حقایق زندگی محسن یگانه و محسن چاوشی

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۵:۳۶:۳۴
کد خبر: ۱۱۷۳۱۳۰
حقایق زندگی محسن یگانه و محسن چاوشی
خالی از لطف نخواهد بود اگر بخواهیم مروری بر زندگینامه دو خواننده بزرگ کشورمان یعنی محسن یگانه و محسن چاوشی داشته باشیم. با ما همراه شوید.

به گزارش برنا، امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که روزانه خواننده ای جدید با توانایی ها و سبکی نوین پای به عرصه و مارکت موسیقی گذاشته و بخشی از بازار را به خود اختصاص می دهد. این روزها هیچ اهمیتی ندارد که خوانندگان به صورت تکی یا گروهی آهنگی را به بیرون منتشر کنند، زیرا در هر صورت همگام بودن آن با سبک مورد علاقه بازار و مخاطبان، یک شبه منجر به قبضه کردن بازار می شود.

با این حال اما خوانندگانی در کشور داریم که به موسیقی کشورمان اعتبار بخشیده اند. اشخاصی که با رکوردها و آهنگ ها و صدای بی نظیرشان، از گذشته تاکنون جایگاه ویژه ای در قلب مخاطبان برای خود فراهم آورده اند. کسانی که هرگز به سمت حاشیه نرفته و جایگاه خود را به عنوان خواننده ای مردمی حفظ کرده اند. از جمله این خوانندگان میتوان به محسن یگانه و محسن چاوشی اشاره کرد. با این تفاسیر خالی از لطف نخواهد بود اگر بخواهیم مروری بر زندگینامه این دو خواننده بزرگ کشورمان داشته باشیم. با ما همراه شوید.

محسن یگانه

محسن یگانه

محسن یگانه خواننده ای از شهر گنبد کاووس است که در 23 اردیبهشت سال 1364 متولد شده است. تنها 10 ماه داشت که پدر 35 ساله اش در جنگ دفاع مقدس به درجه شهادت نائل شد. او با داشتن خواهری پزشک و برادری دندانپزشک به نام کمیل، نام خود را به عنوان دانشجوی انصرافی لیسانس مهندسی صنایع دانشگاه آزاد در خانواده جاودانه کرد.  

اگر بخواهیم تاریخ دقیق ورود او به دنیای موسیقی را بگوییم باید به سال 1379 برگردیم؛ جایی که او تنها با 15 سال سن و بدور از هرگونه استاد و روزهایی به واسطه شرایط خانوادگی امکان حضور در کلاس های موسیقی برایش میسر نبود، فعالیت خود را با تکیه بر توانایی هایش آغاز کرد. او در ابتدا ساز گیتار را آموخت به گونه ای که پس از مدتی تدریس آن را آغاز کرد. البته سازهای دیگری همچون کیبورد و پیانو و همچنین یادگیری مهارت های فنی و موسیقی الکترونیک را نباید از کارنامه درخشان محسن یگانه دور بدانید.

او آنقدر به فعالیت خود در دنیای موسیقی اصرار ورزید تا اینکه توانست اولین ترک خود به نام نشکن دلمو با ترانه سرایی و آهنگسازی خودش و تنظیمی از محسن چاوشی را روانه بازار کند. اولین آلبوم او نیز سال کبیسه نام داشت که به صورت کاملا زیرزمینی انتشار یافت. سال های اولیه فعالیت محسن یگانه همه او را خواننده ای غیرمجاز میشناختند اما پس از مدتی او توانست مجوزهای لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کند و در سال 1387 اولین آلبوم خود به نام نفس های بی هدف را در اختیار بازار قرار دهد. هر چند 7 عدد از ترانه های آن تکراری بودند و اکثریت این اتفاق را نوعی شکست برای محسن یگانه میدانستند.

اما آلبوم بعدی او یعنی رنگ خواب که در سال 1389 روانه بازار شد توانست در صدر پرفروش ترین آلبوم و آهنگ رگ خواب لقب محبوب ترین آهنگ را به خود اختصاص دهد.

شاید بتوان این آلبوم را سرآغاز فعالیت ها، درخشش و ماندگاری محسن یگانه در مارکت موسیقی دانست. اما با این حال هنوز هم کسی نیست که با شنیدن آهنگ نشکن دلمو با تنظیم زیبای محسن چاوشی به گذشته و مرور خاطرات زیبایش نپردازد. به راستی محسن چاوشی چگونه توانست در این مارکت شلوغ موسیقی به جایگاه کنونی اش دست پیدا کند؟ بیایید در این زمینه اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

محسن چاوشی

محسن چاوشی

محسن چاوشی را باید خواننده ای متولد سال 1358 از شهر خرمشهر بدانید. شهر جنگ زده! او این سال ها توانسته خود را به عنوان خواننده، آهنگساز، ترانه سرا و تنظیم کننده سبک راک و پاپ معرفی کند که دستی هم بر کار خیر دارد. این روزها کمتر صفحه مجازی را میتوانید پیدا کنید که درباره اقدامات خیرخواهانه محسن چاوشی سخنی به میان نیاورده باشد.

محسن چاوشی فرزند پنجم از خانواده ای هشت نفره است که در سن 4 سالگی به دلیل اشغال خرمشهر به شهرهای کرمانشاه، مشهد و در نهایت تهران مهاجرت کردند. او بلافاصله پس از اتمام دبیرستان به سربازی رفت و اولین فعالیت حرفه ای خود در مارکت موسیقی را در سال 1382 با آلبوم نفرین آغاز کرد. اما تقریبا 5 سال طول کشید تا توانست مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور دریافت کند و با آلبوم یه شاخه نیلوفر حضوری پر رنگ تر در عرصه موسیقی داشته باشد.

اگر بخواهیم نگاهی به آمار و فعالیت های محسن چاوشی بیاندازیم؛ باید به 150 ترانه، 11 آلبوم و چندین تک آهنگ اشاره کنیم که نام او را همواره بر سر زبان ها انداخته است. هر چند اوج خواننده و شهرت او را باید ترانه های فیلم سنتوری ساخته داریوش مهرجویی بدانیم.

میخواهید از چگونگی ساخت آهنگ های فیلم سنتوری بیشتر بدانید؟ اگر بگوییم تمامی آهنگ های علی سنتوری در اتاق و زیر پتو ضبط شده است تعجب میکنید؟

بله درست است! محسن چاوشی می گوید، در یکی از اتاق های خانه مان کار ضبط را انجام دادم. با کمک پتو و میخ جلو پنجره ها را گرفتم و حتی دیوارها را پوشاندم تا صدا نپیچد. حتی مادرم از بیرون و من از داخل در اتاق را پوشاندیم تا هیچ صدای مزاحمی برای وکال وجود نداشته باشد. در نهایت پتو را روی سرم کشیدم و در همان شرایط وکال را ضبط کردم. وقتی از زیر پتو بیرون آمده بودم، «علی سنتوری» متولد شده بود. همان هم به نسخه نهایی تبدیل و سپس پخش شد!

از دیگر آثار ماندگار محسن چاوشی میتوان به قطعه منتشر شده در سریال شهرزاد در شبکه خانگی اشاره کرد. آثاری بی نظیر که قلب هر شخصی را لمس می کند. هر چند تاکنون شایعات زیادی از صدای محسن چاوشی شنیده شده زیرا تاکنون او کنسرتی را برگزار نکرده است. اما امروزه همه ما میدانیم که صدای محسن چاوشی فراتر از آن چیزی‌ست که بخواهد در این بازار کثیف شایعات فضای مجازی تخریب شود.

دانلود آهنگ ها

برای دانلود آهنگ جدید و قدیمی محسن چاوشی و محسن یگانه به سایت گیسو موزیک دات کام مراجعه کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز