بهترین کیف پول ارز دیجیتال

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۶:۰۶:۳۸
کد خبر: ۱۱۸۶۸۳۵
بهترین کیف پول ارز دیجیتال
برای خرید ارز دیجیتال مانند خرید بیت کوین یا خرید ترون و سایر ارزهای دیگر می توانید از کیف پول خود استفاده کنید.

به گزارش برنا، برای خرید ارز دیجیتال مانند خرید بیت کوین یا خرید ترون و سایر ارزهای دیگر می توانید از کیف پول خود استفاده کنید.

ارز دیجیتال چیست؟

با گسترش تکنولوژی جهان روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است.  تا چندین سال پیش اگر کسی صحبت از ارزهای دیجیتال یا پول دیجیتال را می کرد مورد تمسخر دیگران قرار می گرفت.  اما  امروزه با در دسترس بودن اینترنت برای همه مردم، رمز ارزها برای بسیاری از مردم امری طبیعی است. ارز دیجیتال یا همان (Cryptocurrency) نوعی پول دیجیتالی رمز نگاری شده است.  انواع مختلفی از این ارزها مانند بیت کوین، تتر، اتریوم، دوج کوین، لایت کوین و ...  وجود دارد که افراد مختلفی بر روی آنها سرمایه گذاری کرده اند و تراکنش های زیادی با استفاده از آنها در حال انجام است. در ابتدا  تعریفی از شبکه بلاک چین داشته باشیم و در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین کیف پول ارز دیجیتال را به شما معرفی نماییم.

اما اینکه این ارزهای دیجیتال به چه صورت کار میکند؟ این ارزها در بستری از یک شبکه با نام بلاک چین تبادل می شود . بلاک چین به صورت غیر متمرکز کار می کند. به بیانی دیگر این شبکه توسط هیج شخص و یا دولت و همچنین نهادی اداره نمی شود.  بنابراین برای تبادل ارزهای دیجیتال در این شبکه به حساب بانکی و همچنین بانکداری نیازی نیست. این شبکه توسط خود کاربران در حال فعالیت در این سیستم اداره می شود.  در این مقاله قصد داریم در ارتباط با کیف پول های ارز دیجیتال صحبت کنیم.

کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که برای پول های کاغذی خود نیازمند یک کیف پول هستید تا از آنها محافظت نمایید، برای ارزهای خود نیز باید یک کیف پول داشته باشید.  به بیانی دیگر زمانی که پول های کاغذی خود را در بانک و یا یک کارت عابر بانک نگه می دارید، در حقیقت آنها را در یک کیف پول ذخیره کرده اید. ارزهای  دیجیتال نیز به همین صورت است برای نگهداری باید در یک کیف پول قرار گیرد. انواع مختلفی از این کیف پول ها وجود دارد که می توانید بر اساس نیاز خود آنها را انتخاب نمایید. برای خرید ارز دیجیتال مانند خرید بیت کوین یا خرید ترون و سایر ارزهای دیگر می توانید از کیف پول خود استفاده کنید. انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال  به پشتیبانی آن کیف از انواع ارز بستگی دارد. به بیانی در انتخاب کیف پول دقت نمایید تا ارز شما را پشتیبانی نماید.  در کل کیف پول ها به دو  دسته  کیف پول ارز گرم و سرد تقسیم می شوند که در ذیل به معرفی آنها می پردازیم.

  • کیف پول های رمز ارز گرم

کیف پول هایی که به صورت نرم افزاری و بر روی سیستم عامل های مختلف نصب می شود کیف پول ارز دیجیتال از نوع گرم هستند.  این کیف پول ها به دلیل آنلاین بودن در مقابل هکرها آسیب پذیرتر هستند. انواع مختلفی از این کیف پول ها وجود دارد که می توانید بر روی گوشی نصب و یا به صورت آنلاین از آن استفاده نمایید. این کیف پول ها برای کسانی که به صورت روزانه در حال جابجایی ارز هستند مناسب است.

  • کیف پول های رمز ارز سرد

کیف پول های سرد در حقیقت کیف هایی هستند که به صورت آفلاین کار می کنند.   روش کار آن ها به صورت  آفلاین است و ذخیره‌سازی در آنها را بدون نیاز به اینترنت انجام می‌دهد. بنابراین به سادگی نمی توان آن را هک نمود. به همین دلیل کیف پول ارز دیجیتال سرد، بهترین و امن‌ترین روش ذخیره‌سازی رمز ارزها محسوب می‌شوند. کیف پول های سخت افزاری و کاغذی از نوع سرد می باشد. این مدل ها با کاربری آسان به سیستم  و گوشی شما نصب می شود. در ادامه این کیف پول ها  برای شما توضیح خواهیم داد.

انواع مدل های کیف پول های ارز دیجیتال

  • کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

می توان گفت بهترین کیف پول ارز دیجیتال از نوع سخت افزاری است. این مدل مانند یک فلش مموری کوچک به گوشی  و یا سیستم شما وصل شده و کاربری آن بسیار ساده است. کیف های سخت افزاری نسبت به مدل های دیگر امنیت بسیار بالایی دارند و البته هزینه آن نیز بیشتر است.  از معروف ترین کیف پول های سخت افزاری می توان به کیف پول های سخت افزاری برند ترزور وان، کیف پول های برند لجر و همچنین کیف پول کول ولت اشاره کرد.

  • کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال

کیف پول های نرم افزاری نسبت به مدل  های سخت افزاری به نسبت از امنیت کمتری برخوردار هستند. اما با توجه به هزینه کم و یا حتی رایگان بودن آن ها طرفداران زیادی دارد.  این نوع کیف پول ها بر اساس سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز، اندروید و... همچنین پشتیبانی از ارزها متفاوت است و به صورت کیف پول دسکتاپ، آنلاین و تلفن همراه وجود دارد.  در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین کیف پول های رمزارز از نوع نرم افزاری را به شما معرفی نماییم.

  • کیف پول کاغذی ارز دیجیتال

نوع دیگری از کیف پول های ارز دیجیتال کیف پول کاغذی است. این مدل به دلیل شباهت زیادی که به پول های رایج کاغذی طرفداران زیادی دارد. از لحاظ امنیت این مدل نسبت به مدل های سخت افزاری و نرم افزاری امنیت بسیار پایینی دارد . اما به سادگی می توانید با آن خرید و فروش کنید.  در اولین سال هایی که رمز ارزها شناخته شده بودند این نوع کیف پول کاربرد بیشتری داشت اما امروزه به دلیل امنیت پایین کاربران ترجیح می دهند از کیف پول های سخت افزاری و یا نرم افزاری استفاده نمایند.

معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال

  • کیف پول های برند لجر (Ledger Hardware Wallet)

یکی دیگر از گزینه های کیف پول، کیف پول های برند لجر است . این کیف پول نیز از نوع سخت افزاری است و امنیت آن بسیار بالا است. برند لجر در دو نوع لجر نانو اس و لجر نانو ایکس به فروش می رسد که هر دوی آنها محبوبیت زیادی در میان کاربران دارد. از مهمترین ویژگی های این کیف پول ها پشتیبانی از بیشتر ارزهای دیجیتال است. وزن آنها بسیار پایین و سبک است و به آسانی می توانید آن را با خود حمل کنید. کلیدهای خصوصی در این کیف پول های رمز ارزها به صورت آفلاین است و اطلاعات آن روی شبکه‌ی بلاک چین ذخیره می‌شود  همین موضوع باعث می‌شود که اکانت مسدود نشود. این کیف پول ها در رنگ های زیبا طراحی شده  و همچنین با ویندوز ۸ به بعد، لینوکس و گوشی‌های همراه اندروید سازگار است. بنابراین با خیالی راحت می توانید آن را خریداری و استفاده نمایید.

  • کیف‌پول نرم افزاری ارز دیجیتال تراست ولت (Trust Wallet)

این کیف پول به سادگی بر روی موبایل نصب می شود و برای کسانیکه تازه در دنیای ارزهای دیجیتال وارد شده اند گزینه ای مناسب است. از مزایای این کیف پول این است که بر روی سیستم عامل های اندروید و ios  به راحتی نصب می شود و همچنین رایگان است. این کیف پول دیجیتالی بیت کوین، تتر، اتریوم، دوج کوین و هزاران ارز دیگر را پشتیبانی می کند و به همین دلیل در گروه پرطرفدارترین کیف پول های نرم افزاری جای گرفته است. کاربران زیادی از این کیف پول برای نگهداری و انجام تراکنش ارزها استفاده می کنند.

·       کیف پول  سخت افزاری کول ولت اس (CoolWallet S Hardware Wallet)

این مدل به آسانی حمل می شود و قابلیت ذخیره سازی بیش از ۴۶ ارز دیجیتال نظیر بیت کوین، اتریوم،دوج کوین، تتر و ... را دارد. ظاهر این کیف پول شبیه یک کارت عابر بانک است و  همیشه می توانید آن را همراه خود داشته باشید. این کیف پول ضد آب است و مقاوت زیادی در برابر سرما و گرما دارد.  کول ولت اس از طریق طریق بلوتوث به گوشی تلفن همراه شما با هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس متصل می‌شود. این کیف امنیت بسیار بالایی دارد و دسترسی افراد دیگر به آن غیر ممکن است.

  • کیف پول های سخت افزاری ترزون تی و ترزور وان

این کیف پول از هزاران ارز دیجیتال پشتیبانی میکند. از لحاظ امنیت ترزور دقیقا مانند یک گاوصندوق است که با خیالی راحت می توانید پول های خود را در آن نگهداری نمایید. امنیت این کیف  بسیار بالا است و به همین دلیل می توان گفت این کیف در گروه بهترین کیف های سخت افزاری قرار گرفته است.

  • کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال بلاک چین

  در حقیقت بلاک چین یکی از قدیمی ترین کیف های آنلاین است. شما تنها با وارد کردن آدرس آن در مرورگرهای مختلف می‌توانید به سادگی از این کیف پول ارز استفاده نمایید. این کیف پول نیز از رمز ارزهایی مانند  بیت کوین، اتریوم، استلار، بیت کوین کش و تتر  پشتیبانی می‌کند.

در آخر باید بگوییم که اگر قصد خرید بیت کوین و یا سایر رمزارز هارا دارید، کیف پول مناسب رمزارز مدنظرتان را انتخاب کنید و پس از آن مقدار رمزارز خریداری شده را به کیف پول خود واریز کنید.

خرید از دیجیتال از اوکی اکسچنج

یکی از وب سایت هایی که می توانید برای خرید و فروش ارز های دیجیتال به آن مراجعه کنید، بازار معاملاتی اوکی اکسچنج می باشد. برای مثال شما می توانید برای خرید تتر به اوکی اکسچنج مراجعه کنید، مقدار USDT مدنظرتان را انتخاب کنید و پس از آن، تتر خریداری شده را به کیف پول خود انتقال دهید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز