مزایا و معایب ارتودنسی نامرئی؛ از زبان متخصص ارتودنسی

۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۰:۲۲:۰۵
کد خبر: ۹۹۵۸۹۶
مزایا و معایب ارتودنسی نامرئی؛ از زبان متخصص ارتودنسی
ارتودنسی نامرئی، یکی از محبوب‌ترین ارتودنسی‌ها میان بیماران و متخصصین ارتودنسی است. دلایل مختلفی برای آن هست؛ از جمله متحرک بودن برخی از نوع‌های آن و همچین مشخص نبودن آن در دهان بیمار به هنگام لبخند زدن.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ارتودنسی نامرئی، یکی از محبوب‌ترین ارتودنسی‌ها میان بیماران و متخصصین ارتودنسی است. دلایل مختلفی برای آن هست؛ از جمله متحرک بودن برخی از نوع‌های آن و همچین مشخص نبودن آن در دهان بیمار به هنگام لبخند زدن.

البته این ارتودنسی، مزایا و معایبی دارد؛ که برای هر فرد متفاوت متفاوتی است. دندانپزشک متخصص ارتودنسی، پس از بررسی دهان و دندان بیمار، می‌تواند در این باره، نظر دهد.

این مقاله، به بررسی جوانب ارتودنسی نامرئی از دیدگاه متخصص ارتودنسی، دکتر سعید قریشی، خواهد پرداخت. در صورت مفید بودن این مقاله، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارتودنسی نامرئی چیست؟ همه چیز درباره آن

در دنیای دندانپزشکی، ارتودنسی‌های مختلفی داریم که یکی از آن‌ها، ارتودنسی نامرئی است.

ارتودنسی نامرئی، چند نوع مختلف دارد. مثل ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی با الاینر شفاف و ارتودنسی با براکت سرامیکی. از این 3 نوع مختلف، متناسب با دیدگاه متخصص ارتودنسی و بودجه بیمار برای انجام سیم کشی دندان، یکی انتخاب می‌شود.

در مورد قیمت این نوع سیم کشی دندان، مزیت و معایبش، ادامه مقاله را بخوانید.

ارتودنسی نامرئی

مزیت اصلی سیم کشی نامرئی: نامرئی بودنش!

شده بخواهید به یک مهمانی بروید و ظاهر دندان‌هایتان موجب کاهش اعتماد به نفس شما بشود؟ حالا روی دندان‌های خود ارتودنسی مرئی را می‌بینید که با ظاهری غیرجذاب با براکت‌های فلزی، شرایط قبلی را ایجاد کرده.

نامرئی بودن ارتودنسی، راه حل شما است! با استفاده از این سیم کشی، اگر فردی به دندان‌های شما خیلی دقت کند، متوجه آن‌ها خواهد شد. در غیر این صورت، فردی نمی‌فهمد که شما تحت درمان دندانپزشک متخصص ارتودنسی قرار گرفته‌اید.

قیمت ارتودنسی نامرئی: بزرگترین عیب آن!

درست فکر کرده‌اید. تمام این مزیت‌ها، بدون افزایش هزینه امکان پذیر نیست. قیمت تقریبی ارتودنسی نامرئی، بسته به نوعش فرق می‌کند.

از 1000 دلار بگیرید تا 5000 هزار دلار؛ البته قیمت ارتودنسی فک بالا یا فک پایین با ارتودنسی هر 2 فک با هم مختلف است. معمولا قیمت سیم کشی یکی از فک‌ها، حدود سه پنجم (5/3) قیمت ارتودنسی نامرئی هر دو فک هست.

البته اگر بخواهید تا ارتودنسی در ایران تولید شود (تکنولوژی ساخت چند نوع از انواع ارتودنسی هست)؛ قیمت کمتری خواهید پرداخت.

انواع ارتودنسی نامرئی: از ثابت تا متحرک

سه نوع اصلی ارتودنسی نامرئی داریم:

  • ارتودنسی نامرئی با براکت سرامیکی: دقت کرده‌اید افرادی که سیم کشی می‌کنند؛ معمولا یکسری اشیاء فلزی زمخت بر روی دندان‌هایشان دارند.

در این نوع، آن براکت‌ها دیگر فلزی نیست؛ به جای فلز از سرامیک استفاده شده که بی‌رنگ هست و وقتی آن را روی دندان‌تان بگذارید، انگار چیزی نیست.

قیمت این نوع، حدود 1000 تا 2500 دلار است.

  • ارتودنسی لینگوال: در این نوع، به جای این که براکت (همه اشیاء که روی دندان قرار می‌گیرند) بر روی هر کدام از دندان‌های شما نصب شود (با چسب مخصوص این کار انجام می‌شود)؛ این براکت‌ها را پشت دندان شما می‌چسبانند.

عیب این نوع، کمی آزار و اذیتی است که دارد.

قیمت ارتودنسی لینگوال، مثل نوع قبلی است (بین 1000 تا 2500 دلار)

  • ارتودنسی با الاینر شفاف: لقب گران‌ترین ارتودنسی نامرئی، به الاینر شفاف می‌رسد. هر دو مورد قبلی که گفتم، ثابت بودند؛ اما این نوع، متحرک هست.

یعنی هر موقعی که خواستید، می‌توانید آن را از روی دندان‌تان بردارید (البته نباید روزی بیش از 2-3 ساعت این کار کنید).

قیمت این نوع ارتودنسی، بین 3.1 تا 5.2 هزار دلار هست؛ البته الزامی در این نیست که اگر متخصص ارتودنسی گفت باید ارتودنسی نامرئی کنید، این نوع را انتخاب کنید.

ارتودنسی نامرئی

یافتن بهترین روش ارتودنسی با "متخصص ارتودنسی"

تا به این جای مقاله، برایتان از مزایا و معایب ارتودنسی گفتم؛ اما خب، در انتهای کار باید حتما نظر یک متخصص ارتودنسی را برای انجام این کار بدانید.

هر کدام از انواع ارتودنسی نامرئی که بیان شد، مراحل متفاوتی برای انجام دارد و همان طور که دیدید، هزینه‌هاشان از زمین تا آسمان متفاوت است. 

بگذارید برایتان در ادامه کمی پیرامون متخصص ارتودنسی بگویم تا با آگاهی بیشتری، متخصص ارتودنسی انتخاب کنید.

متخصص ارتودنسی؛ نه دندانپزشک ارتودنسی!

شاید فکر کنید دندانپزشک ارتودنسی همان متخصص ارتودنسی است؛ اما باید بدانید که نیست. چرا؟ چون متخصص ارتودنسی مدارج لازم را برای انجام ارتودنسی کسب کرده؛ اما دندانپزشک، مدارک و تحصیلات مرتبط با ارتودنسی ندارد.

به همین خاطر توجه کنید، حتما متخصص ارتودنسی دارای پیشینه انتخاب کنید.

دندانپزشک متخصص ارتودنسی

در این بین، برخی از متخصص‌های دندانپزشک، مدارک ارتودنسی می‌گیرند. آن‌ها را دندانپزشک متخصص ارتودنسی صدا می‌زندد که تفاوتی با متخصص ارتودنسی‌ای که تا به الان برایتان گفتم، ندارد.

در واقع برای متخصص شدن در سیم کشی دندان، ابتدا باید دندانپزشک شد؛ بعد به عنوان تخصص، ارتودنسی را انتخاب کرد.

سعید قریشی: متخصص ارتودنسی

احتمالا نام دکتر قریشی را خیلی شنیده‌اید. ایشان یکی از متخصصین ارتودنسی ایران هستند؛ البته ایشان مدارک لازم برای کار در کانادا را دارد، اما ترجیح داده‌اند در ایران بمانند.

دکتر سعید قریشی، متخصص ارتودنسی دندان، دارای بورد تخصصی ارتودنسی کشور کانادا (FRCDC) و دیپلم فلوشیپ هستند. شما میتوانید طیف گستردهای از خدمات همچون ارتودنسی بزرگسالان، ارتودنسی کودکان، ارتودنسی نامرئی و ... را در مطبهای ایشان دریافت کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز