مقایسه کامل موزاییک های پلیمری و سنگ های طبیعی

۱۴۰۰/۰۳/۱۹ - ۱۵:۵۰:۱۶
کد خبر: ۱۱۹۰۵۶۳
در رابین کفپوش بهترین نمونه های موزاییک پلیمری و دیگر انواع کفپوش ها عرضه شده اند و شما قدرت انتخاب بالایی در میان مدل های مختلف خواهید داشت.

به گزارش برنا، زمانی که قصد ایجاد یک کفپوش کامل و بی نقص برای مساحت مورد نظر خود را دارید، انتخاب میان انواع سنگ های طبیعی یا موزاییک پلیمری و مانند آن ها، تا حدودی سخت خواهد بود. بنابراین لازم است با درنظرگرفتن ویژگی های موزاییک پلیمری و سنگ های طبیعی، انتخاب صحیحی داشته باشید. در واقع چیزی که باعث می شود بخواهید در این میان انتخاب متفاوتی داشته باشید، فاکتور قیمت، طول عمر، تناسب و دوام خواهد بود.  با توجه به ساختار فضا و کاربردی که در بخش های مختلف آن وجود دارد، می توان حتی به صورت ترکیبی از کفپوش های موزاییک پلیمری و سنگ های طبیعی استفاده کرد.

در رابین کفپوش بهترین نمونه های موزاییک پلیمری و دیگر انواع کفپوش ها عرضه شده اند و شما قدرت انتخاب بالایی در میان مدل های مختلف خواهید داشت.

ویژگی های موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری و یا به عبارت دیگر همان کفپوش پلیمری، بتنی فوق متراکم است که با فرایند هایی مانند پلیمریزاسیون یا همان رزین سنگ غیر طبیعی (رزین پلیمری) و یا به طریق لرزش بر روی میز ویبره تراکم ساختاری خود را به دست می آورد.

این موزاییک ها از ماسه، سیمان، سنگ دانه های گوناگون، رزین های سمنت پلاس که همان خیلی سیال کننده های پلی کربوکسیلات هستند، رنگ دانه های شیمیایی و هم چنین آب، در ابعاد مختلف و رنگ ها و طرح های گوناگونی تولید می شوند. معمولا در بازار کفپوش هایی که با این دو مواد ساخته می شوند را با نام های کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان می شناسند. بنابراین انواع کفپوش های پلیمری که با رزین اپوکسی و هم چنین پلی یورتان ساخته می شوند، با ایجاد یک پیوند و واکنش بسیار قوی و محکم بین اجزای تشکیل دهنده خود یک شبکه کاملا سه بعدی و قوی و یک پارچه تشکیل می دهد که غیر قابل نفوذ هم  است و باید این را یکی از ویژگی های موزاییک های پلیمری در نظر گرفت.

کف ها و سطوح کارگاه ها و مجتمع های صنعتی که در آن ها وسایل و تجهیزات بسیار سنگین وزن وجود دارد و در معرض بارهای سنگین همراه با نیروهای مکانیکی که شامل فشار و ضربه و ساییدگی هستند که نیاز به دوام بالایی هستند تا بتوانند در برابر این نیرو ها مقاومت لازم را دارا باشند. از این رو بهره مندی از کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان گزینه بسیار مناسبی می تواند باشد. به این سبب، این نوع کفپوش ها دارای فروش بسیار بالایی هستند و میزان رضایت مشتریان را در حد قابل انتظاری به دست آورده اند.

مزایا و معایب استفاده از موزاییک پلیمری

این کفپوش ها دارای مقاومت در برابر خوردگی و آسیب های ناشی از اسیدها و ترکیبات شیمیایی و بازهای بسیار غلیظ  بسیار بالایی می باشند. کفپوش های پلیمری از مقاومت مکانیکی بسیار بالایی نسبت به سایر کفپوش ها برخوردار هستند و همین یک جنبه ی بسیار مثبت برای استفاده از این کفپوش ها به شمار می رود.

اگر بخواهیم به موضوع معایب استفاده از موزاییک های پلیمری بپردازیم؛ باید گفت که کفپوش های پلیمری را را در مکان هایی با تردد بالا استفاده نمی کنند، زیرا به سرعت می شکند یا ترک بر میدارند. البته در صورتی که این کفپوش ها را از نوع باکیفیت آن ها خریداری کرده باشید، این مشکل کمتر وجود دارد و می توان سطح مقاومت بالاتری را در خصوص آن ها تعریف کرد. موزاییک های پلیمری ارائه شده توسط رابین کفپوش دارای مقاومت بسیار خوبی بوده و کمترین میزان شکستگی و آسیب دیدگی نسبت به آن ها در مصارف گوناگون، گزارش شده است.

همین طور لازم به ذکر است که این کفپوش ها به دلیل ساختار و عناصر سازنده آن در مقابل نور خورشید به شدت آسیب پذیر بوده و اشعه ی ماورا بنفش موجود سریعا آن ها را زرد می کند. از این روی توصیه  می شود این کفپوش ها در مناطق سربسته استفاده شود.

لازم است موزاییک های پلیمری در مکان های کم تردد و سربسته استفاده شوند تا دیرتر دچار آسیب شوند

 

ویژگی سنگ های طبیعی

سنگ های طبیعی دارای دوام بسیار زیادی هستند و در برابر شرایط جغرافیایی مختلف نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند. البته رسیدگی به سنگ های طبیعی و براق نگه داشتن آن ها، نیازمند زحمت بیشتری بوده و در صورت آسیب دیدن، ترمیم این سنگ ها به مراتب پیچیده تر و سخت تر از چیزی خواهد بود که در خصوص موزاییک های پلیمری داریم. درست به همین دلیل است که در ساخت و سازهای امروزی، معمولا استفاده از موزاییک های پلیمری ترجیح داده می شود و سنگ های طبیعی را برای تزئین و بخش های کمتری از مساحت زمین مورد استفاده قرار می دهند.

برتری های موزاییک پلیمری نسبت به سنگ های طبیعی

از برتری های موزاییک های پلیمری نسبت به سنگ های طبیعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوام بالا و طول عمر بیشتر: این کف پوش ها دارای دوامی عالی و طول عمری قابل توجه هستند و این خرید آن ها را مقرون به صرف می سازد.
  • رسیدگی راحت تر: تمیز کردن و پولیش کاری کفپوش های پلیمری، بسیار ساده بوده و نیازمند هزینه و زحمت زیادی نیست.
  • آسیب پذیری کمتر: این کفپوش ها در قیاس با سنگ های طبیعی، دارای درجه آسیب پذیری پایین تری خواهد بود.
  • ترمیم پذیری راحت تر: در صورتی شکستگی یا ترک خوردگی، ترمیم پذیری این کفپوش ها به مراتب بیشتر بوده و بارها راحت تر اتفاق می افتد.
  • تنوع بالاتر: اگر به محصولات رابین کفپوش سر بزنید، تنوع بالایی در خصوص انواع کفپوش های پلیمری مشاهده خواهید کرد که این انتخاب از میان آن ها را به مراتب ساده تر می سازد.
  • ابعاد متنوع: ابعاد متنوع کفپوش ها پلیمری باعث می شود که بتوان از آن ها با راحتی و تنوع بالاتری در کف پوش کردن محیط های مختلف استفاده کرد.
  • نصب راحت و ساده: نصب این کف پوش ها در مقایسه با سنگ های طبیعی به مراتب ساده تر بوده و طی مراحل سریع تری، اتفاق می افتد.

موزاییک های پلیمری نسبت به سنگ های طبیعی برتری های زیادی دارند که موجب افزایش استفاده آن ها نسبت به این سنگ ها شده است

با انتخاب موزاییک پلیمری به عنوان کفپوش محیطی، از ویژگیهای مثبت موزاییک پلیمری نسبت به سنگ های طبیعی برخوردار خواهید شد. این کفپوش ها طول عمر بالایی دارند و با توجه به تنوع طرح و رنگ و قیمت مناسب، از بهترین گزینه های ساخت و ساز کف در صنایع امروز به حساب می آیند. شما برای انتخاب کفپوش، به چه ویژگی هایی توجه می کنید و چه مواردی برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

برگرفته از سایت رابین کفپوش (https://www.rabinkafpoosh.com/)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز