بهترین زمان سفر به ارمنستان چه فصلی از سال است؟

۱۴۰۰/۰۴/۲۵ - ۰۹:۲۲:۵۳
کد خبر: ۱۲۰۷۳۷۹
بهترین زمان سفر به ارمنستان چه فصلی از سال است؟
اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید با ما همراه شوید تا بهترین زمان سفر به ارمنستان در فصل‌های مختلف سال را بشناسید.

به گزارش برنا، ارمنستان از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری میان ایرانیان است. سفر به ارمنستان برای گردش، خرید و شرکت در فستیوال‌ها، در فصل‌های مختلف سال امکان‌پذیر است.

ارمنستان در همسایگی ایران قرار دارد و نزدیکی فرهنگی بین مردمان این سرزمین با کشور ما، ارمنستان را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری میان مسافران ایرانی تبدیل کرده است. از طرفی، راه‌های مختلفی برای سفر به ارمنستان از ایران وجود دارد و هزینه‌های سفر به این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اطراف ما کمتر است. با خرید تور ارمنستان می‌توانید از سفر به این کشور زیبا و تاریخی لذت ببرید و از جاذبه‌های متعدد بازدید کنید.

بهترین زمان سفر به ارمنستان برای گردشگران با توجه به سلیقه افراد متفاوت است. بعضی از مسافران برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این کشور به ارمنستان سفر می‌کنند و برخی دیگر نیز برای خرید یا شرکت در جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلف هنری و فرهنگی به این کشور می‌روند. اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید با ما همراه شوید تا بهترین زمان سفر به ارمنستان در فصل‌های مختلف سال را بشناسید.

بهترین فصل سفر به ارمنستان از نظر آب و هوا

کجارو + ارمنستان

ارمنستان کشوری تاریخی با قدمت بیش از ۳۰۰۰ سال است و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی برجسته‌ای دارد. جاهای دیدنی ارمنستان شامل صومعه‌ها و کلیساهای متعدد با معماری چشم‌نواز، بناهای تاریخی و کوهستان‌های سرسبز و دریاچه‌ها می‌شوند. آب و هوای ارمنستان در طول سال تغییر زیادی دارد. فصل تابستان و به‌خصوص ماه‌های تیر و مرداد دمای هوا در ارمنستان بسیار گرم می‌شود. بخش زیادی از این کشور را کوهستان‌های بلند در برگرفته‌اند و به همین جهت زمستان بسیار سرد و پر بارش است.

بهترین زمان سفر به ارمنستان برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی این کشور فصل‌های بهار و تابستان هستند. فصل بهار و شهریور ماه از پررونق‌ترین زمان‌های گردشگری و به اصطلاح های سیزن ارمنستان به شمار می‌روند. از اواسط تیرماه تا میانه مرداد ماه نیز ارمنستان گرم‌ترین روزهای سال را تجربه می‌کند و دمای هوا در این فاصله از ۴۰ درجه بالاتر می‌رود؛ اما این زمان از سال شرایط برای لذت بردن از تفریحات آبی ارمنستان مهیا است.

کشور ارمنستان کوهستان‌های بلندی دارد که در فصل زمستان پوشیده از برف می‌شوند. کوه‌های این کشور موقعیت مناسبی برای ورزش اسکی دارند و علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی در این فصل به ارمنستان سفر می‌کنند. 

بهترین زمان سفر به ارمنستان برای خرید

بهترین زمان سفر به ارمنستان برای خرید ۶ ماه دوم سال است. در فصل‌های پاییز و زمستان به‌دلیل سرمای هوا گردشگران کمتری به این کشور سفر می‌کنند و به همین دلیل مراکز خرید در شهرهای مختلف ارمنستان، به‌خصوص شهر ایروان، تخفیف‌های قابل‌توجهی روی اجناس خود می‌گذارند. در فصل‌های سرد سال قیمت هتل‌ها و تورهای مختلف نیز به مراتب نسبت به فصل‌های بهار و تابستان کمتر هستند.

در ارمنستان نیز مانند بسیاری دیگر از کشورهای مسیحی، از دو تا سه هفته مانده به جشن کریسمس حراجی‌های مختلف در مراکز خرید این کشور برپا می‌شوند. حراج‌های ارمنستان در روزهای نزدیک به کریسمس برای خرید مناسب هستند و از لباس، کیف، کفش و انواع پوشاک گرفته تا وسایل تزئینی در پاساژها و بازارهای ارمنستان با تخفیف‌های پنج تا ۳۰ درصدی به مشتریان عرضه می‌شوند.

چند روز مانده به شروع فصل پاییز و آخرین روزهای ماه شهریور نیز زمان برگزاری حراج‌های تابستانی در ارمنستان است. در این زمان از سال نیز قیمت انواع پوشاک تخفیف‌های قابل‌توجهی دارند؛ اما بازار خریدوفروش حراجی‌های کریسمس داغ‌تر هستند.

در فصل‌های بهار و تابستان به‌دلیل ازدحام بیشتر مسافران و رونق بازار گردشگری در ارمنستان، قیمت اجناس بالاتر می‌روند و این زمان برای خرید مناسب نیست؛ گرچه تنوع لباس‌ها بالاتر است. از معروف‌ترین مراکز خرید ارمنستان می‌توان به پاساژهای «ایروان مال»، «تاشیر ارمنستان»، «دالما» و بازارهای «ورنیساج»، «گومی شوکا»، «پتاک» و «راتیسا» اشاره کرد. این مراکز خرید از بهترین حراجی‌های ارمنستان در روزهای کریسمس و پایان تابستان هستند.

فستیوال های ارمنستان

کجارو + ارمنستان

زمان برگزاری فستیوال‌های ارمنستان

ارمنستان کشوری با پیشینه قوی فرهنگی و هنری است و در طول سال جشنواره‌های متعدد بین‌المللی در شهرهای مختلف آن برگزار می‌شوند. جشنواره‌های بهاری ارمنستان گردشگران زیادی را در این زمان از سال به ارمنستان جذب می‌کنند. «فستیوال جاز» ارمنستان از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی در حوزه موسیقی است که هر ساله در ماه آوریل در کاسکاد ایروان برگزار می‌شود. در میان جشنواره‌های غذایی، «فستیوال دلمه» در این کشور طرفداران زیادی دارد. در این مراسم انواع دلمه‌های رنگارنگ توسط آشپزهای ارمنی طبخ می‌شوند. این جشنواره در ماه مه در استان «آراگاتسوتن» برگزار می‌شود.

فصل تابستان را می‌توان شلوغ‌ترین زمان برگزاری جشنواره‌ها در ارمنستان دانست. در ماه ژوئن فستیوال‌های «پشم چینی گوسفندان» در استان‌ «سایونیک» در فاصله ۲۰۰ کیلومتری ایروان و «نان در کوهستان» در تامو پارک ایروان برگزار می‌شوند. نان ماده غذایی مورد توجه مردم ارمنستان است و ارزش بالایی میان ارمنیان دارد. در جشنواره نان انواع نان‌های محلی ارمنستان پخته می‌شوند.

از دیگر جشنواره‌های معروف در ارمنستان می‌توان به فستیوال «وارداوار» یا جشن آب اشاره کرد که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. این جشنواره در ماه ژوئیه برگزار می‌شود. از دیگر فستیوال‌های معروف تابستانی می‌توان جشنواره‌های «شاتوت»، «فیلم طلایی آپریکوت» و «هندوانه» در ماه ژوئیه و فستیوال های «تاراز» و «باربیکیو» در ماه اوت را نام برد. جشنواره تاراز به معرفی لباس سنتی ارمنیان اختصاص دارد و در جشن باربیکیو می‌توانید خوش طعم‌ترین کباب‌های ارمنی را با شیوه‌های پخت مختلف امتحان کنید.

فستیوال‌ «فرش» در هشتم سپتامبر در نزدیکی ایروان برگزار می‌شود و از معروف‌ترین رویدادهای فرهنگی فصل پاییز در ارمنستان است. از دیگر جشنواره‌های پاییزی این کشور می‌توان به فستیوال‌های «هریسا» در تاریخ پانزدهم سپتامبر، «بالون» در تاریخ‌های ۱۵ تا ۱۸ سپتامبر، «گاتا» در تاریخ ۲۲ سپتامبر و «اربونی» در تاریخ ۳۰ سپتامبر اشاره کرد. فستیوال بین المللی فیلم انیمیشن و هنر کمیک ایروان نیز از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی ارمنستان است که گردشگران زیادی را به ایروان جلب می‌کند. این جشنواره هر ساله در ماه‌های اکتبر و نوامبر برگزار می‌شود.

«جشن لنس مقدس» در ماه دسامبر نیز از مهم‌ترین فستیوال‌های زمستانی ارمنستان است که ارمنیان هر ساله آن را در نزدیکی ایروان برپا می‌کنند. این مراسم آئینی است و در کلیسا برگزار می‌شود. برای اطلاع از قیمت تور ارمنستان می‌توانید به وب‌سایت رسمی کجارو مراجعه کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز