شرایط برخی تورهای پرطرفدار در بین ایرانیان- مهر ۹۹

۱۳۹۹/۰۷/۱۱ - ۱۰:۴۶:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۷۳۰۱
شرایط برخی تورهای پرطرفدار در بین ایرانیان- مهر ۹۹
با ما همراه باشید تا شرایط برخی از تورهای خارجی پرطرفدار در بین ایرانیان را مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، همان‌طور که می‌دانید با همه‌گیری ویروس کرونا، اکثر مردم جهان به منظور جلوگیری از پخش شدن بیشتر بیماری، خود را در منزل قرنطینه کردند و رفت و آمدها نیز به حداقل رسید. به علاوه تمامی مسافرت‌ها و تورهای خارجی نیز به دلیل بسته شدن مرزها لغو شدند. اما در حال حاضر پس از گذشت تقریبا حدود 9 ماه از شیوع این بیماری، مردم به وجود آن عادت کرده‌اند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سعی می‌کنند، زندگی را پیش ببرند که در پی آن مسافرت‌ها و تورهای داخلی نیز برگزار می‌شوند. زیرا طولانی شدن زمان قرنطینه ممکن است تاثیرات منفی بسیار زیادی نظیر ناامیدی، احساس خشم، وحشت و... بر سلامت روان افراد داشته باشد که اگر به موقع به آن‌ها رسیدگی نشود، بدون شک پس از پایان دوران کرونا نیز مشکلات بسیاری برای فرد به وجود خواهد آورد. از این رو در ادامه با ما همراه باشید تا شرایط برخی از تورهای خارجی پرطرفدار در بین ایرانیان را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

 

تور وان

تور وان به دلیل مقرون به صرفه بودن از جمله تورهای خارجی پرطرفدار در بین ایرانیان به شمار می‌رود که سالانه از طرف گردشگران بسیار مورد استقبال قرار می‌گرفت. اما همان‌طور که می‌دانید کشور ترکیه نیز با شیوع ویروس کرونا سلامتی شهروندان خود را در اولویت قرار داد و مرزهای خود را به روی ایرانیان و سایر کشورها بست. از این رو بسیاری از ایرانیان که از قبل تور وان را خریداری کرده بودند، مجبور به لغو سفر خود شدند و آژانس‌های مسافرتی نیز هزینه‌ها را به مسافران برگرداندند. تاکنون نیز چندین تاریخ برای بازگشایی مرزهای ایران و ترکیه منتشر شده است، اما به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایران تاریخ اعلام شده را به تعویق انداخته‌اند. اما با توجه به آخرین خبر منتشر شده از باز شدن مرز ترکیه به روی ایرانیان در مهرماه، احتمال برگزاری تورهای ترکیه نیز وجود دارد که در این صورت گردشگران می‌توانند با شرکت در تور وان سفر هیجان‌انگیزی را تجربه کنند و تمامی استرس و دغدغه‌های روزهای کرونایی را از خود دور کنند.

تور کوش آداسی

از دیگر تورهای پرطرفدار در بین ایرانیان می‌توان به تور کوش آداسی اشاره کرد که بازدید از مکان‌های تاریخی، استفاده از تفریحات آبی و... را در برنامه سفر خود جای می‌دهند و لحظات خاطره‌انگیزی را برای گردشگران فراهم می‌کنند. اما همان‌طور که گفته شد ویروس کرونا منجر به بسته شدن مرزها و کنسل شدن سفرهای خارجی شد و صنعت گردشگری را تحت تاثیر قرار دارد. هم‌اکنون نیز پس از گذشت چندین ماه خبرهایی از برقراری پروازها به کشور ترکیه به گوش می‌رسد که در این صورت تور کوش آداسی نیز برگزار خواهد شد و شما می‌توانید با سفر به جزیره پرنده از قدم زدن در سواحل زیبای دریای اژه و تماشای طلوع و غروب شگفت‌انگیز دریای آبی نهایت لذت را ببرید. البته توجه داشته باشید که در صورت باز شدن مرزها، سفر به ترکیه با در نظر گرفتن یک سری محدودیت‌ها و قوانین سخت‌گیرانه و هم‌چنین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت خواهد گرفت.

تور باکو

تور باکو

باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان می‌باشد که به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. اما بلافاصله پس از شیوع ویروس کرونا، مرزهای بین ایران و آذربایجان نیز همانند سایر کشورها بسته شد و تمامی ارتباط‌های هوایی و زمینی بین این دو کشور قطع گردید که در پی آن تور باکو نیز لغو شد. در حال حاضر نیز پس از گذشت چند ماه خبر دقیقی از باز شدن مرز بین ایران و آذربایجان منتشر نشده است و گردشگران ایرانی اجازه سفر به شهر زیبای باکو را ندارند. اما انتظار می‌رود که پس از کاهش شمار مبتلایان به کرونا در ایران، مرزهای این کشور به روی ایرانیان باز شود و سفر به باکو نیز با تست منفی کرونا و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد.

دیگر تورهای پرطرفدار

تور تایلند نیز یکی دیگر از تورهای خارجی پرطرفدار در بین ایرانیان می‌باشد که لازم است بدانید در حال حاضر به جز پروازهایی که توسط سفارت برنامه‌ریزی شده‌اند، هیچ گونه پرواز تجاری اجازه ورود به تایلند را ندارند که در این صورت گردشگران باید تا منتشر شدن خبری مثبت در این باره، منتظر بمانند. مالزی نیز جزو کشورهایی می‌باشد که بلافاصله پس از همه‌گیری ویروس کرونا ورود گردشگران ایرانی را ممنوع اعلام کرد که به دنبال آن تور مالزی نیز لغو گردید. اما بدون شک پس از بهبود وضعیت این کشور مرزهای خود را به روی ایرانیان باز خواهد کرد و پروازهای مالزی نیز برقرار خواهند شد. با شیوع ویروس کرونا ارمنستان نیز همانند سایر کشورها مرزهای خود را به روی ایرانیان بست و تاکنون خبر دقیقی از بازگشایی مرزهای این کشور و سفر ایرانیان به ایروان نیز منتشر نشده است. اما انتظار می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور با بهبودی وضعیت پروازهای ایروان از سرگرفته شود و تور ایروان نیز برگزار شود.

سخن پایانی

در این مطلب ما شرایط برخی از تورهای خارجی پرطرفدار در بین ایرانیان را مورد بررسی قرار دادیم. همان‌طور که مطالعه کردید در حال حاضر امکان سفر به کشورهای نامبرده شده وجود ندارد، اما پس از بهبودی وضعیت شما نیز می‌توانید با شرکت در تورهای معرفی شده به کشور مورد علاقه خود سفر کنید و لحظه‌های خاطره‌انگیزی را برای خود به ارمغان آورید. به علاوه برای کسب اطلاعات بیشتر از تورهای معرفی شده می‌توانید با شماره 02175097700 تماس بگیرید و یا وارد سایت کایت به نشانی https://kite.ir/  شوید تا کارشناسان کایت شما را راهنمایی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز