گزارشی از سرگرمی های لوکس جوانان پایتخت در روزهای کرونایی

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۲:۴۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۸۹۱۴
گزارشی از سرگرمی های لوکس جوانان پایتخت در روزهای کرونایی
این روزها شاید کرونا کم بر تغییر سبک زندگی و تجدیدنظر بر تفریحات تأثیر نگذاشته است. اجاره خودرو، کارتینگ، غواصی و ازاین‌دست شاید به علت هزینه‌های بالایی که در بر دارند انتخاب محدودی برای سایر اقشار جامعه محسوب شود اما حقیقت ماجرا این است که سیر تحولات در برنامه‌ریزی‌های شبانه و آخر هفته جوانان شمال شهرنشین تهران، حتی در این روزها محدود نشده و به قوت خود باقی‌مانده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این روزها شاید کرونا کم بر تغییر سبک زندگی و تجدیدنظر بر تفریحات تأثیر نگذاشته است. اجاره خودرو، کارتینگ، غواصی و ازاین‌دست شاید به علت هزینه‌های بالایی که در بر دارند انتخاب محدودی برای سایر اقشار جامعه محسوب شود اما حقیقت ماجرا این است که سیر تحولات در برنامه‌ریزی‌های شبانه و آخر هفته جوانان شمال شهرنشین تهران، حتی در این روزها محدود نشده و به قوت خود باقی‌مانده است.

در این مطلب قصد داریم به مروری بر تغییر تفریحات جوانان پایتخت بپردازیم.

تجربه بدون مرز خوراکی‌‌ها

بی‌شک، منوهای سطح بالا و جالب توجه را می‌توان از رستوران‌های مجلل انتظار داشت یا حتی بهتر است بگوییم بعد از گذشت سال‌ها، سرو بستنی طلا در رستوران گردان برج میلاد، همچنان در یادها باقی‌مانده است.

منوی عجیبی که به دلیل استفاده از پودر و برگه طلا برای آماده‌سازی این بستنی خاص که یک روز کامل به طول می‌انجامد، ایران را در رتبه دوم استفاده از این مواد اولیه، قرار داده است!

اما در بخش خوشمزه‌های لوکس با غذاهای معقول و نام‌آشنا، رستوران‌های معروف بسیاری در گشت‌وگذار اینستاگرامی جست‌وجو می‌شوند و کمتر بلاگری را می‌توان یافت که از محیط‌های جذاب و دیدنی این رستوران‌ها ثبت خاطره‌ای برای دنبال‌کنندگان، نداشته باشد و یا تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی انجام ندهد.

خواه یک رستوران با حال و هوای ایرانی و خطه شمال همراه با لذت خوشایند طعم اصیل و در کنار آن هیجان سرو کباب درون شمشیر باشد! و یا وقت‌گذرانی در سوپرمارکت‌های به خصوصی که به سلیقه شما محتویات اولیه مواد غذایی موردنظرتان را آماده می‌کنند و تحویل می‌دهند. مثل ژامبون‌ها و سوسیس‌هایی که تنها کافی‌ست به فروشنده بگویید از گوشت شکار قوچ باشد و یا گوشت گوزن و آهو که قشری خاص برای آن حاضرند هر قیمتی را بپردازند.

اجاره ماشین، تجربه جدیدی از تفریح

از گذشته تا به امروز برای گروه گسترده‌ای از جوانان، علاقه به سرعت و هیجان رانندگی با خودرو‌های قیمتی، رویایی همیشگی بوده است. خصوصا این که بتوان به دل کوه و جنگل و جاده زد و بیش از پیش بر این لذت افزود.

حالا که کمتر از قبل افراد می‌توانند در اجتماعات بزرگ گرد هم بیایند، بنابراین چرا باید لذت تهران‌گردی‌ در شب‌های خنک تابستان، آن هم با سرعت و هیجان هرچه تمام‌تر، این تجربه را از خود دریغ کرد؟

آن هم ماشین‌هایی که اگر توان خرید همه آن‌ها وجود نداشته باشد، حداقل برای یک‌بار می‌توان لذت رانندگی با اکثر اتومبیل‌های جذاب و ارزنده را به خود هدیه داد.

در شهری چون تهران، وسیله نقلیه همیشه یک دغدغه‌ی اساسی بوده و در حال حاضر به دلیل همه‌گیری کرونا استفاده از وسایل نقلیه عمومی کاهش‌یافته است و بنابراین افراد، بیش از پیش برای دریافت خدمات متمایز، تشویق می‌شوند.

شاید باورنکردنی باشد اما به تازگی اجاره خودرو بدون راننده آن هم با ماشین‌های لوکس و با قیمت‌های چشم‌گیر، به لیست تفریحات امروزی جوانان اضافه شده است. ممکن است در ابتدا این واژه کمی غریب به نظر برسد اما حقیقت این است که رنت ماشین فقط به مراسم‌ها و یا مناسبت‌های خاص محدود نمی‌شود و افراد امکان اجاره خودروی موردعلاقه خود را خواهند داشت.

باید یادآور شد که در دسته‌بندی‌ خدمات، شرکت‌هایی گسترش یافته‌اند که امکان دسترسی راحت‌تر و سریع‌تر شما را به خدمات اجاره خودرو لوکس امکان‌پذیر می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها نیز، شرکت اجاره خودرو حامی رنت است که ماشین‌های متنوعی را با قیمت مقرون به صرفه‌ای به مشتریان، ارائه می‌دهد.

قیمت اجاره ماشین کاملاً با مدل و نوع ماشینی که انتخاب می‌کنید، متفاوت است. شما می‌توانید علاوه بر تهران‌گردی، به دل جاده بزنید و از استرس هزینه و دغدغه‌ی سلامتی شلوغی تورهای تفریحی، تجمعات گروهی و نگرانی از کرونا هم رها شوید.

 

خریدهای لوکس بدون سقف

خوش‌گذرانی در شهرهای بزرگی مثل تهران تا حد زیادی به این مراکز وابسته است. این مکان‌ها تنها جایی برای خرید روزمره نیستند؛ آن‌ها با داشتن امکانات متمایز، ظاهر متفاوت، تفریحات و بسیاری چیزهای دیگر افراد را به سوی خود می‌کشانند تا بخشی از اوقات فراغتشان را پر کنند.

مراکزی چون سام‌سنتر، گالریا، مدرن الهیه، سانا، روشا و ... را کمتر کسی است که نشناسد و بورس شیک‌ترین و گران‌قیمت‌ترین برندهای روز دنیا را خواهید دید که در برخی از این مجمتع‌های خوش نقشه و لوکس، علاوه بر امکان خرید و گشت و گذار، شما را برای حضور در باشگاه و مراکز زیبایی موجود در طبقات بالایی آن‌ها فرامی‌خواند.

تجربه متفاوتی از آرامش

یک موضوعی که خیلی سر زبان‌ها افتاده، تشویق به استفاده از خدمات اسپا و ماساژ یا مراکز تن‌آسایی که به نوعی ریلکس کردن در محیط‌ های آرامش‌بخشی است که شاید لازم باشد یک روز کامل خود را به دور از تمام دغدغه و استرس‌های خود و البته بسته به نوع بودجه خود (که کف پایه آن همچنان باز به قشر خاصی محدود می‌شود) در این مکان‌ها صرف کنید و با استفاده از خدمات فیشیال، فیش اسپا، ماساژ، با استفاده از منابع طبیعی مانند عصاره بهترین میوه‌ها و گیاهان و املاح چشمه‌های آب گرم، یکی از بهترین روزهای هفته خود را بسازید.

 شیوع ویروس کرونا و بروز بزرگترین بحران اجتماعی از زمان جنگ جهانی دوم، به این مسیر سرعتی بی سابقه بخشید. با توجه به محدودیت‌های فعلی و بهتر است بگوییم خانه‌نشینی‌های اجباری، از زرق و برق تفریحات گفته شده کم و به تفریحات تکی و خانوادگی بیشتر پرداخته می‌شود.

ورزش‌های خاص و منحصر به فرد

وقتی اسم از ورزش می‌آید، برای برخی تنها به فوتبال و دوچرخه‌سواری و شنا محدود می‌شود اما برای برخی دیگر یک سری از ورزش‌ها به دور از نامی که دارند، به دلیل هزینه تجهیزات موردنیازشان در دسته لاکچری می‌گنجند.

  • سوارکاری

سوارکاری، همواره در گروه ورزش‌های شیک و پرهزینه‌ای محسوب می‌شود و جایگاه ویژه خود را حفظ کرده است، چه بسا اینکه بخواهیم برای خود اسب شخصی هم داشته باشیم که مجددا محاسبات هزینه تغییر می‌کند. در باشگاه‌های ایران قیمت اسب‌ها تا 300-200 میلیون تومان می‌رسد و برخی از اسب‌ها با نرخ 800 میلیون تومان نیز معامله شده‌اند.

 

  • گلف

گلف در جایگاه خود نوعی ورزش فکری محسوب می‌شود که نیاز به تمرکز بالایی نیز دارد. یکی از مکان‌های به نامی که برای انجام این قبیل ورزش‌ها که عمومیت زیادی ندارند، مجهز است، باشگاه انقلاب است.

  • تنیس

این ورزش ابتدا در بین اشراف‌زادگان انگلیسی رایج بود و کم‌کم به سایر کشورها نیز وارد شد و در ایران نیز به صورت چشم‌گیری خرید تجهیزات این ورزش به چشم می‌خورد.

  • تور ورزشی آفرود

اتومبیل‌رانی در خارج از جاده، که به آفرود مشهور است، یکی دیگر از ورزش‌های لوکس و تفریحات موردعلاقه پول ‌دارهاست. در تهران و چند شهر بزرگ کشور، تورهای گروهی متعددی برگزار می‌شود تا با خودروهایی مانند اف جی کروز، لندکروز سری های 60 تا 100، تویوتا هایلوکس، نیسان پیکاپ، نیسان، سافاری، پرادو 120 و نیسان پاترول، با گذر از مسیرهای سخت و دشوار با یکدیگر به رقابت بپردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز