بررسی و رفع ارورهای ماکروفر و مایکروویو سامسونگ

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۰۹:۵۴:۱۷
کد خبر: ۱۱۴۱۹۴۲
بررسی و رفع ارورهای ماکروفر و مایکروویو سامسونگ
در این مقاله، انواع ارورهای مایکروویو و ماکروفر سامسونگ که ممکن است بر روی صفحه نمایش دستگاه شما ظاهر گردد، و همچنین نحوه رفع این کدهای خطا آنها شرح داده می شود.

به گزارش برنا، در زیر لیستی از ارور های مایکروفر سامسونگ که توسط تعمیرگاه شیراز پشتیبان به عنوان نمایندگی سامسونگ در شیراز تهیه شده است را برای شما آورده ایم:

ارور a1 مایکروویو سامسونگ

این خطا به دلیل وجود مشکل در سوئیچ یا دمپر موتور ظاهر می شود. به بررسی سوئیچ دمپر بپردازید. در صورتی که مشکلی ندارد، موتور دمپر را تعویض کنید.

ارور E-11 مایکروویو سامسونگ

این کد خطا نشانگر وجود ایرادی در سنسور رطوبت دستگاه است. می توانید این سنسور را در سمت چپ بالای دستگاه پیدا کنید. همچنین، شماره قطعه نیز، در صورت معیوب بودن و نیاز به تعویض، قابل مشاهده است. پانل بالای دریچه را از قسمت بالای درب فر باز کنید و آن را جدا نمایید. مایکروویو به گونه ای طراحی شده است که نمی توان به طور مستقل به جدا کردن سنسور پرداخت، بنابراین کل پانل باید برداشته شود.

کد خطای e-13 مایکروفر سامسونگ

خطای E-13 T1 Max یکی دیگر از ارورهای مایکروویو سامسونگ است و هنگامی ظاهر می شود که دستگاه نتواند به خوبی گرم کند. دلایل زیادی وجود دارد که سبب بروز این مشکل می گردد، از قبیل ولتاژ کم، معیوب بودن درزگیر دمپر، ترمیستور یا برد مدار کنترل. هر یک از این قطعات را بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را تعویض نمایید.

خطای se یا 5e مایکروفر سامسونگ

کد خطای SE اغلب به اشتباه 5E خوانده می شود. این ارور زمانی رخ می دهد که یک کلید روی کی پد، به طور پیوسته فشرده شود یا اتصال کوتاه گردد. این مسئله می تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا ممکن است ماکروفر خود به خود شروع به کار کند و باعث آتش سوزی گردد. اگر این کد را بر روی نمایشگر مایکروویو خود مشاهده کردید، بلافاصله آن را از برق بکشید و تا زمانی که مشکل را برطرف نکردید، آن را به برق متصل نکنید. همچنین برای جلوگیری از روشن شدن دستگاه، می توانید درب آن را باز بگذارید.

در بعضی موارد، این ارور به دلیل چرب بودن نوار صفحه، کثیف یا مرطوب بودن آن می تواند رخ دهد. با این حال، در اکثر موارد، این خطا به دلیل اتصال کوتاه شدن یکی از کلیدها ایجاد می شود و نیاز به تعویض دارد.

سامسونگ یک بولتن خدمات را ارائه می دهد، که تنها، راه حل های مؤثر و صحیح را برای حالت های خاص شرح می دهد و در صورتی که کد خطایی به صورت متناوب یا مداوم روی صفحه مایکروویو نمایش داده شود، می توان از این مراحل جهت رفع آن استفاده نمود. لطفاً از روشهای دیگری که خارج از این بولتن است استفاده نکنید.

کد مدل و شماره مدل مایکروفر سامسونگ خود را از کجا پیدا کنم؟

شماره مدل بر روی برچسبی داخل محفظه پخت و پز چاپ شده است. لازم به ذکر است که شماره مدل با کد مدل فرق دارد. حروفی که روی کانکتور صفحه کلید مشاهده می کنید، کد مدل بوده و برای خواندن آن باید کل صفحه کنترل را بردارید.

ارور e83 مایکروویو سامسونگ

یکی دیگر از ارورهای مایکروویو سامسونگ، کد خطای e83 می باشد. این ارور بیانگر بروز مشکلی در یکی از سه سوئیچ درب می باشد. در صورت مشاهده این کد بر روی صفحه نمایشگر دستگاه، به کمک مولتی متر هر یک از سوئیچ ها را چک نمایید. اگر ایرادی داشتند آنها را تعمیر یا تعویض کنید. در صورتی که هر سه سالم بودند، برد کنترل صفحه را چک نمایید. در صورت معیوب بودن، اقدام به تعمیر یا تعویض برد کنترل صفحه نمایید.

خطای se مایکروویو سامسونگ

اگر کد SE بر روی صفحه نمایشگر مایکروویو شما چشمک می زند، یک خطای حسگر یا سنسور وجود دارد. به احتمال زیاد، سنسور رطوبت اتصال کوتاه شده است. در این وضعیت، شما باید دستگاه را از برق جدا کرده و سنسور را مستقیماً بررسی کنید. ممکن است این قطعه، در نزدیکی یکی از دریچه های حفره مایکروویو واقع شده باشد. در اکثر موارد، سنسورهای رطوبت اتصال کوتاه شده باید تعویض شوند.

نحوه رفع کد خطای se

دو پیچ دریچه بالایی را باز کرده، سپس یک پیچ بالای صفحه کلید را نیز باز کنید. دریچه و صفحه کلید را با احتیاط زیاد بردارید. سیم های متصل شده را جدا کنید. سعی کنید جای هر اتصال را به خاطر بسپارید و یا اینکه با استفاده از دوربین تلفن همراه خود از آنها عکس بگیرید. همه قطعات را از لحاظ رطوبت، که می تواند باعث اتصال کوتاه شود، بررسی کنید. سیستم را با هوای متراکم خشک نمایید. در صورت لزوم اجازه دهید دستگاه چند ساعتی باز بماند. قطعات اجاق خود را دوباره سوار کنید و آن را تست نمایید. اگر خطا همچنان وجود دارد، به یک تکنسین حرفه ای و با تجربه مراجعه کنید.

توصیه ایمنی بسیار جدی از تعمیرگاه شیراز پشتیبان

در آخر تعمیرگاه شیراز پشتیبان به عنوان مرکز تخصصی تعمیر ماکروفر در شیراز به طور جدی به شما توصیه می نماید به دلیل اینکه تعمیر ماکروویو و ماکروفر و سولاردام بسیار حساس و کاملا تخصصی می‌باشد، اگر از تخصص کافی برخوردار نیستید، از دستکاری خودسرانه دستگاه خودداری نمائید و سریعاً با مراکز معتبر و تخصصی تعمیرات مایکروفر و و مایکروویو تماس بگیرید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز