درباره لوله پلی اتیلن ، لوله مانیسمان و لوله پلیکا

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۰:۳۹:۵۵
کد خبر: ۱۱۵۹۶۵۴
درباره لوله پلی اتیلن ، لوله مانیسمان و لوله پلیکا
تأمین کالا یکی از فروشگاه‌­های اینترنتی که محصولاتی از قبیل آهن‌­آلات، لوله مانیسمان، استنلس استیل، انواع شیرآلات، لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی­ اتیلن، لوله و اتصالات پلیکا و...را بفروش می­‌رساند.

به گزارش برنا، لوله پلی­ اتیلن، لوله‌­ای از جنس پلی ­اتیلن و انعطاف‌­پذیر است که برای انتقال مایعات و گازها از آن استفاده می­‌شود. از ویژگی­‌های لوله پلی ­اتیلن می‌­توان به کیفیت بالا، مقاومت شیمیایی بالا، مقاومت در برابر ضربه و فشار و دمای بسیار پایین، نصب سریع و آسان و سهولت در حمل و بارگیری به دلیل پایین بودن وزن آن نسبت به سایر لوله­‌ها و مقاوم بودن در برابر ساییدگی اشاره نمود. همچنین بدلیل سخت بودن سطح این لوله و اتصالات پلی­ اتیلن جوندگان نمی­‌توانند به آن آسیب برسانند. سطح درونی لوله صاف یا  زبری حدود0.007 داشته و به این خاطر سیالات جریان سریعی درون آن دارند. مهم‌ترین مزیت آن عمر مفید بالا و صرفه‌جویی هزینه در تأمین تجهیزات، نصب و تأمین کارگر می‌­باشد. لوله پلی­ اتیلن به دو شکل شاخه‌­ای و کلاف در بازار عرضه می‌­شود.

اتصالات پلی­ اتیلن در خطوط این لوله در پروژه‌­های مختلف با هم متفاوت است. لوله پلی­ اتیلن را می­‌توان به چند دسته گازی، کابلی، فاضلابی و آبرسانی تقسیم نمود. همچنین این لوله تک جداره در توزیع گاز طبیعی، آب و فاضلاب شهری، صنایع، تأسیسات دریایی، کانال­‌های برق و مخابرات، دفن زباله و معدنی استفاده می­‌شود. از مزایای استفاده از لوله پلی ­اتیلن تک­‌جداره می­‌توان به سبکی وزن، مقاومت در برابر اشعه مخرب خورشیدیUV، خاصیت الاستیسیته زمان انتقال به ترانشه، مقاومت بالا در برابر زمین‌­لرزه و رانش زمین بخصوص در سطح زیر دریا، قابلیت جوشکاری لوله به لوله و انواع اتصالات را ذکر نمود. لوله پلی ­اتیلن دوجداره در حیطه کاری شهرسازی و صنعت استفاده می­‌شود و به دلیل مقاومت و استحکام بالا می­‌تواند فشار بالایی را در زیر زمین تحمل کند. رنگ داخلی این نوع لوله‌ها زرد یا آبی و رنگ دیواره مشکی است.

انواع و کاربرد لوله پلیکا

لوله پلیکا به سه دسته معمولی، نیمه قوی و قوی تقسیم می­‌شوند. نوع معمولی آن برای سیستم تهویه ساختمان؛ نیمه قوی برای سیستم فاضلاب ساختمان و غلاف انواع کابل برق برای محافظ و نوع قوی نیز برای سیستم فاضلاب در صنعت کارخانه­‌ها و نیز غلاف انواع کابل برق به عنوان محافظ، کاربرد دارد.

لوله پلیکا بر اساس نوع پلیمر به:

  • UPVC که در نقل و انتقالات آب و سیالات کاربرد دارد. این نوع  مقاومت بالایی دارد و از مواد نرم کننده در ساختار آن استفاده نمی­‌شود.
  • MPVC در پوشش سیم‌­های فشار قوی و تصفیه آب و معروف به لوله سخت و مقاوم است.
  • OPVC دارای دیواره بسیار ضخیم که در دمای مورد نظر آن را شکل می­‌دهند که به سرعت با دمای محیط خنک می­‌شود. این امر باعث مقاومت بالای آن می‌­شود.
  • CPVC که دارای قدرت تحمل بسیار بالا در برابر دما و برای انتقالات سیالات بسیار داغ استفاده می‌­شود و مقاوم در برابر جلبک و باکتری می‌­باشد.
  • PPVC این نوع از لوله‌ها نرم و انعطاف­‌پذیر می‌­باشد و نسبت به لوله‌های مذکور از استحکام پایینی برخوردار می‌باشند.

تقسیم می شوند.

مزایای لوله پلیکا و تفاوت آن با لوله پلی­ اتیلن

لوله پلیکا غیررسانا بوده و مقاوم در برابر فعل و انفعالات الکتروشیمیایی بوجود آمده از اسیدها و نمک‌­هایی که موجب خوردگی فلزات می­‌شود. انعطاف­‌پذیری این لوله نسبت به شکستگی و مقاومت شیمیایی تا دمای 140درجه فارنهایت از ویژگی لوله پلیکا است. در شرایط عادی مقاومت بالایی در برابر ضربه در مقایسه با سایر لوله­‌ها داشته و بر روی کیفیت آب هیچ تأثیر منفی ندارد. ضد اشتعال و مقاوم در برابر رشد باکتری بوده، به محیط زیست آسیب نمی‌­رساند و مقرون به ­صرفه و عمر طولانی دارد. نحوه استفاده لوله پلیکا یکی بصورت خطوط اصلی جانبی آب که در خاک دفن شده و دیگری بصورت روکار برای داخل و خارج ساختمان می‌­باشد. لوله پلی ­اتیلن در برابر اشعه فرابنفش مقاوم بوده و ویژگی­‌های خود را حفظ می­‌کند ولی لوله پلیکا این‌گونه نمی­‌باشد. لوله پلیکا در دماهای زیر صفر درجه، یخ زده در حالی که لوله پلی ­اتیلن مقاومت بالایی در برابر این دماها دارد. لوله پلیکا علی­‌رغم ویژگی‌­هایی که دارد نمی­‌تواند به اندازه لوله پلی­ اتیلن در برابر حرارت و شعله مقاومت کرده و به شکل نقطه­‌ای دچار حریق می‌­گردد.

درباره لوله پلی اتیلن ، لوله مانیسمان و لوله پلیکا

کاربرد لوله مانیسمان

لوله‌­های فولادی بدون درز را لوله مانیسمان می­‌گویند که هیچ درز و خط جوشی بر روی سطح خود ندارند و نسبت به لوله‌های درزدار، دارای استحکام، مقاومت در برابر دما، فشار و خوردگی بالاتری هستند. از لوله مانیسمان در ساخت مخازن سوخت CNG ، ساخت لوله­‌های انتقال نفت و گاز، ساخت بویلرها و مبدل‌­ها، ساخت خطوط هیدرولیک، ساخت خطوط آتش‌نشانی، موتورخانه، صنعت برق، سازه‌­های فولادی، سیستم­‌های لوله­‌کشی و تأسیسات و ساخت خط صنایع غذایی و دارویی استفاده می­‌کنند. رده‌­های رایج بازار لوله­‌های مانیسمان، شامل رده 20، 40، 80 و...می­‌باشند که هر یک دارای ضخامت­‌های متفاوتی هستند. باید گفت که سایز و ضخامت لوله­‌های مانیسمان، کاربرد خاص لوله، رده و متراژ لوله، روش­‌های مختلف تولید و کشور تولیدکننده یا سفارش‌دهنده بستگی دارد. همچنین سایز این لوله­‌ها بر اساس اینچ بیان می‌­کنند ولی سایز لوله پلی­ اتیلن را بر اساس میلی‌­متر و هر کدام برندهای متفاوتی دارند.

لوله استیل

لوله استیل به لوله­‌هایی گفته می­‌شود که از فولاد ضدزنگ تهیه شده‌­اند که در آن از آهن به عنوان فلز پایه، کربن به عنوان عنصر اصلی آلیاژسازی و کروم، منگنز، سیلسیم، مولیبدن و نیکل بکار گرفته شده است. در واقع دلیل اینکه استیل ضدزنگ می‌­شود این است که حداقل10.5% کروم در آن بکار رفته است. کروم زمانی که با اکسیژن هوا ترکیب می­‌شود یک لایه نازک اکسید مقاوم را تشکیل داده که دیده نمی‌­شود و موجب از بین رفتن ارتباط بین هوا و فلز شده و از خوردگی سطح فولاد جلوگیری می­‌کند. لوله استیل در دو نوع درزدار و بدون درز تولید می­‌شود که از استیل 300 ساخته شده(جذب آهنربا نمی­‌شود) و انواع لوله 304، 316 و دابلکس را شامل می­‌شود. از لوله استیل در صنعت تولید مواد غذایی، سیستم آبرسانی و تصفیه فاضلاب و تصفیه آب، پالایشگاه نفت و گاز، سیستم انتقال نفت و گاز، تولید دارو و مواد شیمیایی، انتقال آب دریا، در ساختمان­‌سازی، فشرده‌­سازی هوا، گاوداری، وسایل سرمایشی و طراحی داخلی استفاده می­‌شود.

درباره لوله پلی اتیلن ، لوله مانیسمان و لوله پلیکا

تأمین کالا مرکز فروش محصولات صنعتی، ساختمانی و ملزومات اساسی

تأمین کالا یکی از فروشگاه‌­های اینترنتی که محصولاتی از قبیل آهن‌­آلات، لوله مانیسمان، استنلس استیل، انواع شیرآلات، لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی­ اتیلن، لوله و اتصالات پلیکا و...را بفروش می­‌رساند. مرکز فعالیت تأمین کالا در تهران می­‌باشد. جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر می‌­توانید به سایت https://www.taminkalam.com مراجعه کرده و می‌­توانید جهت ثبت لیست استعلام اطلاعات خود را وارد نمایید. همچنین می­‌توانید از طریق واتس­اپ، تلگرام و شماره­‌های مندرج در سایت با این مرکز ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را بپرسید و یا خرید خود را انجام دهید. بعد از سفارش و پرداخت به درب محل بوسیله پست و پیک ارسال می­‌گردد. پشتیبانی در این سایت بصورت 24 ساعته بوده و در هر زمان که تماس بگیرید مجموعه تأمین کالا پاسخگو خواهند بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز