پولادین دژ: تولید کننده انواع سازه فلزی و سوله

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۴:۲۹:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۷۳۲۶
پولادین دژ: تولید کننده انواع سازه فلزی و سوله
برای دریافت خدمات ساخت سوله، سین بیم، تیر با جان سینوسی و سازه ساختمانی به وبسایت پولادین دژ به آدرس www.pooladindezh.com مراجعه کنید.

به گزارش برنا، سازه‌های صنعتی شامل سوله‌ها و استراکچرهای فلزی هستند که می‌‌توانند در چند طبقه با سقف‌شیب‌دار و دهانه‌های بزرگ ساخته شوند. ارتفاع سازه و تعداد طبقات با توجه به نیاز صنعت، قابل تغییر خواهد بود. در سازه‌های صنعتی امکان افزایش فاصله بین ستون‌ها به بیشترین مقدار ممکن وجود دارد، در نتیجه فضا برای انواع ماشین‌آلات و دستگاه‌ها بازتر بوده اما از طرفی باید نحوه ساخت کاملاً مهندسی شده باشد تا قابلیت تحمل بارهای وارده افزایش پیدا کند.

از انواع سازه‌های صنعتی می‌توان به سازه‌های انتقالی، سازه‌های مخصوص صنعت نفت و گاز (مخازن ذخیره نفت، سیلوها، حوضچه‌های آرامش، شبکه انتقال آب و مخازن فشار)، سازه‌های حمل و نقلی (روگذرها، آب‌گذرها، سکوهای استقرار برای تخلیه بار و سکوهای استقرار جرثقیل) و سازه‌های ساپورت (جهت نگهداری ماشین‌آلات تولیدی، فوندانسیون و ساپورت از دستگاه‌های صنعتی مهم و حیاتی) اشاره کرد. (کانال‌ها، خطوط لوله، انتقال برق، خطوط انتقال مواد خام)

سازه‌های ساختمانی

سازه‌های ساختمانی در چندین طبقه ساخته شده و عواملی چون تعداد طبقات، ضخامت سقف، نوع دیوارها، نوع سیستم سازه، اندازه دهانه و تعداد ستون‌ها روی وزن سازه و میزان بار وارده تأثیرگذار هستند. علاوه‌براین نوع فولادی که برای ساخت سازه‌های ساختمانی استفاده می‌شود تأثیر چشمگیری روی کیفیت سازه، استحکام آن و درنتیجه عمر بنا خواهد داشت. ستون، تیر اصلی و فرعی، بادبند، تیرچه، پیچ و مهره ازجمله اصلی‌ترین اجزا سازه‌های ساختمانی هستند. وجود فولاد در این نوع سازه‌ها باعث شده تا علاوه‌بر افزایش قابلیت شکل‌پذیری، سختی استاتیکی و دینامیکی و جوش پذیری، سازه مقاومت نسبی بالایی در مقابل بارهای اصلی و جانبی داشته باشد.

تیر با جان سینوسی (سین بیم)

سین‌بیم نوعی تیرورق فولادی سینوسی با جان‌موج‌دار است. این نوع تیرورق‌ها نیازی به استفاده از انواع سخت‌کننده‌ها ندارند و خود نیز از ورق‌های نازک ساخته می‌شوند، بنابراین استفاده از آن‌ها منجر به کاهش چشمگیری در وزن سازه خواهد شد. از‌طرفی به‌دلیل افزایش سطح ظرفیت، مقطع سینوسی باعث کاهش عرض آزاد بار تحت فشار و همین‌طور افزایش ظرفیت کمانش موضعی بار تحت فشار توسط سازه خواهد شد.

تیرورق‌های سینوسی یا سیم بین از جمله محصولات شرکت پدکا (پولادین دژ کاوه) دارای تاییدیه استاندارد و سازمان زلزله‌شناسی هستند. بنابراین استفاده از این نوع جان‌تیرها در ساخت سازه منجر به افزایش مقاومت کلی در برابر بارهای وارده خواهد شد. از مهم‌ترین مزایای تیر‌ورق‌های سینوسی می‌توان به کاهش متریال مصرفی، کاهش بار مرده، کاهش زمان تولید، ساخت و اجرا، عدم نیاز به تقویت‌کننده‌های عرضی و طولی، افزایش مقاومت نهایی، افزایش پایداری، افزایش ظرفیت خمشی مقطع و افزایش مقاومت لهیدگی در برابر بارهای جانبی اشاره کرد.

از مهمترین مزایای استفاده از تیر ورق‌های سینوسی یا سین بیم، می‌توان به کاهش متریال مصرفی و در نتیجه کاهش چشمگیر در وزن سازه اشاره کرد. از طرفی این نوع سازه‌ها بیشترین مقاومت کمانش موضعی و کلی، بیشترین پایداری، بیشترین ظرفیت خمشی و مقاومت لهیدگی را در برابر بارهای جانبی خواهند داشت.

سوله

سوله یکی از پُرکاربردترین سازه‌های صنعتی است که به‌منظور ایجاد محیطی بدون نیاز به ستون و دارای دهانه بزرگ با هدف ورود و خروج کالا و ماشین‌آلات ساخته می‌شود. ازجمله مهم‌ترین کاربردهای سوله‌ها می‌توان به طراحی و ساخت کارخانجات، انبار، سالن همایش و ورزش، سالن اجتماعات و نمایشگاه، آشیانه هواپیما، دامداری و مرغداری اشاره کرد. مواد اولیه مصرفی و شیوه اجرا در ساخت سوله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نوع متریال و مقدار آن‌ها می‌تواند روی وزن نهایی سوله و مقاومت آن در برابر بارهای مختلف و طول عمر بنا مؤثر واقع شود. علاوه‌بر کیفیت و مرغوبیت هر کدام از اجزای سوله، مرحله طراحی و ساخت نیز نقش بسیار پُررنگی در کیفیت بنای نهایی دارد. درحال‌حاضر شرکت پدکا (پولادین دژ کاوه) با بهره‌گیری از برترین و به‌روزترین نرم‌افزارها، سخت‌افزارها وتجهیزات به‌‌روز و پیشرفته  دنیا تلاش می‌کند تا مرحله طراحی را به بهترین وجه ممکن انجام دهد. مرحله ساخت و اجرا طبق اصول و طبق استانداردهای ملی و بین‌المللی مطابق با آئین‌نامه و استانداردها انجام می‌شود.

پولادین دژ: تولید کننده انواع سازه فلزی و سوله

سوله، یک سازه‌ی فلزی با سقف هلالی یا شیب‌دار است که بر اساس محاسبات دقیق مهندسی، ساخته می‌شود و در حوزه‌های مختلف نیز کاربرد دارد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای انواع سوله می‌توان به؛ فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مرغ‌داری‌ها، سالن‌های ورزشی، کارخانه‌ها، تعمیرگاه‌ها، اسکلت ساختمان‌ها، آشیانه‌ی هواپیماهای کوچک و صنایع مختلف مانند کشاورزی اشاره کرد. به کار برده‌شدن فلز در ساخت این سازه، سبب بالارفتن امنیت آن شده است و به‌همین دلیل نیز استفاده از آن در عرصه‌های گوناگون رواج بسیار بالایی دارد. این بخش از مقاله، اولین بار در مجله پولادین دژ منتشر شده است.

یکی دیگر از دلایل بسیار مهمی که به استفاده‌ی گسترده از انواع سوله در جهان منجر شده، مقرون‌به‌صرفه‌بودن این سازه است. هزینه ساخت سوله، در مقایسه با احداث یک ساختمان معمولی برای استفاده در حوزه‌های مختلف، هزینه را شامل می‌شود و به همین دلیل نیز تقاضای بسیار بالایی برای آن در بازار وجود دارد. از دیگر مزایای سوله‌ها که محبوبیت این سازه‌ها را در جهان به‌دنبال داشته است، می‌توان به سرعت بالای احداث آن‌ها اشاره کرد. هزینه‌ی کم‌تر و سرعت احداث بالاتر، دو مزیت بسیار مهمی هستند که سوله را به انتخاب اول در بیشتر حوزه‌ها تبدیل کرده‌اند.

خدماتی که به آن‌ها اشاره شد همگی توسط مجموعه پدکا (پولادین دژ کاوه) ارائه می‌شوند. پدکا پیشینه‌ای طولانی در ساخت سوله، سازه ساختمانی، سازه صنعتی و سین بیم دارد و از مواد اولیه باکیفیت و مرغوب، نرم‌افزار‌های طراحی روز دنیا و انواع ماشین‌آلات مجهز و مدرن برای ساخت و نصب سازه‌ها استفاده می‌کند. همین امر منجر شده تا این مجموعه به یکی از برترین‌ها در حوزه خود تبدیل شود. بنابراین اگر شما به‌عنوان کارفرما نیازمند طراحی، ساخت و اجرای یک سازه صنعتی مقاوم با طول‌عمر بالا هستید، با خیالی آسوده می‌توانید با این مجموعه همکاری کنید. برای دریافت خدمات ساخت سوله، سین بیم، تیر با جان سینوسی و سازه ساختمانی به وبسایت پولادین دژ به آدرس www.pooladindezh.com مراجعه کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز