با خرید جدیدترین مدل های پرده به استقبال نوروز ۱۴۰۰ بروید

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۰۹:۰۸:۲۷
کد خبر: ۱۱۴۰۰۱۵
با خرید جدیدترین مدل های پرده به استقبال نوروز ۱۴۰۰ بروید
سایت سبک مدرن با بیش از یک دهه تجربه در زمینه فروش محصولات و خدمات دکوراسیون داخلی، بهترین وب سایت برای خرید پرده می باشد. برای مشاهده مدل های پرده و اطلاع از قیمت به وب سایت سبک مدرن به نشانی sabkemodern.com مراجعه کنید.

به گزارش برنا، زیبایی و جذابیت دکوراسیون منزل با انتخاب وسایل زیبا شکل می گیرد. یکی از وسایلی که نقش کلیدی در زیبایی خانه دارد، پرده است. کمتر از 40 روز به پایان سال 99 مانده و وارد یک صده جدید خواهیم شد. اکثر خانواده های ایرانی با نو شدن سال، سعی میکنند تغییری در خانه خود ایجاد کنند. با بالا رفتن هزینه ها باید به فکر راه حلی برای ایجاد بیشترین تغییر با کمترین هزینه باشیم. تعویض پرده یکی از بهترین گزینه های روی میز است. با انتخاب پرده ای زیبا و ست کردن آن با مبلمان، رنگ دیوار و فرش می توان تناسب و هارمونی بسیار زیبایی خلق کرد.

چه مدل پرده ای در سال 1400 مد است؟

توصیه می کنیم که مطابق مد روز پیش نروید زیرا مدل پرده ای که امسال مد است، ممکن است سال بعد از مد بیفتد. پرده مانند لباس نیست که خیلی ساده بتوان آن را عوض کرد یا دور انداخت. با بالا رفتن هزینه ها بهتر است پرده ای را بخرید که همیشه روی بورس باشد تا چندین سال از آن استفاده کنید.

انواع مدل های پرده

پرده ها دو دسته هستند: مدل پرده سنتی و مدل پرده مدرن

هر کدام از این دو مدل، طرح ها و جنس های متفاوتی دارند که باعث شده طرفداران خاص خودشان را هم داشته باشند. شاید بیشتر مدل پرده سنتی را در خانه های ایرانی دیده باشید اما سالهاست که پرده مدرن پای خودش را در خانه های ایرانی، به خصوص زوج های جوان باز کرده است. در ادامه با این دو مدل پرده بیشتر آشنا خواهیم شد.

مدل پرده سلطنتی

پرده های سلطنتی یا کلاسیک از پارچه های گران قیمت و با شکوه دوخته می شوند و از ابزارهای زیادی مانند والان و زیور آلات زینتی برای مدل دادن به آن ها استفاده شده است. مدل سلطنتی برای خانه هایی با متراژ بزرگ استفاده می شوند. پارچه ترک یکی از بهترین پارچه های این مدل می باشد.

والان و آستر پرده

والان در واقع پارچه ای است که در بالای پرده آویزان می شود و برای پوشاندن چوب پرده یا لوله و در کل هر چیزی که روی دیوار بالای پرده وجود دارد و ما نمی خواهیم دیده شود استفاده می شود و البته که در زیبایی و شکوه بیشتر مدل پرده نیز بسیار تاثیر گذار است.

آستر پرده پارچه ای است که زیر پرده اصلی قرار میگیرد. مهم ترین دلیل استفاده از آستر، زیبایی آن و جلوگیری از ورود نور اضافی به خانه است اما دلایل دیگری مانند حفظ بیشتر حریم شخصی افراد خانه و عایق گرما و سرما باعث تمایل افراد به خرید آستر پرده شده است. 

مدل پرده + سایت سبک مدرن

پرده مدرن

پرده مدرن هم در مدل های و جنس های مختلف دوخته می شود اما بزرگترین تفاوتی با مدل سنتی دارد، ظاهر ساده و خلوت آن است. بر خلاف مدل پرده سلطنتی، پرده مدرن معمولا زیورآلات و والان ندارد و بسیار ساده می باشد. این مدل برای خانه هایی با متراژ کوچک انتخاب بسیار مناسبی می باشد. بهترین و رایج ترین مدل پرده های مدرن، شید، زبرا، کرکره ای و پانچ می باشند.

پرده شید

مدل پرده شید هم یکی دیگر از انواع پرده مدرن میباشد که از جنس های مختلف مانند چوب، ساتن، ابریشم و غیره ساخته می شود. همان طور که از نام آن مشخص است، ساختار این مدل طوری می باشد که سایه را در فضا ایجاد میکند اما در عین حال باعث تاریکی مطلق نمی شود. این مدل پرده را می توانید از دو راه دستی و کنترل از راه دور، بالا و پایین کرد تا مقدار نور دلخواهتان را تنظیم کنید. 

پرده زبرا

زبرا یکی از انواع پرده مدرن می باشد که به صورت یکی در میان از لایه های افقی و موازی تور و پارچه تشکیل شده است. ویژگی منحصر به فرد پرده زبرا این است که به خوبی نور را کنترل می کند، به این دلیل که پارچه به کار رفته در آن از ورود نور اضافی به خانه جلوگیری کرده و لایه تور به دلیل نازکی، نور را از خود عبور میدهد. زبرا هیچ محدودیت مکانی ندارد و برای هر فضایی از جمله پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد. زبرا برای انتخاب پرده اداری در اولویت می باشد.

پرده رومن

مدل رومن یکی از مدل پرده هایی است که با هر دو دکوراسیون سنتی و مدرن به راحتی ست می شود. برخلاف پرده های دیگر که به سمت چپ و راست جمع می شوند، مدل پرده رومن به صورت صاف و ساده به سمت بالا جمع می شوند و فضای بسیار کمی را اشغال میکند. این مدل دید همسایه ها و خانه های اطراف را کاملا کور کرده و مراحل نصب بسیار ساده ای دارد و برای آشپزخانه انتخاب بسیار عالی می باشد زیرا در صورت کثیف شدن، خیلی راحت می توان آن را درآورد و تمیز کرد.

پرده پانچ

با وجود ساده بودن پرده پانچ، بسیار شیک و زیبا می باشد و برای پذیرایی و اتاق خواب انتخاب عالی است. این مدل، مزایای زیادی دارد، مثلا سقف خانه را بلندتر از حالت عادی نشان میدهد و از این جهت برای خانه های کوچک یا خانه هایی که سقف کوتاهی دارند بسیار مناسب است.  نصب بسیار آسان هم یکی دیگر از مزایای مدل پرده پانج می باشد.

پرده کرکره ای

اگر حفظ حریم خصوصی خانه یا محیط کار برای اولین اولویت است، بهتر است مدل پرده کرکره ای را انتخاب کنید. این مدل، کاملا میزان روشنایی را تنظیم می کند و به دو صورت اتوماتیک و برقی تنظیم می شود. با آنکه جنس آلومینیومی دیگر مانند قبل کاربرد ندارد اما امروزه کرکره های چوبی با زیبایی و ظرافتی که دارند پای خود را به دکوراسیون داخلی منزل و اداری باز کرده اند.

پرده پلیسه

پرده پلیسه یکی از مدل پرده های مدرن و دکوراتیو می باشد که به 3 صورت در دسترس است، 

  • دستی: این مدل، یک دستگیره دارد که توسط آن میتوان پرده را بالا و پایین کرد. از دیگر مزایای مدل دستی پرده پلیسه می توان به تنظیم نور و باز و بسته کردن پنجره بدون پرده اشاره کرد. 
  • زنجیری: پرده پلیسه زنجیری یک زنجیر دارد که با کمک آن می توان پرده را تنظیم کرد. 
  • شب و روز: مدل پرده شب و روز از دو پارچه نازک و ضخیم تشکیل شده که قسمت نازک آن در روز استفاده می شود تا بیشترین حد نور وارد فضا شود و قسمت ضخیم آن در شب مورد استفاده قرار می گیرد.

سخن پایانی

برای تغییر دکوراسیون منزلتان در نوروز 1400 هرگز  خرید پرده جدید را فراموش نکنید. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید، به فاکتور هایی مانند ابعاد پنجره، متراژ خانه و نوع دکوراسیون داخلی توجه نمایید و سپس یکی از مدل پرده هایی که در این مقاله معرفی کردیم را انتخاب کنید.

 سایت سبک مدرن با بیش از یک دهه تجربه در زمینه فروش محصولات و خدمات دکوراسیون داخلی، بهترین وب سایت برای خرید پرده می باشد. برای مشاهده مدل های پرده و اطلاع از قیمت به وب سایت سبک مدرن به نشانی sabkemodern.com مراجعه کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز