روش های رشد کسب و کار در دوران کرونا

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۱:۵۳:۳۸
کد خبر: ۱۰۶۷۷۴۷
روش های رشد کسب و کار در دوران کرونا
سعی کرده‌ایم در این محتوا؛ در رابطه با چگونگی روش های رشد کسب و کار در دوران کرونا توضیحاتی ارائه کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رشد کسب و کار در دوران کرونا یکی از آسان‌ ترین و در عین حال پیچیده ترین اقداماتی ست که افراد باید انجام دهند. امروزه در دنیای پیچیده ای زندگی می کنیم؛ دنیایی که هر لحظه در حال تغییر بوده و روش هایی جدیدی را برای داشتن یک زندگی ساده تر، پیش روی ما می گذارد. خصوصاً در این دوران سخت که ویروسی ناشناخته (ویروس کرونا)، تمام جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

این ویروس با سرعت انتشار بالا، بسیاری از کسب و کارها را از رونق انداخته و حتی آنها را به سمت نابودی کشانده است. به گونه ای که اغلب صاحبان سرمایه فکر راه اندازی کسب و کاری آنلاین را در سر می پرورانند. نباید غافل شویم پیشرفت علم و حضور پر رنگ اینترنت در زندگی مردم، روی این قبیل تصمیمات، بی تاثیر نیست. اما روش های رشد کسب و کار در دوران کرونا کدام اند؟

امروزه ویروس کرونا منجر شده تا تعاملات اجتماعی به حداقل برسد و ماندن به خانه، ضروری‌ترین اقدامی به حساب آید. البته این کار را نه تنها برای حفظ سلامت خودمان، بلکه برای حفظ سلامت خانواده خود نیز انجام می دهیم. از همین رو کسب و کارهای آنلاین، از جمله بهترین روش هایی به شمار می آیند که میتوانند به افراد برای کسب درآمد و امرار معاش کمک کنند. اما چگونه میتوان در این دوران بحرانی، درست قدم برداشت و به موفقیت رسید؟ برای شروع در این مسیر، به چه چیزهایی نیازمند هستید؟

با توجه به اهمیت این موضوع، در نظر داریم توضیحاتی در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.

تاثیر کرونا بر کسب و کارهای سنتی

 تا قبل از ظهور ویروس کرونا، آیا به این مسئله فکر کرده بودید که از منزل به انجام کارهایتان بپردازید؟ حتی برای تهیه کوچکترین نیاز خود، مجبور شوید از داخل خانه اقدام کنید؟ این مسئله چه تاثیری بر کسب وکارهای سنتی داشته است؟ براساس آمار منتشر شده در دوران شیوع کرونا، ۱۳.۱ درصد کسب و کارهای فعال در حوزه صنعت و معدن حداقل یک نفر را استخدام کردند. و ۴۳.۴ درصد فعالان در حوزه کشاورزی حداقل یک نفر از نیروی کار خود را تعدیل کردند.

حدود یک سال از ظهور این ویروس می‌گذرد و کسب و کارها کم کم به روال سابق خود برمیگردند. اما مسئله اینجاست؛ قبل از ظهور کرونا ویروس هم، مدیران شرکت ها، صاحبان سرمایه و فعالان حوزه کسب و کار به این نتیجه رسیده بودند که در صورت عدم حضور در دنیای دیجیتال مارکتینگ باید فاتحه کسب و کار خود را بخوانند. از همین رو به رشد کسب و کار خود در حوزه اینترنت را آغاز کرده اند.

درواقع امروزه اینترنت بخشی جداناپذیر از زندگی افراد به حساب می آید. افراد به گونه ای با اینترنت گره خورده اند. حتی مسن ترین ها نیز، اسمارت فون در اختیار دارند. و از طریق فضای مجازی به برقراری ارتباط با فرزندان، دوستان و آشنایان خود میپردازند.

اینترنت این فرصت را در اختیار شما قرار داده تا با هر تخصص و مهارتی که در اختیار دارید، بتوانید خدمات اینترنتی متفاوت و بسیار زیادی را به مخاطبان خود هدیه دهید و از این طریق به رشد کسب و کارها کمک کنید. لازم به ذکر است که رشد ابزارهای اینترنتی تاثیری گسترده بر این موضوع داشته است. اما با این حال همه چیز به خودتان بستگی دارد. اینکه بخواهید از کدام مهارت خود در اینترنت استفاده کنید کسب و کاری آنلاین را راه اندازی نمائید.

سوالی که در این قسمت ذهن بسیاری را به خود مشغول می کند این است؛ بهره گیری از کدام روش ها می تواند برای رشد کسب و کارها در دوران کرونا تاثیرگذار باشد؟

در ادامه با ما همراه باشید.

راه های رشد کسب و کارها در دوران کرونا

در ابتدای مقاله به این مسئله اشاره کردیم؛

کسب و کارها در شرایط کنونی (حضور ویروس کرونا)، به شروع و راه اندازی کسب و کارهای آنلاین روی آورده‌اند. به نوعی عصر ارتباطات آنها را وادار کرده تا پای به این عرصه بگذارند. اما در ابتدای راه چه چیزی نیاز دارند؟ «طراحی سایت».

بیایید کمی بیشتر در این راستا بدانیم:

طراحی سایت

هر کسب و کاری برای ورود به حوزه دیجیتال مارکتینگ و دنیای اینترنت، به طراحی سایت احتیاج دارد. و این مسئله در دوران کرونا دستخوش هیچگونه تغییری نشده است. البته به آن به عنوان یکی از روش های رشد کسب و کار در دوران کرونا نگاه می‌ کنند.

دقت داشته باشید؛ شاید اینستاگرام بتواند برای مدتی کوتاه نیاز شما را برآورده سازد. اما به هیچ عنوان نمیتوان روی آنها حساب کرد. فرض کنید همانند فیسبوک، پس از گذشت مدتی از فعالیت این شبکه اجتماعی، رونق آن از بین رفت.

کاربران ایرانی کمتری در آن فعالیت داشتند. حال باید چه کنید؟ شبکه اجتماعی جدیدی را پیدا کرده و از اول شروع کنید؟

مسلما در اختیار داشتن یک وبسایت، امنیت شغلی شما را تامین می کند. و همچون کسب و کار سنتی، درآمد قابل قبولی را برای شما به همراه خواهد داشت. (البته اگر مطابق با اصول خاص و استاندارد در آن حرکت کنید)

برای طراحی سایت اما نکات بسیار ویژه ای وجود دارد که باید به آن رعایت کنید؛

مطمئنا شما در زندگی نیاز‌های مختلفی دارید، برخی از این نیاز‌ها مانند خوراک، پوشاک و مسکن بنیادی هستند. به گونه ای که بدون حتی یکی از آنها قادر به زندگی کردن نخواهید بود. برخی دیگر مانند یک شغل با درآمد خوب و روابط اجتماعی سالم می باشد. که تنها می ‌توانند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشند ولی در نبود آن‌ ها هم می ‌توان زندگی کرد.

حالا مثال بالا را وارد دنیای اینترنت کنید. زمانی که شما قصد راه‌ اندازی یک وب سایت را دارید نیز مشابه همین موضوع صادق است. یعنی برای ساختن یک وب سایت هم نیازهایی بنیادی دارید که بدون آنها داشتن سایت ممکن نیست. هم نیازهایی که می ‌توانند به افزایش کیفیت سایت شما و تاثیرگذاری بیشتر آن کمک کنند.

این نیازها عبارتند از:

  • ریسپانسیو بودن

منظور از ریسپانسیو بودن این است که سایت شما این توانایی را داشته باشد که در تمامی پلتفرم ها اعم از کامپیوتر، تبلت و حتی گوشی های همراه تطبیق پیدا کند. این قابلیت باعث می شود تا هر کسی با هر دستگاهی به راحتی از سایت شما بازدید نماید.

طی تحقیقات صورت گرفته، گوگل اعلام داشته؛ جستجوهای انجام شده موبایل بیش از 50% کل جستجوهای گوگل را شامل می‌شوند. برای سایت شما هم عین همین موضوع صادق است.

یعنی اکثر کاربران شما با گوشی به سراغتان می‌آیند. پس بسیار مهم است که سایت خود را برای گوشی‌های موبایل آماده کنید. البته مساله فقط کاربران نیستند. وقتی که کاربری از طریق گوشی در گوگل جستجو می‌کند، رتبه‌های برتر برای سایت‌هایی خواهد بود که ریسپانسیو هستند. چرا که استفاده از آنها برای کاربر گوشی راحت‌تر است. پس ریسپانسیو بودن روی ترافیک سایت شما از گوگل هم تاثیرگذار خواهد بود.

  • سئو سایت

هیچ نیازی نیست گیج شوید. منظور از سئو، تمامی اقداماتی است که در راستای کسب رتبه بالا در گوگل وسایر موتورهای جستجوگر انجام می دهد. منظور از سئو یا SEO (Search Engine Optimixation) یا بهینه سازی موتورهای جستجو است.

روزانه افراد مختلف، میلیون ها بار به بهانه های مختلف به جستجو در اینترنت می پردازند. البته در این میان بخش اعظمی از این جستجو از طریق گوگل صورت میگیرد.

زمانی که در گوگل حضور داشته باشید پیدا کردن راهی عالی برای افزایش بازدید و فروش محصولات بالا می رود. اما قبل از هر چیزی باید تمامی استانداردها و اصول موجود برای بهینه سازی موتورهای جستجوگر را رعایت نمائید.

  • قالب سایت

مسئله مهم دیگری که در طراحی سایت باید به آن اهمیت دهید؛ قالب سایت است. شما میتوانید قالب جوملا، وردپرس و... را با یک کدنویسی تمیز ایجاد کنید. هر چقدر قالب سایت شما تمیزتر و بهتر نوشته شود، توسعه آن راحت تر خواهد بود. همچنین مسئول سئو سایت با مشکلات کمتری روبرو خواهد شد.

علاوه بر تمامی این موارد، زمانی که کدنویسی با رعایت تمامی اصول موجود نوشته شود، سایت شما از رتبه بهتری در گوگل نسبت به سایر سایت های مشابه برخوردار خواهد بود.

لازم به ذکر است که نباید کدنویسی را آسان بدانید. خوشبختانه آموزش هایی وجود دارد که میتواند در این راه به شما کمک کند.

حال میدانید برای ورود به دنیای اینترنت، اولین قدم در اختیار داشتن وبسایتی مطابق با نکات گفته شده است. زمانی که یک سایت عالی داشته باشید، سرعت رشد شما افزایش پیدا می کند. و البته پله های ترقی، راحت تر طی خواهند شد.

اما مرحله دوم شروع کسب و کار در دوران کرونا چیست؟

آموزش طراحی سایت

با اطمینان میتوان گفت؛

 در دنیای امروزی، طراحی سایت  از جمله مهم‌ ترین عناصر راه اندازی و رشد کسب و کار چه در دوران کرونا و چه قبل از آن به حساب می آید. به عبارتی صاحبان مشاغل، تلاش می کنند تا از طریق طراحی سایت، ارتباط موثری را با کاربران خود برقرار نمایند و به گسترش تجارت خود بپردازند. اما نکته مهم اینجاست؛ همان اندازه که طراحی سایت برای مشاغل، مهم و پراهمیت است، یادگیری طراحی سایت نیز مهم می باشد.

اما سوالی در اینجا در ذهن مخاطبان ایجاد می‌ شود، اینکه چرا طراحی سایت مهم است و چرا باید آموزشگاه طراحی سایت معتبر پیدا کنیم؟

شاید اینترنت یک منبع غنی از اطلاعات باشد و با جستجو در اینترنت بتوانید پاسخ سوالات خود را بیابید. اما آموزش طراحی سایت آن هم از طریق اینترنت همواره با مشکلاتی همراه است که افراد را وادار می کند به سراغ آموزشگاه های معتبر بروند.

به نوعی شما در ابتدای راه باید این افکار را از خود دور کنید که با راه اندازی هرگونه سایتی قادر به کسب درآمد هستید. مطمئنا چنین افکار ساده لوحانه ای هیچگاه نتیجه بخش نخواهد بود. 

درواقع کاربران در اولین بازدید از وب سایت شما، برداشت اولیه ای را از این طریق از تجارت شما کسب می کنند. آنها با کمک طراحی وب انجام شده، به قضاوت حرفه ی شما می پردازند. پس این مسئله حائز اهمیت است که طرحی حرفه ای و کاربر پسند را برای سایت خود اعمال کنید.

مسئله مهم دیگر به جلب اعتماد مخاطب برمیگردد. جایی که تمامی کسب و کارها در تلاش اند تا طرحی حرفه ای را به وجود آورند. و از این طریق اعتماد آنها را جلب نمایند. اگر طرح شما قدیمی و ضعیف باشد، مطمئنا نمیتواند در این راه، عملکرد خوبی داشته باشد. پس آشنایی با آخرین متدهای روز طراحی سایت، بسیار اهمیت دارد.

در حال حاضر میلیون ها وب سایت در سراسر اینترنت ایجاد شده اند. همگی آنها از روش های متنوع برای رقابت و افزایش قدرت در این مسیر استفاده می کنند. اما یکی از موضوعات مهم اینجاست که با داشتن یک وب سایت حرفه ای، حضور آنلاین شما الزامی‌ست.

امروزه بسیاری از افراد در حال انجام امور روزانه خود هستند، پس زمانی که طراحی سایت را بیاموزید، میتوانید از کسب درآمد خود اطمینان داشته باشید. هیچ نگرانی از بابت افول یا رشد کسب و کار در دوران کرونا نداشته باشید.

اما در آموزشگاه طراحی سایت چه چیزهایی آموزش داده می شود؟

به طور کلی اگر در آغاز راه یادگیری طراحی سایت هستید، باید یک سری مهارت اولیه را فرا بگیرید. به عنوان مثال؛ آشنایی با دانش کدنویسی HTML از جمله واجبات طراحی سایت است. پس از HTML باید سراغ CSS بروید. با کمک این دانش، ایجاد جلوه های بصری زیبا امکانپذیر خواهد شد. در اینجا منظورمان از جلوه های بصری هر چیزی از قبیل، تایپوگرافی، طرح های خاص، بهره گیری از رنگ ها، پس زمینه ها در قالب سایت و... می باشد.

بیایید کمی بیشتر نسبت به این موارد آشنایی پیدا کنید؛

  • HTML 
HTML را میتوان اولین و مهم ترین قدم در راه تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای قلمداد کرد. شما باید بیاموزید که اصلا HTML چیست. توانایی انجام چه کارهایی را دارد و متداول ترین عنصر آن را چه چیزی تشکیل می دهد. شما با این کد، قادر خواهید بود یک صفحه خالی را به یک صفحه وب کاربردی و اصلی تبدیل نمائید. به نوعی این اساس طرح شماست که میتوانید در آن عناصر دیگر را پیاده سازی کنید. و حتی طرح وب دلخواه را به وجود آورید.

در این راستا بهره گیری از پلاگین های آماده وردپرس، میتواند کمک کننده باشد.

  • تایپوگرافی

تایپوگرافی نوعی سبک است. سبکی که هر طراح وبی به آن احتیاج دارد تا بتواند سایتی منحصر به فرد را ارائه دهد. شما با کمک CSS تایپوگرافی پایه را می آموزید و در ادامه آن را متحول خواهید کرد.

  • لایه بندی CSS 

بعد از تایپوگرافی، یادگیری لایه بندی به منظور ادامه ی یادگیری طراحی وب مهم می باشد.

  • رنگ بندی

در این مرحله باید با کمک رنگ ها طرح دلخواه خود را طراحی نمائید.

زمانی که آموزش طراحی سایت را در آموزشگاه های طراحی شروع می کنید، این توانایی را بدست خواهید آورد که وارد بازار کار شده و میلیونی به کسب درآمد بپردازید.

در این قسمت شما را با مهم ترین مسائلی که برای طراحی سایت باید بیاموزید آشنا کردیم. اما مسئله اینجاست که همواره نکات ریز و درشت بسیار زیادی وجود دارد. باید در این راه به آن توجه شود. حضور در آموزشگاه ها و کلاس های حضوری و آنلاین به شما این فرصت را می دهد تا نسبت به آخرین متدهای روز جهانی اطلاعاتی مناسب پیدا کنید.

سایت خرید و فروش

تاکنون به این مسئله فکر کرده‌اید که طراحی سایت خود را به شخص دیگری بسپارید؟ خوشبختانه در دنیای پیشرفته امروزی شرکت های بسیار زیادی در این حوزه مشغول به فعالیت می باشند.

با توجه به اینکه روش های رشد کسب و کار خصوصا در دوران کرونا بسیار بولد شده‌ اند، بسیاری از صاحبان سرمایه در تلاش اند تا با برون سپاری کارها، در کوتاهترین زمان ممکن، سایت خود را در دسترس داشته باشند. باید بگوییم این امکان در حال حاضر، با بهترین شرایط ممکن برای شما مهیاست.

 سایت خرید و فروش این امکان را برای شما فراهم آورده تا به دنبال تمامی خدماتی که مد نظر دارید و به شما در رشد کسب و کار تان کمک می کند بپردازید.

هیچ اهمیتی ندارد که تنها طراحی سایت را مدنظر دارید یا به دنبال سایر خدمات مرتبط با رشد کسب و کار، اعم از سئو و بهینه سازی سایت، ثبت دامنه و هاستینگ و... هستید.

