راهنمای خرید ورق آلیاژی A۵۱۶

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۱:۵۹:۴۴
کد خبر: ۱۱۶۰۸۰۰
راهنمای خرید ورق آلیاژی A۵۱۶
شرکت هفت ویژن در سایت اطلاعات جامعی را در زمینه انواع ورق های آلیاژی و فولادی فراهم کرده است.

به گزارش برنا، شاید برای شما هم پیش اومده باشه که کالایی را خریداری کرده باشید ولی از انتخاب خودتون راضی نباشید این به دلیل عدم بررسی دقیق محصول است در همین راستا شرکت هفت ویژن در سایت اطلاعات جامعی را در زمینه انواع ورق های آلیاژی و فولادی فراهم کرده است تا شما عزیزان بتوانید با خیال راحت از طریق سایت و کمک مشاوران متخصص ما بهترین انتخاب را داشته باشید.

 مشخصات ورق های آلیاژی a516

ورق آلیاژی  alloy carbon steel plate A516 ) A516 ) خانواده ای از ورق های فولادی بوده که کاربرد اصلی آنها در ساخت مخازن جوشی که نیاز به سختی بالایی دارند و ورق آلیاژی A516 در ۴ دسته مختلف ساخته می شوند که هر کدام از این ورق آلیاژی دارای کشش مختلفی می باشد این نوع ورق آلیاژی در 4 گرید اصلی 55، 60، 65 و 70 تولید و با نام‌های  A516 Gr 65،  A516 Gr 60، A516 Gr 55 و A516 Gr 70 تولید و راهی بازار می‌شود. ترکیب شیمیایی این محصول در گریدهای مختلف تفاوت اندکی با یکدیگر دارند

اما همین تفاوت اندک کافی است تا شاهد خواص مختلف بین این گریدهای ورق آلیاژی A516 باشیم. به همین دلایل یکی از مسائل اصلی که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه کرد گواهینامه های معتبر محصول است . این گواهینامه ها محصول را از نظر ترکیب شمیایی و خواص مکانیکی مثل مقاومت کششی تایید می کنند برای بررسی دقیق تر و تخصصی مشخصات ورق های آلیاژی a516 می توانید به سایت فهت ویژن رفته و بعد از بررسی دقیق محصول خرید لذت بخشی را تجربه کنید.

خرید ورق آلیاژی A516

کاربرد ورق های فولادی      A516

این نوع ورق ها با دارابودن متریال خاص فولادی مورد مصرف صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی می باشد.

با توجه به شکل بافت فولادی این نوع فولاد گزینه مناسبی جهت ساخ مخازن گازی ( گاز ترش-گاز شیرین ) است. این ورق ها در ساخت مخازن ذخیره گاز CNG_LPG_OPG_LNG میباشد

مخازن تحت فشار ، اتصالات و مبدل های تحت فشار ، مخازن کروی و تجهیزات انرژی های تجدید پذیر برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد کاربرد ورق های فولادی a516 و مزایا این ورق ها به سایت ما سربزنید.

ویژگی های ورق فولادی A516

در بین انواع ورق های فولادی می توان به ورق فولادی A516 اشاره کرد این نوع ورق، استاندارد دیگری نیز دارد به نام A516 NACE MRO175 که مقاومت سازه ای بالایی در حرارت های کم  دارد و از این استاندارد بیشتر در صنایع تولید نفت و گاز استفاده می شود. ورق های A516 گرید های دیگری نیز دارد مثل : A516 Gr 55، A516 Gr 65 ، که منطبق هستند با ASTM آمریکا تفاوتی که در گرید های این ورق آلیاژی است، از نظر تحمل فشار و دما، تست کشش، تست ضربه، و قابلیت های عدسی شدن آنهاست. شرکت های داخلی مخزن سازی بیشتر از ورق های ساخت ایران ( فولاد مبارکه ) و ورق های ساخت کشور هایی مثل اوکراین، چین، کره جنوبی استفاده می کنند که در این بین ورق A516 چینی و ایرانی چون درصد منگنز کمتری دارند، کیفیت پایین تری هم دارند.

در این ورق فولادی مقادیر ناچیزی می بایست از عناصر فسفر و گوگرد وجود داشته باشند، چرا که حد مجاز ین عناصر نباید بیش از ۰٫۰۴ در بافت فولاد باشد. در تیجه فولاد با کیفیت تر و مرغوب تر را در رسترس قرار می دهد.  ورق فولاد و کربنی بسیار مرغوب است که خاصیت عدسی شدن و خمش داشته باشد. در مقایسه بین A516 GR 70 و A516 GR 60، ورق گرید ۷۰ کیفیت بهتر و همچنین خواص برشکاری و جوشکاری و انعطاف پذیری بهتری هم دارد.

A516 Gr 70  در مقایسه با A516 Gr 60 دارای کیفیت ، خواص جوشکاری ، برشکاری و انعطاف پذیری بهتر است. شرکت های داخلی مخزن سازی، عمدتا از ورق های ساخت ایران ( فولاد مبارکه ) و ساخت کشورهای اوکراین ، کره جنوبی و چین استفاده می کنند که در این میان ، ورق های A516 ایرانی و چینی دارای کیفیت پایین تر و درصد منگنز کم تر هستند. گفتنی است ورق کربن استیل A516 دارای گرید های ۵۵ و ۶۵ ( مطابق ASTm  امریکا ) نیز می باشد. ورق های A516 با گریدهای دیگری مانند A516 Gr 55 و A516 Gr 65 ( مطابق ASTM امریکا ) نیز تولید می شوند. در واقع تفاوت گریدهای مختلف ورق آتشخوار در تحمل فشار و دما ، قابلیت عدسی شدن ، تست کشش و تست ضربه است.

تولید کنندگان ورق های A516

شرکت ایلیج – اکراین

Ilyich Comany – Ukraine

شرکت پوسکو– کره جنوبی

Posco Company – South Korea

شرکت دوفرکو – بلژیک

Dufrco Steel Company – Belgium

ورق A516، ورقی فولاد کربنی است که در آن از مقادیر ناچیزی مانند فسفر و گوگرد و عناصری نظیر منگنز و سیلیکون در بالاترین سطوح مجاز، به منظور رسیدن به یک ورق فولاد کربنی مرغوب، با خاصیت خمش و عدسی شدن استفاده شده است.

A516 NACE MR0175

ورق های A516 دارای استاندارد دیگری به نام A516 NACE MR0175 است که دارای مقاومت حرارتی بالایی هستند و بیشتر در صنایع تولید نفت و گاز به کار گرفته می شوند. ورق های a516 تولید روسیه  و اکراین دارای شرط UT و نرمالایز بودن می باشند که معمولا با توجه به خاصیت نرمالایز بودن،این دسته از ورق های a516 در جهت ساخت بدنه بویلر ها و مخازن تحت فشار و… مورد مصرف قرار می گیرد.

خرید ورق آلیاژی A516

شما عزیزان می توانید برای دریافت دیگر مشخصات و اطلاعات ورق های آلیاژی مانند مشخصات ورق فولادی 17Mn4 و مشخصات ورق آلیاژی A36  و ... را بررسی کنید .شرکت فولاد هفت ویژن ، ورق A516 مورد نیاز شما را همراه با آنالیز و سرتیفیکت به شما عرضه می دارد هفت ویژن  با مشاوران خود ، شما را در زمینه انتخاب ورق های آلیاژی راهنمایی خواهد نمود تا امکان یک انتخاب عالی برای شما عزیزان فراهم شود و با همکاری شرکت فولاد هفت ویژن یک خرید لذت بخش و مطلوبی را داشته باشید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز