طرح خدمات خرید قسطی با کارت اعتباری به چه نحو است؟

۱۴۰۰/۰۴/۲۵ - ۰۹:۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۷۳۷۷
طرح خدمات خرید قسطی با کارت اعتباری به چه نحو است؟
خرید قسطی با کارت اعتباری بیشتر برای خریداری کالاهای بادوام و سرمایه ای مانند اتومبیل و لوازم خانگی انجام می شود. اما امانت پی استفاده از کارت اعتباری را برای اقلام روزمره و اصصلاحاً سوپر مارکتی نیز مهیا ساخته و به کسب و کارها اجازه می دهد که تحت این پلتفرم، با ارایه خدمات اقساطی به مشتریان، بازپرداخت اقساط خود را به صورت کاملا هوشمند و تضمین شده دریافت کنند.

به گزارش برنا، طرح خرید قسطی با کارت اعتباری در طرح های کسب و کار، با عناوین خرید اعتباری نیز نامیده و شناخته می شود. در خرید قسطی/ اعتباری، برای متقاضی کارت اعتباری صادر می گردد که وجه خرید، به تدریج در فواصل منظم و در مدت زمان مشخصی پرداخت می شود تا بازپرداخت آن به صورت کامل انجام شود.

منظور از کارت اعتباری، کارتی است  که بر اساس آن متقاضی بتواند تا میزان مشخصی که به آن سقف اعتبار گفته می شود از محل اعتباری که توسط بانک به دارنده کارت داده شده است از مراکز فروش کالا یا خدمات خرید نماید . کارت اعتباری بیشتر برای خریداری کالاهای بادوام و سرمایه ای مانند اتومبیل، لوازم خانگی، و حتی اقلام مایحتاج عمومی روزمره و ارزاق استفاده  می شود.

تفاوت و ویژگی متمایز کارت اعتباری امانت پی با سایر کارت های اقساطی در این است که کارت اعتباری به صورت گردشی و دارای ویژگی شارژ گردان است. بدین معنا که در صورت پرداخت بدهی مربوط به هر دوره، آن بخش از مبلغ پرداختی که صرف اصل بدهی شده است، مجدد به اعتبار کارت افزوده می‌شود.

در صورتی که در کارت های اقساطی رایج، خریدار صرفا بر اساس اعتباری که از قبل تخصیص یافته مجاز به خرید کالا یا خدمات می باشد و پس از تسویه کامل وجه تسهیلات، می توانید دوباره کارت را شارژ و استفاده نمایید.

در شرایط اقتصادی کشور که نرخ تورم زیاد است، خرید کالا به صورت اقساطی باعث افزایش توان خرید آحاد جامعه، رونق تولید و حفظ ارزش قدرت خرید مشتریان می گردد. توجه داشته باشید که نرخ بهره دریافتی اعتبار تخصیصی، از نرخ تورم کشور کمتر بوده و خریدار علاوه بر انتفاع و بهره برداری از کالای درخواستی، ارزش پول خود را در مقابل تورم و کاهش ارزش پول نقد حفظ خواهد کرد.

کارت اعتباری

مزایای خرید با کارت اعتباری چیست؟

خریدار در خرید اعتباری با استفاده از کارت اعتباری، از اعتبار خود نزد بانک استفاده می کند و وجهی از پس انداز خود نمی پردازد. این کار شامل تمدید اعتبار از طرف فروشنده و وام دهنده به خریدار نیز می باشد. خریدار کالایی را که خریداری کرده است به صورت فیزیکی تصرف کرده و از آن استفاده می کند، اما فروشنده تا زمان پرداخت تمامی اقساط آن را در لیست طلبکاری خود حفظ می کند.

از مزایای طرح خرید قسطی آن است که بیشتر مشتریان، وسایل ضروری و گران قیمت مورد نیاز خود را به صورت قسطی و با کارت اعتباری خریداری می‌کنند. فروشندگان این نوع اقلام، با طرح خرید قسطی به شکل خرید با حساب امانی، می‌توانند فروش کالاهای خود را افزایش داده و مشتریان بیشتری را جذب نمایند. خریدار به طور معمول پس از واریز پیش پرداخت، که پرداخت اولیه کسری از قیمت کامل کالا می باشد، کالاها را با خود می برد. اگر خریدار در مقطعی، پرداخت خود را انجام ندهد، ممکن است تمام پرداخت های قبلی به فروشنده سلب شود و همچنین مجبور به برگرداندن کالاها گردد.

مزایای خرید قسطی با کارت اعتباری را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • افزایش توان خرید و ارتقای رفاه اقشار کم درآمد جامعه
  • افزایش حجم معاملات تجاری
  • حمایت از تولید کنندگان داخلی
  • هدایت جریان نقدینگی، رونق بازار کسب و کار، و کاهش نرخ تورم

کارت اعتباری + خرید قسطی

خرید قسطی

چرا خرید قسطی برای مشتریان جذاب است؟

جذابیت خرید قسطی در آن است که به خریداران این امکان را می دهد تا به جای اینکه تمامی قیمت خرید کالای مورد نیاز خود را از پس انداز خود، بپردازند، از مزایای داشتن کالای نسبتاً گران بهره مند  شوند، در حالی که هزینه آن را به تدریج از درآمد خود در آینده پرداخت می کنند. بنابراین خرید قسطی با کارت اعتباری می تواند قدرت خرید مصرف کنندگان عادی را با در نظر داشتن شرایط تورمی تا حد زیادی گسترش دهد.

از آنجایی که کارت های اعتباری عضو شبکه شتاب می باشند، دارندگان کارت می توانند با استفاده از کارت‌ بانکی اعتباری خود مبلغ تراکنش را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی، دستگاه کارت خوان، و یا پایانه فروشگاهی پرداخت نمایند و یا حتی بدون نیاز به کارت از طریق اپلیکیشن پرداخت خود را انجام دهند.

با توجه به اینکه بانکها دارای قوانین و مقررات دست و پاگیر و غیر قابل انعطافی هستند و عموماً خرید اعتباری را به شکل کارت مرابحه و یا اعطای تسهیلات مرسوم، تعریف نموده اند؛ ظهور شرکت های فین تک، از جمله شرکت امانت پی؛ باعث سهولت خرید اعتباری شده است. این شرکت ها هم به پذیرندگان یا فروشندگان، و هم به مصرف کنندگان و دارندگان کارت اعتباری، خدمات سیستم  اقساطی و اعتباری را به آسان ترین حالت ممکن و با حداقل بوروکراسی اداری ارائه می دهد.

کارت اعتباری + خرید قسطی

رضایت مشتریان

مزایای کارت اعتباری برای دارندگان و پذیرندگان کارت چیست؟

با کارت اعتباری امانت پی، می‌توان پولی که امروز نداریم و در آینده به دست خواهیم آورد، در لحظه خرج کنیم. چنین مزیتی در شرایطی که با اقتصاد بیش از حد تورم زا مواجه هستیم کارآمدی بیشتری نصیب مشتریان خواهد کرد. در کنار موارد ذکر شده باید گفت، کارت اعتباری که بر اساس اعتبار سنجی بانک های معتبر برای شخص صادر شده، به او اعتماد به نفس لازم را در تامین مخارج و هزینه های زندگی روزمره خواهد داد و نگرانی های ناشی از مشکلات اقتصادی را به حداقل ممکن خواهد رساند.

مزایای کارت اعتباری برای مشتریان دارنده کارت عبارتند از:

  • افزایش قدرت خرید آحاد جامعه  با توجه به شرایط اقتصادی تورم زای کشور
  • شرایط دریافت آسان با حداقل وثیقه و بدون مراجعه حضوری
  • مدیریت هزینه و آزادی عمل در پرداخت
  • سهولت در بازپرداخت اقساط بصورت خودکار
  • ایجاد شبکه گسترده پذیرندگان فروشگاهی
  • امکان استفاده از دیگر خدمات کارت مانند کیف پول و اپلیکیشن
  • امکان استفاده از حساب امانی
  • امکان استفاده از مزایای باشگاهی و شبکه تخفیف فروشگاهی
  • دارا بودن اعتبار گردشی و مستمر با توجه به برگشت مبلغ اعتبار به کارت با بازپرداخت بدهی

مزایای کارت اعتباری برای فروشندگان یا پذیرندگان کارت عبارتند از:

  • گسترش حوزه بازار و افزایش فروش
  • کاهش ریسک عدم وصول مطالبات و اطمینان از بازپرداخت اقساط
  • تسهیل فرآیند مدیریت مالی
  • کاهش زمان فروش و عدم رسوب کالا

فروشندگان از چه روش هایی می توانند فروش قسطی را انجام دهند؟

روش‌های مختلفی جهت خرید کالاها با کارت خرید یا کارت اعتباری توسط مشتریان موجود است که فروشنده با خیال آسوده می‌تواند از آنها برای فروش قسطی کالاهای خود، استفاده نماید:

  • فروشنده به صورت حضور فیزیکی و یا غیر حضوری اینترنتی، کالا را با دریافت پیش قسط و یا بدون آن به مشتری تحویل می دهد، سپس مشتری توسط کارت اقساط که توسط امانت پی، پرداخت آن تضمین شده، بقیه مبلغ را به صورت قسطی پرداخت می نماید. بدیهی است این فرآیند بصورت کاملاً مکانیزه از طریق دستگاه کارتخوان و یا اپلیکیشن قابل اجراست.

    فرآیند اخذ چک/ سفته و سایر تضامین لازم، احراز هویت و اعتبارسنجی از مشتری پیش از صدور و شارژ کارت اعتباری، توسط امانت پی انجام می گیرد.

  • فروشندگانی که فاقد امکانات فروش اینترنتی و وب سایت می باشند، می توانند در بازارگاه (مارکت پلیس) مالزانو عضو شوند و بدون دانش فنی IT وب سایت خود را راه اندازی نمایند و نسبت به گسترش حوزه فروش خود در کل کشور اقدام نمایند.

    این فروشندگان می توانند محصولات خود را به صورت فروش اقساطی عرضه و با اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی امانت پی، که به صورت انحصاری دارای امکان فروش نقدی/ اعتباری می باشند شرایط دریافت اقساط را توسط امانت پی برنامه ریزی نمایند.

تاثیرات خرید قسطی بر روی میزان فروش چیست؟

در شرایط حاضر و با جهش قیمت اجناس و کالاها، قدرت خرید مشتریان کاهش یافته و ممکن است بیشتر متقاضیانِ خرید کالاهای اساسی و گران قیمت، شرایط مالی مناسب برای خرید نقدی را نداشته باشند. حتی  افراد از خرید کالاهایی که خیلی ضروری نیست، صرف نظر نمایند. در چنین شرایطی تعداد مشتریان‌کسب و کارها به دلیل اوضاع اقتصادی نامناسب، کاهش می یابد. به همین دلیل، کسب و کار‌هایی که کالاهای خود را به صورت خرید قسطی برای فروش عرضه می کنند، می توانند مشتریان را به خرید از فروشگاه‌ ترغیب کرده و خریداران بیشتری را به سوی خود جلب کند.

دیده شده که رویکرد مشتریان برای استفاده از کارت اعتباری جهت خرید اعتباریِ بخشی از اقلام از جمله لوازم خانگی و لوازم دیجیتال از بقیه کالاها بیشتر بوده است.

از دیگر خدماتی که شرکت امانت پی برای کمک به تولید و رونق آن نموده، ایجاد سیستم اعتباری زنجیره تامین برای تامین کننده کالا و فروشندگان کالا/ خدمات می باشد. به همین دلیل شرکت امانت پی، امکانات تامین اینگونه کالاها را برای فروشندگان و خرید اعتباری آنها را برای متقاضیان فراهم کرده است. از این طریق سرمایه در گردش و نقدینگی تامین کننده و فروشنده افزایش می یابد. همچنین با بکار گرفتن کارت اعتباری، فرآیند تبادل چک میان تامین کننده و فروشنده خرد، حذف می گردد.

خدمات امانت پی جهت زیر ساخت های سرویس های اعتباری پرداخت الکترونیک چیست؟

شرکت امانت پی به عنوان یک شرکت فین تک که از تکنولوژی های انحصاری و اختصاصی سوئیچ های اعتباری برخوردار می باشد، ‌ برای ایجاد فرآیندهای سیستم اعتباری  مکانیزه و کارآمد برای اولین بار در ایران اقدام به ارائه سوئیچ اعتباری بر روی درگاه های پرداخت اینترنتی IPG و دستگاه های کارت خوان POS جهت پذیرندگان نموده است. به این ترتیب امکان پیاده سازی سیستم اقساطی برای فروشگاه های فیزیکی و مجازی مهیا گردیده است.

از طرفی اطمینان بخشی به فروشنده و تضمین پرداخت، حداقل ریسک عدم وصول مطالبات را برای فروشندگان به همراه خواهد داشت.

همچنین با تسهیل فرآیند تشکیل پرونده کاملاً الکترونیک برای متقاضیان، فرآیند مراجعه حضوری و فیزیکی را به ویژه در شرایط پاندومی ویروس کووید-19 حذف نموده تا متقاضیان با رضایت بیشتری نسبت به تامین اقلام مورد نیاز خود اعم از سرمایه ای و عمومی اقدام کنند.

نظر شما