از طرفی دیگر سایت خرید و فروش، کمک می کند تمامی خدمات را برای فروش، در معرض دید قرار دهید. جالب اینجاست حتی چگونگی درج آگهی در سایت های تبلیغاتی را نیز می توانید در این سایت بیاموزید.

آگهی رایگان 

وقتی حرفی از کلمه « رایگان » به میان می آید، همه ما دو گوش دیگر را قرض میگیریم زیرا عاشق چیزهای رایگان هستیم. اینکه دست در جیبمان نکنیم اما به میزان زیادی مزایای مثبت دریافت نمائیم. این مسئله را به هیچ عنوان نمیتوانید کتمان کنید.  سایت آگهی رایگان نیز چیزی به همین صورت است.

درواقع شما میتوانید آگهی های تبلیغاتی، فروش خدمات و... را به صورت رایگان در این سایت به انتشار درآورید. و کسب درآمد کنید.

اما آیا به این مسئله فکر کرده اید که سایت رایگان چگونه میتواند به رشد کسب و کار در دوران کرونا کمک کند؟

همه میدانیم کرونا بسیاری از کسب و کارها را به سمت نابودی کشانده است. حتی فکر تعدیل نیرو یا تعطیل کردن را در ذهن صاحبان سرمایه انداخته است.

حال فکرش را کنید سایتی همچون آگهی رایگان در این حوزه مشغول به فعالیت است. شرایطی را فراهم آورده تا خدمات و محصولات خود را در معرض فروش بگذارید. آیا به سراغ بهره گیری از آن نمی روید؟ چه بسا بسیاری از سایت های معتبر در ایران، در این سایت آگهی هایی را به خود اختصاص داده اند.

چگونگی رشد کسب و کار

اگر فکر راه اندازی کسب و کار در دوران کرونا را در سر میپروانید باید بدانید که در حال حاضر و طی تحقیقات صورت گرفته، سایت های آموزش آنلاین، بیشترین سود را عاید خود کرده اند. البته سایت های فروشگاهی، خرید آنلاین را نیز نباید از این قاعده مستثنی بدانید. زیرا عدم امکان خروج از منزل منجر شده تا افراد برای تامین نیازهای خود به سراغ سایت های فعال در این حوزه بروند.

اگر میخواهید بخشی از این بازار بزرگ باشید، باید به درستی قدم بردارید و به تمامی مواردی که در این محتوا خدمت شما ارائه دادیم استفاده کنید.

درواقع داشتن سایتی معتبر، کاربرپسند، با محتوایی مفید مهم ترین مسئله به شمار می آید. درواقع شما در ابتدای راه باید برای این موضوع اهمیت ویژه ای قائل شوید. تحقیقات بازار به شما این امکان را می دهد تا نسبت به نیازهای جامعه آگاهی کاملی پیدا کنید. و البته تصمیم گیری درستی را اتخاذ نمائید.

کلام آخر

در این محتوا؛ در رابطه با چگونگی روش های رشد کسب و کار در دوران کرونا توضیحاتی ارائه شد.

حال میدانید رشد یک کسب و کار، آن هم زمانی که تمامی جهان در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات است چگونه امکان پذیر می شود. البته پیروی از چه اصول و قواعدی الزامی است.

سایت دارکوب به عنوان پیشروهای دنیای دیجیتال مارکتینگ، شرایطی را در اختیار شما قرار می دهد تا با خیالی آسوده، نه تنها سایتی باکیفیت را تحویل بگیرید و در راستای رشد کسب و کار خود در دوران کرونا استفاده کنید. بلکه کمک می کند تا در آموزشگاه طراحی سایت حضوری فعال داشته و خودتان از صفر تا صد طراحی سایت کسب و کارتان را برعهده گرفته و آن را مطابق با استانداردهای موجود به سرانجام برسانید.

باید گفت این مسئله چیزی نیست که بتوانید به راحتی از آن عبور کنید. مسئله ای که نه تنها آینده شغلی شما را دربر میگیرد بلکه زندگی شخصی شما و بسیاری از افراد دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد.

 با این حال توصیه می کنیم اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده، به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان ما اطلاعات کاملی در این حوزه در اختیار شما قرار می دهند. چه بسا که همین اطلاعات مسیر زندگی شما را دستخوش تغییرات بسیار گسترده ای کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز