پماد گیاهی کالاندولا

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۰۹:۴۸:۲۴
کد خبر: ۱۲۰۴۹۵۱
پماد گیاهی کالاندولا
مجتمع صنایع دینه ایران، پماد کالاندولا راکه ساخته شده از عصاره اختصاصی گل همیشه بهاراست تولید وبه بازار عرضه نموده است. استفاده از این پماد، باعث تسکین التهاب های پوستی، تسریع گردش خون و ترمیم پوست آسیب دیده می شود. ماده اولیه پماد کالاندولا، عصاره گل کالاندولا است.

به گزارش برنا، پوست بزرگ ترین و حساس ترین ارگان بدن ماست.  پوست اولین سد دفاعی را در مقابل عوامل بیماری‌زا و محیطی تشکیل می‌دهد. بنابر‌این همراه با ضمایم خود به سیستم محافظ بدن نیز موسوم گردیده است. پوست، بدن را در مقابل آسیبهای مکانیکی، حرارت وتابش شدید نور محافظت و نیز از نفوذ مواد شیمیایی و ورود میکروبها و میکروارگانیسمها به بدن جلوگیری می نماید. در عین حال این اندام حیاتی، نقش چشمگیری در سلامت و زیبایی افراد دارد. ساختمان پوست برای محافظت ازآسیب های ناشی از پرتوهای ماورای بنفش خورشید رنگدانه ملانین را تولید می کند.

گاهی ممکن است که پوست دچار عوارضی همچون کبودی، اگزما، زخم های بازو دیگر التهاب های پوستی شود که ایجاد خارش، سوزش و سرخی رنگ پوست را بکند. سوختگی نیز یکی دیگر از عوامل تهدید کننده ساختمان این اندام مهم بدن می باشد. به منظور بهبود و درمان عارضه های پوستی توصیه می شود افراد از فرآورده های موضعی طبیعی و استاندارد استفاده نمایند تا روند بهبود بیماریهای پوستی تسریع شده وجای زخم و جراحتی نیز بر روی پوست باقی نماند.

مجتمع صنایع دینه ایران، پماد کالاندولا راکه ساخته شده از عصاره اختصاصی گل همیشه بهاراست تولید وبه بازار عرضه نموده است. استفاده از این پماد، باعث تسکین التهاب های پوستی، تسریع گردش خون و ترمیم پوست آسیب دیده می شود. ماده اولیه پماد کالاندولا، عصاره گل کالاندولا است.

با پماد کالاندولا دینه آشنا شویم

پماد کالاندولای دینه از موم طبیعی زنبور عسل، روغن گیاهی و عصاره اختصاصی گل همیشه بهار تهیه می شود که حاوی کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها، ساپونوزیدها، کالندین، تانن، موسیلاژ و اسانس بوده و عصاره و فرمولاسیون این فرآورده ، حاصل 30 سال تجربه و دانش محققان مجتمع صنایع دینه ایران می باشد.

فلاونوئیدهای موجود در عصاره کالاندولا از طریق تنظیم فعالیت پیش التهابی سیتوکین ها و مهار آنزیم سیکلواکسیژناز به صورت موضعی پاسخ التهابی بعد از تروما را کاهش می دهند و از تورم و کبودی بعد از ضربه جلوگیری می کنند. از طرفی با افزایش کلاژن هیدروکسی پرولین و هگزوزآمین موجب تسریع بهبود گرانولاسیون و بازسازی بافت آسیب دیده و درمان زخم ها می شود.

فواید باورنکردنی مصرف پماد کالاندولا دینه

این پماد در دسته داروهای ضد التهاب قرار می گیرد که با بلوکه کردن مسیر آراشیدونیک اسید  باعث مهار فسفولیپاز A و مهار مسیرهای سیکلواکسیژناز و لیپواکسیژناز شده و به این ترتیب تاثیر ضد التهابی خود را اعمال می کند و اثر آن قابل مقایسه با ایندومتاسین می باشد. کاروتنوئیدهای کالاندولا با اثر آنتی اکسیدان خود باعث از بین بردن رادیکال های آزاد شده و کمک به بهبود زخم ها می کنند. همچنین این ترکیبات همراه با تانن موجود در گیاه در پیشگیری و بهبود حالت سرخی، ورم و درد ناشی از آفتاب سوختگی که در اثر اشعه ماورای بنفش ایجاد می شود و نیزدر درمان ادرار سوختگی نوزادان موثر گزارش شده است. با مصرف این فرآورده طبیعی می توان خشکی و ترک های پوستی را نیز از بین برد.

در چه مواردی باید از پماد گیاهی کالاندولا استفاده کرد

کالاندولا را می توان در جهت:

بهبود خشکی و و ترک های پوستی

رفع درماتیت های آلرژیک  و درماتیت ناشی از پرتودرمانی

درمان سوختگی های پا و ادراری نوزادان

بهبود حساسیت های پوستی

تسکین خارش و التهاب ناشی از گزیدگی حشرات

التیام سوختگی با بخار و اجسام داغ و درمان التهاب ناشی از عرق سوز کشاله ران و زیربغل

ترمیم آزردگی های جلدی ناشی از خراش ها و بریدگی های سطحی

پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی

درمان زخم بستر

کاهش شدت درد زخم اپی زیوتومی

پماد کالاندولا قابلیت تسکین دهندگی، ضد خارش و ضد کبودی و تورم برای بافت های آسیب دیده، هموروئید و واریس را نیز دارد.

خواص کالاندولا برای پوست صورت

اگر قسمتی از پوست بدن به غیر از پوست صورت آسیب ببیند و جای زخم در آن باقی بماند، اهمیت زیادی نداشته باشد. اما پوست صورت به دلیل حساس بودن و در معرض دید بودن در زیبایی و افزایش اعتماد به نفس تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل سلامت پوست صورت و بهبود زخم های پوستی در ناحیه صورت بسیار حائز اهمیت می باشد. پماد کالاندولا در ترمیم پوست صورت، به رشد مویرگ های کوچک جدید، که باعث بهبود گردش خون می شوند، کمک فراوانی می کند . به این ترتیب این پماد معجزه گر، بافت زایای پوست را تحریک و زخم های پوستی را التیام می بخشد. عصاره کالاندولا متابولیسم گلیکوپروتئین ها، نوکلئوپروتئین ها و کلاژن را افزایش می دهد.

همچنین کالاندولا به ترمیم بافت پوست صورت و بدن، مثلا برای زخم های باز و همچنین برای آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی کمک زیادی می کند. کالاندولا در بهبود اگزما، درماتیت اطراف دهان و دیگر حساسیت های پوستی نیزموثر است. این پماد گیاهی پر از فایده دارای اثرات تسکین دهندگی، ضد خارش و ضد درد برای بافت های اطراف پوست می باشد. کالاندولا همچنین برای درمان سرما زدگی جزئی نیز توصیه می شود.

راهنمای استفاده از پماد کالاندولا

نحوه ی مصرف پماد کالاندولا بر اساس نوع التهاب و بیماری پوستی در افراد مختلف، متفاوت می باشد.

در حالت کلی پس از تمیز کردن پوست، مقداری از پماد روزی چند مرتبه بر روی پوست استفاده شود.

برای ترمیم زخم، ابتدا پوست را با محلولی مثل بتادین ضد عفونی کرده یا در مورد زخم بستر می توان ابتدا با سرم نمکی پوست را تمیز و خشک کرد و سپس سطح ناحیه آسیب دیده را با لایه ای از پماد کالاندولا پوشاند.

 چنانچه سوختگی در اثر برخورد با جسم داغ و یا بخار داغ باشد بلافاصله یک لایه ضخیم از پماد کالاندولا بر روی ناحیه سوختگی قرار داده شده و چند بار در روز تمدید شود تا از بروز تاول و یا وخیم تر شدن بیشتر آسیب جلوگیری گردد.

نکاتی که باید در موردپماد کالاندولا بدانیم:

از استفاده این پماد در اطراف چشم خودداری نمایید. قبل از مصرف پماد بهتر است ناحیه آسیب و نیز دست های خود را با آب و صابون بشویید. در صورت بروز سوختگی های شدید و عمیق، قبل از استفاده از کالاندولا با پزشک مشورت نمایید.

قابل تهیـه در کلیه داروخـانه های کشور

www.dinehiran.ir

info@dinehiran.ir

صدای مشتری: 02161018 داخلی 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز