نحوه انتخاب یک تختخواب مناسب که اتاق خواب شما را تکمیل خواهد کرد

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۲:۰۴:۵۲
کد خبر: ۱۱۱۸۸۷۳
نحوه انتخاب یک تختخواب مناسب که اتاق خواب شما را تکمیل خواهد کرد
در این مقاله 9 قاعده مهم را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانند خرید انواع سرویس خواب و تخت با مدل دلخواه را به مراتب برایتان آسان‌تر کنند.

به گزارش برنا، داشتن یک خواب آرام و راحت نه تنها منجر به بهبود سلامت روان می‌شود؛ بلکه روی سلامت جسم هم تاثیرات مهمی می‌گذارد. بنابراین مهم است قواعد انتخاب بهترین تخت خواب برای اتاق‌تان را بدانید. در این مقاله 9 قاعده مهم را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانند خرید انواع سرویس خواب و تخت با مدل دلخواه را به مراتب برایتان آسان‌تر کنند.

  1. قرار است کجا قرار بگیرد؟

اولین و مهم‌ترین کاری که قبل از خرید سرویس خواب باید انجام دهید این است که ابعاد اتاق خواب‌تان را دربیاورید و سپس اندازه‌های فضایی را که قرار است تخت خوب یک نفره یا دو نفره‌تان را در آن قرار دهید، یادداشت کنید.

خیلی وقت‌ها ممکن است با دیدن مدل‌های زیبای تخت خواب کاملا فراموش کنید که هر تختی در اتاق شما و فضایی که برایش مشخص کرده‌اید، قرار نمی‌گیرد. همین مسئله هم می‌تواند زحمت شما را زیاد کند. بنابراین بدون به همراه داشتن ابعاد از خانه خارج نشوید.

  1. مطمئن شوید که رد می‌شود

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تخت خواب و سایر اجزای سرویس خواب باید بتوانند از درهای ورودی ساختمان، خانه و اتاق خواب شما رد شوند. به ویژه نسبت به آینه میز توالت دقت داشته باشید؛ چون یک پارچه است و همین مسئله می‌تواند جا به جایی آن را به دلیل طول و عرض بزرگ سخت کند. خیلی وقت‌ها پیش آمده که یک میز توالت یا تخت به دلیل ابعادش نتوانسته از داخل راهروها یا درها رد شود و همین مسئله کل پروسه خرید را با مشکل مواجه کرده است.

  1. ابعاد ایده‌آل وجود ندارد

سرویس خواب و تخت

درست است که اندازه استانداردی برای تخت‌های یک نفره، دو نفره و حتی تخت‌های یک نفره سایز بزرگ وجود دارد؛ اما واقعیت این است که این ابعاد برای همه ایده‌آل نیستند و دلیل یکسان بودن‌شان بیشتر به دلیل هماهنگی خط تولید و هماهنگی آن با سایز تشک‌هایی است که شرکت‌های تولید کننده کالای خواب می‌سازند.

افرادی که قد بلندی دارند، وزن‌شان زیاد است یا هر گونه شرایط خاصی دارند علاوه بر اینکه باید به نوع تشک دقت داشته باشند، بهتر است تختی با ابعاد و ویژگی‌های منحصر به خودشان سفارش دهند تا در طولانی مدت دچار مشکل نشوند.

  1. به وزن تخت دقت کنید

یکی از نکاتی که موقع انتخاب تخت مناسب برای اتاق خواب جا می‌افتد، توجه به وزن آن است. اگر اتاق بزرگی داشته باشید، می‌توانید هرازگاهی تغییر دکوراسیون دهید و جای تخت را عوض کنید. جا به جا کردن یک تخت با وزن مناسب به مراتب آسان‌تر از جا به جایی تختی سنگین است. این مسئله موقع آوردن تخت برای اولین بار به خانه هم صدق می‌کند. ضمن اینکه زمانی که تخت خواب شما سنگین باشد، می‌تواند به راحتی منجر به خش افتادن روی کفپوش اتاق‌تان یا فرش زیر پایه‌ها شود. بنابراین بهتر است از متعادل بودن وزن تخت مطمئن شوید.  

  1. با عجله انتخاب نکنید

درست است که ممکن است یک مدل خاص سریعا چشم‌تان را بگیرد و شما را شیفته خودش کند؛ اما اگر امکانش را دارید، از این مدل عکس بگیرید. به خانه بروید. یک شب آن را بررسی کرده و در اتاق‌تان تصور کنید و بعد اگر مطمئن شدید؛ برای خرید برگردید. خوبی خرید اینترنتی این است که تمام عکس‌ها، ابعاد و ویژگی‌ها را به صورت فوری در دسترس شما می‌گذارد و می‌توانید راحت‌تر دست به انتخاب بزنید.

  1. نظر خواهی کنید

اگر قصد خرید تخت دو نفره دارید، باید با همسرتان هم مشورت کنید و به نظر او هم احترام بگذارید. در مورد انتخاب مدل های جدید سرویس خواب کودک هم وضعیت به همین شکل است. می‌توانید برای اینکه بچه‌ها از بین مدل‌های درست دست به انتخاب بزنند، عکس چند مدل جدید و مناسبی را که برای دختر یا پسرتان در نظر گرفته‌اید، به او نشان دهید و ببینید کدام مدل به نظرش زیباتر و شیک می‎‌رسد. به خاطر داشته باشید چه تخت کودک بخرید و چه تختی برای استفاده مشترک با همسرتان، آن‌ها قرار است به عنوان کاربر تخت در نظر گرفته شوند و باید سرویس خواب‌شان را دوست داشته باشند.

  1. اتاق‌تان کوچک است؟

سرویس خواب و تخت

بهترین تخت، بزرگترین تخت نسبت به فضای اتاق خواب است؛ طوری که جا را برای بقیه وسایل و رفت و آمد تنگ نکند؛ اما وقتی اتاق کوچک است باید چه کار کرد؟

در مورد اتاق خواب‌های کوچک قوانینی وجود دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، نظم بیشتری را تجربه خواهید کرد. یکی از این قوانین این است که از وسایل چند کاره استفاده کنید. برای مثال اگر عدم وجود دراور یا کشو باعث می‌شود بتوانید تخت بزرگتر و راحت‌تری بخرید، دراور را حذف کنید و در عوض سراغ تختی بروید که چندین کشو و فضای مجزا به شما می‌دهد. به جای استفاده از میز آرایشی، می‌توانید یک میز پیچ شونده به دیوار تهیه کنید که قابلیت باز و بسته شدن دارد. این جزئیات به ظاهر ساده خیلی راحت اتاق شما را به فضایی آرامش بخش و مرتب تبدیل خواهند کرد.

  1. به ارتفاع تخت توجه کنید

موقع انتخاب، خوب است به ارتفاع تخت توجه داشته باشید و به خاطر بسپارید که با قرار دادن تشک، ارتفاع بیشتر هم خواهد شد. بنابراین اگر خرید اینترنتی می‌کنید ارتفاع تشک را هم در نظر داشته باشید. گاهی ارتفاع زیاد برای بعضی افراد مناسب نیست؛ مثلا افراد مسن ممکن است نتوانند راحت از تخت پایین بیایند یا کودکان ممکن است از روی تخت بیفتند و آسیب ببینند. بنابراین قبل از توجه به این نکات خرید نکنید.

  1. رنگ تخت باید به اتاق بیاید

اتاق خواب شما فضای استراحت و آرامش است و قرار است همه چیز تداعی کننده همین موارد باشد؛ حتی رنگ سرویس خواب. بسته به اینکه دیوارها، پرده‌ها و کفپوش چه رنگی هستند، سراغ انتخاب رنگ مناسب سرویس خواب بروید. معمولا رنگ‌های سفید، مشکی و قهوه‌ای سه رنگ پر کاربرد برای سرویس خواب هستند؛ اما خیلی‌ها هم ممکن است رنگ‌های دیگری را ترجیح دهند. اگر زیاد اهل تغییر دکوراسیون هستید، بهتر است از رنگ‌های بالا یا گزینه‌هایی مثل طوسی و سرمه‌ای برای تخت خود استفاده کنید تا با هر بار تغییر رنگ دیوارها یا سایر وسایل به دردسر نیفتید. و یا اگر به دنبال خلاقیت و تغییرات بیشتر در رنگبندی دکوراسیون اتاق خواب خود هستید پیشنهاد ما برای خواندن این مطلب را جدی بگیرید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز