علت خاموش شدن جاروبرقی بوش حین کار و نحوه رفع ایراد

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۴:۴۰:۵۱
کد خبر: ۱۲۰۴۷۰۰
علت خاموش شدن جاروبرقی بوش حین کار و نحوه رفع ایراد
موارد مختلفی باعث خاموش شدن جاروبرقی در زمان کار کردن می‌شود. در این مطلب قصد داریم دلایل خاموش شدن جاروبرقی بوش حین کار و روش رفع آن را بررسی کنیم.

به گزارش برنا، موارد مختلفی باعث خاموش شدن جاروبرقی در زمان کار کردن می‌شود. در این مطلب قصد داریم دلایل خاموش شدن جاروبرقی بوش حین کار و روش رفع آن را بررسی کنیم.

جاروبرقی‌های بوش و خرابی‌هایی که گاهی رخ می‌دهد

بوش از برندهای نام آشنا در بازار ایران است و محصولات متنوعی را در بازار عرضه می‎‌کند. جاروبرقی نیز از محصولات پرفروش این مجموعه است که با استفاده از متریال با کیفیت  و استانداردهای روز دنیا تولید می‌شود. البته این محصولات نیز ممکن است بنا به دلایل مختلفی دچار مشکل شوند. خاموش شدن جاروبرقی بوش حین کار از مواردی است که می‌تواند موجب دلهره و اضطراب در هر فردی شود و اولین چیزی که ناخودآگاه به ذهن هر کسی خطور می‌کند این است که نکند جاروبرقی سوخته باشد؟ این فکر می‌تواند نگرانی‌های شما را بیشتر از قبل کند. در ادامه قصد داریم دلایل و روش‌های برطرف کردن این مشکل را بررسی کنیم.

دلایل خاموش شدن جاروبرقی بوش حین کار چیست

یکی از ایرادات متداول جاروبرقی بوش در زمان استفاده از دستگاه، خاموش شدن ناگهانی است. این ایراد و مشکل جاروبرقی ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. برای تعمیر جاروبرقی بوش به این نکات دقت داشته باشید که اولین نکته مربوط به جاروبرقی بوش، وجود سنسورهای حرارتی بر روی موتور دستگاه است. اگر به هر دلیلی دمای کار موتور دستگاه بیش از یک دمای مشخصی شود، دستگاه خود به خود خاموش می‎شود.

در زمانی که جاروبرقی شما به صورت ناخودآگاه خاموش شود، قبل از انجام هر کاری، ابتدا باید اتصال به دو شاخه را بررسی کنید. برخی مواقع ممکن است به دلیل نوسان و کمبود برق در پریز منزل نیز این مشکل رخ دهد. بهتر است که اول ایراد پریز برق و ولتاژ منزل را چک کنید تا در صورت بروز مشکل در این بخش، بی دلیل سر در گم خرابی جاروبرقی نشوید. در ادامه اصلی‌ترین دلایل خاموش شدن جاروبرقی بوش حین کار را بررسی می‌کنیم.

نمایندگی تعمیرات بوش دیبا پشتیبان

آسیب دیدن موتور جارو برقی بوش

اولین علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی بوش، آسیب دیدگی و نیم سوز شدن موتور دستگاه  است. در صورتی که موتور به هر دلیل آسیب دیده باشد، به عنوان مثال سیم پیچی آن به مشکل برخورده باشد و یا کلکتور دستگاه  دچار آسیب شده باشد و موتور به اصطلاح آمپر بکشد. در این شرایط، جاروبرقی بیش از حد داغ شده و دستگاه خود به خود خاموش می‎شود.

اگر این مشکل جاروبرقی به دلیل داغ شدن بیش از حد ترموستات دستگاه باشد، بعد از گذشت 30 دقیقه و خنگ شدن جاروبرقی دستگاه را روشن کنید. اگر مشکل شما برطرف شد، باید بدانید که ایراد جدی نیست اما در غیر این صورت، باید برای تعمیر جاروبرقی موتور آن  را تعویض کنید.

پر شدن پاکت، یکی دیگر از دلایل خاموش شدن جاروبرقی بوش حین کار

زمانی  که پاکت جاروبرقی بوش بیش از حد پر باشد، در این صورت فشار بسیار زیادی به جاروبرقی وارد می‌شود که این فشار می‌تواند باعث خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی شود. بهتر است قبل از پر شدن کامل پاکت جاروبرقی را تعویض کنید. زیرا در غیر این صورت، به موتور دستگاه فشار بیشتری وارد می‌شود و با داغ شدن بیش از حد موتور، دستگاه خاموش می‎شود.

یکی دیگر از نکاتی که در این زمینه باید در نظر داشته باشید، استفاده از کیسه‌های نانو و یا یک بار مصرف است. بهتر است که از پاکت‌های فابریکی جاروبرقی بوش و الیاف نانو برای دستگاه استفاده کنید تا مشکلی برای شما رخ ندهد.

کثیفی و یا گرفتگی فیلترهای هوای جارو برقی بوش

اگر فیلتر هوای جاروبرقی بوش گرفته باشد، ممکن است هوا به درستی به داخل موتور نرود و دمای موتور بالا رود. همچنین در صورتی که فیلتر هپا دستگاه کثیف باشد، ممکن است موجب عدم خروج هوا از دستگاه و یا موجب گرفتگی هوای داخل مخزن موتور شود و دمای دستگاه مجددا بالا برود. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز بیان شد، بالا رفتن دما می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل خاموش شدن جاروبرقی بوش حین کار باشد.

تمیز کردن فیلترهای هوا و هپای جاروبرقی بوش، باعث ایجاد جریان بهتر هوا در موتور دستگاه و رفع عیب صدای زیاد جاروبرقی بوش می‎شود. بهتر است که به فاصله هر دو با تعویض پاکت جاروبرقی، فیلترهای دستگاه را نیز خارج و تمیز کنید تا گرفتگی‌ها و کثیفی‌های درون آن برطرف شود.

گرفتگی لوله‌ها، یکی دیگر از دلایل خاموش شدن جاروبرقی بوش حین کار

برخی مواقع، یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی، می‌تواند به دلیل گرفتگی و انسداد آشغال در لوله‌های جاروبرقی باشد. البته یکی از نشانه‌های اصلی این مشکل، عدم مکش جاروبرقی بوش و کاهش قدرت دستگاه است. بهتر است که اول لوله خرطومی، پارویی و تلسکوپی جاروبرقی را چک کنید. اگر آشغال و پرزهای فرش و مو گیر کرده است، با یک میله آهنی و یا فشار آب می‌توانید مشکل را برطرف کنید.

قطع شدن سیم رابط جاروبرقی

گاهی اوقات نیز ممکن است سیم برق جاروبرقی بوش به دلیل خارج کردن انتهایی آن از دستگاه و کشش زیاد سیم قطع شود. در واقع به دلیل باز کردن بیش از اندازه سیم رابط از جاروبرقی باعث قطع شدن جریان برق ورودی به موتور دستگاه می‌‎شود و در نهایت جاروبرقی ممکن است خاموش شود.

برای برطرف کردن این ایراد، قاب رویی جاروبرقی را باز کنید. سپس قطعه سیم جمع‌ کن جاروبرقی را خارج کرده و گرد و خاک آن تمیز کنید. فیوز را اول از قطعه جدا کنید. سپس 2 سیم روش و تیره رابط را جدا وسیم‌های جدید را در قطعه جای گذاری کنید. حال مجددا فیوز را به قطعه سیم جمع کن جارو برقی متصل کنید. برای جلوگیری از این مشکل، سعی کنید سیم برق را به آرامی از دستگاه بیرون بکشید.

نمایندگی تعمیرات بوش دیبا پشتیبان

سخن پایانی

در این مطلب با بررسی دلایل و روش‌های برطرف کردن مشکل خاموش شدن جاروبرقی بوش حین کار همراه شما بودیم. خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی، از رایج‌ترین ایرادات در این محصول بوش است که ممکن است در برخی شرایط بسیار دلهره آور باشد. اما دقت داشته باشید که در برخی مواقع می‌توانید این مشکل را به راحتی و بدون نیاز به دانش فنی برطرف کنید و در موارد دیگر هم بهتر است از نمایندگی ها و تعمیرگاه های مجاز و معتبر BOSCH مانند نمایندگی تعمیرات بوش دیبا پشتیبان کمک بگیرید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز