مجموعه‌ی مصرف کننده، ایده‌آل می‌باشد. در صورتی که تمایل داشته باشید، می‌توانید برای مشاهده قیمت و خرید اینترنتی درب ضد آب اینجا کلیک کنید.

درب ضد آب

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز