نرم افزار پلاک خوان چیست؟

۱۳۹۹/۰۲/۱۷ - ۰۹:۵۸:۳۲
کد خبر: ۹۹۸۲۲۹
نرم افزار پلاک خوان چیست؟
ایمن نگه داشتن کارمندان و مشتریان دلیل محکمی است که صاحبین مراکز و سازمان ها بتوانند اندازه گیری های لازم را در زیرساخت های خود داشته باشند تا رفتار خطرناک افراد را به حداقل برسانند و جلوی وقوع نفوذ و سوء استفاده برخی دیگر از افراد را بگیرند. استفاده از پلاک خوان یکی از این اقداماتی است که اکنون در بسیاری از مراکز و ساختمان ها برقرار است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پیشرفت های تکنولوژیکی امروزه در زمینه هایی مانند امنیت و اجرای قانون بسیار مفید و مورد نیاز هستند. باید بدانید که شهرهای مدرن تحت نظارت هستند. سیستم های کنترل ترافیک در حال توسعه هستند و نرم افزارهای تشخیص چهره برای شناسایی مجرمان یا تروریست ها به کار گرفته می شوند. بسیاری از سخت افزارها نیز در شهرها گسترده شده اند تا مواردی مانند شماره پلاک خودرو یا برچسب ها، شناسایی فرکانس رادیویی را اسکن کنند. قبل از وجود این فناوری ها، اقدامات پیشگیرانه مانند مجازات رانندگان که قوانین را نقض می کنند و یا پیدا کردن یک مجرم، سخت تر بود. همچنین استفاده از پلاک خوان و نرم افزارهای مختص به آن برای تامین امنیت ساختمان ها و مراکز دولتی، شرکتی، اداری و تجاری نیز بکار گرفته می شود. در واقع، در حال حاضر هر کاری که در مراکز مهم و جاده ها انجام می دهیم به احتمال زیاد توسط دوربین های کنترلی ضبط می شود.

ترکیب نرم افزارهای پلاک خوان با افزایش گیت کنترل تردد و یا اتوماسیون حراست، روشی ایده آل برای جلوگیری از ورود افراد ناخواسته و غیر مجاز و اطمینان از رفت و آمد افراد و اشیاء به داخل سازمان مورد استفاده قرار می گیرد. ایمن نگه داشتن کارمندان و مشتریان دلیل محکمی است که صاحبین مراکز و سازمان ها بتوانند اندازه گیری های لازم را در زیرساخت های خود داشته باشند تا رفتار خطرناک افراد را به حداقل برسانند و جلوی وقوع نفوذ و سوء استفاده برخی دیگر از افراد را بگیرند. استفاده از پلاک خوان یکی از این اقداماتی است که اکنون در بسیاری از مراکز و ساختمان ها برقرار است. همانطور که از نام آن مشخص است، این یک فناوری پردازش تصویر است که از از نرم افزار مختص به خود برای شناسایی پلاک وسایل نقلیه استفاده می کند. این شناسایی شامل سه مرحله اصلی است: تشخیص حرکت، تشخیص پلاک و ردیابی آن روی صفحه است.

نرم افزار پلاک خوان دارای چندین مزیت است. در ادامه این مطلب قصد داریم به برخی از آنها و همچنین برخی از چالش های پیش روی آن بپردازیم و بحث کنیم که چرا این فناوری می تواند موجب افزایش ایمنی شود.

چرا ما به نرم افزار پلاک خوان احتیاج داریم؟

بیشتر شهرها برای کمک به نظارت بر حرکت و گردش وسایل نقلیه از سیستم های کنترل تردد و نرم افزارهای پلاک خوان استفاده می کنند. برای این منظور، نرم افزار پلاک خوان به یک ضرورت تبدیل شده است زیرا این تجهیزات دارای مزیت های بسیار زیادی است:

بهبود امنیت

با یک فاکتور بسیار مهم شروع می کنیم. نرم افزار پلاک خوان برای جلوگیری از عبور و مرور غیرمجاز و نفوذ متخلفان بسیار مهم است. این نرم افزار به واکنش های سازمانی نیز کمک می کند، که شامل بازرسی ها، زمان ورود و خروج کارمندان، پیگیری موارد قانونی می شود. صرف نظر از منظری که به آن نگاه می کنید، به رسمیت شناختن پلاک خوان به عنوان یک فاکتور ضروری برای اطمینان از ایمنی افراد در این مراکز منجر می شود.

نظارت و مراقبت

نرم افزار پلاک خوان، روند خسته کننده ثبت دستی شماره ها و ورود و خروج های افراد یا اشیاء را از بین می برد. به عنوان مثال، هنگامی که یک روز بسیار شلوغ و پرتردد داشته باشید، معمولاً تشخیص دادن و ثبت دقیق این اطلاعات به صورت دستی بسیار دشوار است. در حقیقت، نرم افزار پلاک خوان شماره ها را در زمان واقعی ثبت می کند که نمای روشنی از کنترل ترددها را نشان می دهد.

کاهش نیاز به نیروی حراستی و نگهبانی

به عقیده بسیاری افراد، این یک نکته منفی است، زیرا جایگزینی نیروی انسانی با وسایل و تجهیزات الکترونیکی می تواند منجر به کاهش جذب افراد محتلف برای فعالیت های کاری شود. با این حال، این مسئله کاملاً درست نیست. در سال های اخیر، ما با ورود تکنولوژی به زندگی های خود شاهد ایجاد نقش ها و مشاغل جدید هستیم و همه روزه از سختی کارهایی که با آن رو به رو هستیم کاسته می شود. پرسنلی که قبلاً در اماکن پر تردد اقامت داشتند که بسیار خطرناک نیز محسوب میشد، هم اکنون می توانند از راه دور با تمام اطلاعات ارائه شده توسط نرم افزار پلاک خوان در یک محیط امن کار کنند و از شغل کارآمدتری برخوردار باشند. به خاطر داشته باشید که صحت این سیستم بسیار زیاد است و از هرگونه خطای انسانی جلوگیری می کنید.

چالش هایی که نرم افزار پلاک خوان با آن روبرو است

هر فناوری نوظهوری با مشکلاتی روبرو است. در سیستم های پلاک خوان نیز هنوز مشکلات مختلفی وجود دارد. رایج ترین چالشی که با آن روبرو می شوند ، یکنواختی مدل های شماره پلاک برای شهرها و کشورهای مختلف است. طول آنها نیز ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل باید نرم افزار پلاک خوان را مطابق با مکانی که از آن استفاده می شود، سفارشی سازی کنید.

نظر شما