بیوگرافی و بررسی آثار حمید هیراد

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۰۹:۲۷:۰۹
کد خبر: ۱۰۹۰۸۵۲
بیوگرافی و بررسی آثار حمید هیراد
در مطلبی که پیش روی شماست، به بررسی زندگی‌نامه و آثار حمید هیراد پرداخته و از سبک خوانندگی و دیگر توانایی‌های او نیز با شما سخن می‌گوییم. با ما همراه بمانید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حمید هیراد از خوانندگان خوش صدا و نام آشنای کشورمان است. با اینکه خود جوان است اما، محبوبیت ترانه‌های او در میان همه سنین بسیار چشم‌گیر است. محبوبیتی که از عوامل مختلف ریشه می‌گیرد.

از بررسی شعر و موزیک ترانه‌های هیراد، تا آمار فالورها و علاقمندان به صدای او، همه حکایت از اصالت و مردمی بودن این خواننده جوان دارد.

در مطلبی که پیش روی شماست، به بررسی زندگی‌نامه و آثار حمید هیراد پرداخته و از سبک خوانندگی و دیگر توانایی‌های او نیز با شما سخن می‌گوییم. با ما همراه بمانید.

حمید هیراد

حمید هیراد کیست؟

حمید حسن زاده، معروف به هیراد در اول بهمن ۱۳۷۰ در روستای ملک میان چابکسر، در استان گیلان چشم به جهان گشود. از همان سالهای ابتدایی کودکی و در ۶ سالگی، علاقه به موسیقی در وجودش جوانه زد و در ۱۵ سالگی، با اتمام تحصیلات خود در دانشسرا، به ترانه‌سرایی روی آورد.

ابتدای کار او با سبک سنتی و اشعار شعرای نامدار ایرانی همراه شد، هرچند بعدها به موسیقی پاپ روی آورد.  گروه نیمه حرفه‌ای داروگ، نخستین گروهی بودند که هیراد، با آنها آغاز به‌کار کرد.

سالهای نوجوانی...

در این سالها، علاوه بر سرودن اشعار و ترانه سرایی، آهنگسازی و نوازندگی هم، که به عنوان فعالیت‌های حاشیه‌ای حمید جوان، در زندگی او آغاز شده بودند، نقش پررنگ‌تری پیدا کردند.

در اواخر سال ۹۵ بود که پذیرش یک اثر سنتی او، که به شرکت آوازی نو ارسال شده بود، پای او را رسما به عرصه موسیقی باز کرد.

از علاقه حمید به ورزش اسب سواری هم می‌توان با توجه به طبیعتی که دوران کودکی و نوجوانی خود را در آن گذرانده، یاد کرد. محیطی که بی‌شک در شکوفا شدن استعداد هنری او، بی‌تاثیر نبوده است.

سبک موسیقی حمید هیراد چیست؟

صدای گرم هیراد، این خوانند آرام و بی‌حاشیه ایرانی، به گوش بسیاری از اهل ذوق و هنر، خوش نشسته است. تنوع سبک‌های اجرا هم باعث شده تا از حمید، ترانه‌های محبوبی نزد هنر دوستان از محبوبیت بالایی برخوردار شود.

سبک‌های پاپ، سنتی و تلفیقی را، در میان ترانه‌های فراوان این خوش‌صدای عرصه موسیقی جوان کشورمان می‌توان سراغ گرفت.

از اشعار ناب و غزل‌های فراوانی که در ترانه‌های هیراد وجود دارد تا ترانه‌های پاپ و نیز موسیقی تلفیقی بکار رفته در آثارش، همه نشان از ذوق و مردمی بودن این خواننده جوان کشورمان دارد. سروده‌های شعرایی چون حافظ و سعدی و مولانا، بیشترین علایق او را در ترانه‌سرایی به خود اختصاص داده‌اند.

هیراد و محبوبیت در فضای مجازی

باید اذعان کرد حمید هیراد را، همانطور که خودش هم می‌گوید، مردم انتخاب کرده و به شهرت رسانده‌اند. از انتخاب نام هیراد، به معنای خوش اخلاق و خوشرو، تا تعداد زیاد فالورهایش در فضای مجازی، همه گواهی بر مردمی بودن او و اشتیاق مردم به دنبال کردن ترانه‌هایش هستند.

گرچه کنسرت مستقلی از او اجرا نشده اما همکاری‌هایش با گروه پازل بند، در کنار علی رهبری و آرین بهاری در اسفند ۹۵، توانسته او را به‌بهترین شکل، به‌عنوان خواننده‌ای موفق مطرح کند.

از ترانه سرایی تا خوانندگی و آهنگسازی...

حمید هیراد، سری پرشور دارد. به‌طوری که علاقه‌اش به هنر را، هرگز محدود نکرده و در هر عرصه، دستی به هنر دارد. آوازخوانی سنتی و اجرای ترانه‌های پاپ، مانع از نوازندگی او نشده است. حمید به سازهای کوبه‌ای چون دف و تنبک تسلط دارد و به سه تار هم علاقمند است. نوع آواز او هم، علاقه‌اش به سازهای مختلف و موسیقی را به‌خوبی نمایان می‌کند.

در ادامه مطلب، شما را با برگزیده‌ای از ترانه‌های این خواننده جوان و خوش صدای کشورمان، آشنا می‌کنیم.

آشنایی با آثار حمید هیراد

اگر به دنبال آثاری با صدای خوش و نغمه‌های ماندگار موسیقی باشید، بدون شک این خواننده جوان را از قلم نخواهید انداخت. آثار فراوان او، این روزها در هر گوشه و کنار، گوش عاشقان موسیقی سنتی و پاپ را نوازش می‌کند. موزیک تلفیقی بکار رفته در آثارش هم، علاوه بر نسل جوان، گروه‌های سنی مختلف را به کارهای او علاقمند کرده است.

لازم است در این میان به معروف‌ترین اثر او، شوخیه مگه اشاره ‌کنیم که به گفته خودش، سکوی پرشی برای محبوبیت و شهرت او بوده است.

 در آلبوم‌های حمید، به موارد نام‌آشنا و پرطرفدار زیادی برمی‌خوریم. بعضی از بهترین‌های اجرا شده توسط حمید هیراد عبارتند از:

مجنون، مات چشماتم همین، دیر کردی، کدئین، شب که شد، دیوانه، خوشم میاد، جنجال،‌ ماه من، هلهله، آهو، دیوانه شهر، مستم کن، انفرادی، کودتا، جذاب، وطن، عشق، فراموش کن، آشوب، خدا، ای وای، ساقی، آخر نماندی، رخ، رسوایی، نیمه جانم، عاشق، خاتون و...

ضمنا ترانه‌های: ماه من، دلارام، یار و معشوقه با گروه پازل بند از این خواننده با استقبال بی نظیری روبرو شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز