تفاوت های گونی لمینت و کیسه گونی ساده

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۰۹:۳۸:۲۵
کد خبر: ۱۱۱۹۹۸۰
تفاوت های گونی لمینت و کیسه گونی ساده
تفاوت بین گونی های لمینت شده و کیسه گونی های ساده چیست؟ آیا گونی لمینت ضد آب است؟ گونی لمینت دار چه ویژگی متمایزی نسبت به گونی ساده دارد؟

گونی لمینت شده یکی انواع گونی های رایج در بازار برای مصارف گوناگون به خصوص به عنوان کیسه های صنعتی و ساختمانی است. به همین علت آگاهی از تفاوت های گونی های لمینت شده و گونی های ساده و معمولی، به منظور انتخاب محصولی مناسب بر اساس نیازها و کاربردهای مختلف، مهم به نظر میرسد. در مقاله پیش رو، سعی کرده ایم به بیان این تفاوت ها بپردازیم و کاربردها و ویژگی های کیسه گونی های لمینت شده را به تفصیل بررسی نماییم.

مراحل لمینت کردن گونی های پلاستیکی

برای دانستن تفاوت این دو محصول با یکدیگر شاید بهتر باشد ابتدا با ماده لمینت و مراحل لمینت کردن گونی ها توسط تولیدکنندگان گونی لمینت آشنا شویم. لمینت ماده ای پلیمری شفاف و بدون رنگ است که در برابر نفوذ آب مقاوم است. آنچه در حال حاضر به عنوان گونی لمینت شده شناخته شده است به دو روش تولید می شود و از لحاظ ظاهری نیز با هم متفاوت است.

  • روش اول: در این روش لایه های لمینت از پیش تهیه شده اند. این لایه ها که شبیه کیسه های پلاستیکی هستند در مرحله دوخت گونی ها به آن ها اضافه شده و در واقع لایه ای به گونی ها اضافه می کند.
  • روش دوم: این روش مطمئن تر از روش قبلی است. به همین دلیل غالبا از آن برای تولید بهترین کیسه گونی لمینت شده استفاده می شود. به این صورت است که در هنگام تولید رول گونی های پلاستیکی، مواد لمینت مذاب شده روی پارچه ها ریخته شده و منافذ موجود در لابه لای تار و پود را می بندند.

کدامیک از گونی ها را می توان به مواد لمینت آغشته کرد؟

اگرچه پارچه های کنفی و پارچه ای را نیز می توان به این مواد آغشته کرد، اما بهترین نوع گونی های لمینت شده، از بین گونی های پلاستیکی هستند. دلیل آن نیز این است که مواد اصلی تشکیل دهنده گونی های پلاستیکی پلی پروپیلن یا پلی اتیلن هستند که همخوانی کامل با مواد پلیمری دارند که برای لمینت به کار می روند. این همخوانی باعث می شود مواد به طور کامل تری با هم ادغام شده و علاوه بر استقامت بیشتر در برابر نفوذ آب، از استحکام و انعطاف بیشتری نیز برخوردار شوند.

تفاوت گونی لمینت شده با گونی پلاستیکی ساده

اکنون که با مراحل تولید گونی های لمینت آشنا شدید بهترین زمان برای بیان تفاوت های این محصولات با گونی های پلاستیکی ساده و معمولی است. برای خرید بهترین گونی لمینت ضد آب لازم است با ویژگی ها و تفاوت های گونی لمینت شده با گونی های ساده آشنا باشیم.  در زیر به طور مختصر به بیان ویژگی های گونی های لمینت شده می پردازیم، پس از بیان این خصوصیات خودتان به تفاوت این دو محصول پی خواهید برد.

مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت

در واقع وظیفه مواد لمینت، ضد آب کردن گونی هاست. یعنی هنگام حمل بار با این کیسه ها، چنانچه با تغییرات جوی مانند بارش باران و برف و یا بالا رفتن رطوبت هوا مواجه شدید، می توانید اطمینان داشته باشید که به مواد داخل کیسه و گونی آسیبی وارد نشده و در واقع ایمنی بار فراهم است. این امر باعث می شود از این گونی ها به جای توری نما و به عنوان گونی های نمای ساختمانی در پروژه های کوچک ساخت و ساز نیز استفاده شود. همچنین این محصولات برای جابجایی و انبار کردن موادی که در اثر رطوبت آسیب می بینند نیز بهترین گزینه محسوب می شوند.

استحکام و استقاوت بالاتر

اگر برای تهیه گونی پلاستیکی به سراغ بهترین تولید کنندگان گونی لمینت شده بروید، اجناسی را به شما پیشنهاد می دهند که علاوه بر ضد آب بودن، بسیار محکم نیز باشند. اضافه کردن یک لایه لمینت با هر کدام از روش های ذکر شده که باشد، باعث مقاومت و استحکام بیشتر گونی ها و کیسه های تولید شده می شود. این استحکام شامل تحمل بارهای سنگین و مقابله با اجسام تیز و برنده است. به همین دلیل است که برای جابجایی بارهای سنگین و اجسامی که گوشه های تیز دارند بهترین گزینه هستند.

جلوگیری از نفوذ گرد و خاک و آلودگی

گونی های ساده حتی اگر با بهترین و به روزترین دستگاه ها ساخته شده باشند نیز به دلیل نوع الیافشان، دارای بافتی هستند که خاک و گرد و غبار به داخل آن ها نفوذ می کند. اضافه کردن لایه لمینت به آن ها باعث می شود هنگام وزش باد و وجود گرد و غبار در هوا، از نفوذ آن ها به داخل گونی محافظت شود. در این صورت موادی که داخل کیسه ها هستند آلوده نمی شوند.

فروشگاه گونی الوند + گونی لمینت + کیسه گونی ساده

خرید از تولید کننده مناسب

یک خرید مناسب در هر شرایطی باید برای شما کیفیت خوبی را بر اساس نیازتان، همراه با قیمتی مناسب به همراه داشته باشد. یکی از معتبرترین مراکز فروش گونی های لمینت شده، فروشگاه گونی الوند است که علاوه بر داشتن محصولاتی با کیفیت، اجناس خود را با قیمتی مناسب عرضه می کند. با ایجاد شرایط خرید اینترنتی از این فروشگاه، فرصت بررسی تمامی محصولات از نظر کیفیت و قیمت برای شما عزیزان فراهم شده است. همچنین این مرکز به منظور پاسخ به پرسش های شما عزیزان، امکان مشاوره با متخصصان خود را از طریق تماس با شماره تلفن 09138345996 ایجاد کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز