بورس امروز ۷ آبان ۹۹/ نشانه‌هایی از برگشت بازار

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۳:۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۰۷۹۴۷۷
بورس امروز ۷ آبان ۹۹/ نشانه‌هایی از برگشت بازار
بازار بورس در پی کاهش روزهای گذشته امروز با تحرکاتی همراه شد که نشان از برگشت بازار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 13 هزار و 839 واحد افت به عدد یک میلیون و 288 هزار و 189 واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با 3156 واحد افت به عدد 376 هزار و 996 واحدی رسید.

امروز نماد ایران خودرو به تنهایی بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشت و برعکس نمادهای پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت بندرعباس و مخابرات ایران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

نمادهای پرتراکنش در بورس شامل تولید نیروی برق آبادان، فولاد مبارکه، ایران خودرو، بهساز کاشانه تهران، پالایش نفت بندرعباس، ملی مس ایران و سرمایه‌گذاری سیمان تأمین بوده‌اند.

در فرابورس ایران امروز گرچه شاخص کل بازار در پایان معاملات 55 واحد افت کرد و به رقم 16 هزار و 124 واحد رسید، اما امروز رقم قابل توجهی از معاملات در فرابورس به وقوع پیوست و ارزش معاملات امروز در فرابورس به بیش از 13 هزار و 302 میلیارد تومان رسید. یعنی امروز بیش از 1300 میلیارد تومان پول جدید وارد فرابورس ایران شده است که این فرصت مغتنمی است برای شرکت‌ها تا با انتشار اوراق مالی،‌ در تأمین مالی اقدام کنند و همچنین نشان خوبی است که بسیاری از سهام این بازار ارزنده شده است.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران امروز به بیش از یک میلیون و 80 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران در فرابورس ایران به بیش از 1.7 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 423 هزار فقره معامله و به ارزش 13 هزار و 302 میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای پلیمر آریاساسول و پتروشیمی زاگرس به تنهایی بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و در طرف دیگر نمادهای صباتامین، بانک دی، پتروشیمی تندگویان، سنگ آهنگ گهر زمین و نماد فرابورس ایران بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل برق و انرژی پیوندگستر پارس، توسعه مسیر برق گیلان، پتروشیمی تندگویان، تهیه و توزیع غذای دناآفرین فدک، پلیمر آریا ساسول، ذوب‌آهن اصفهان و سرمایه‌گذاری صبا تأمین بودند.

اما نکته قابل توجه معاملات امروز این بود که شاخص که تا منفی 18 هزار واحد نیز افت کرده بود در پایان معاملات حدود 5 هزار واحد رشد کرد.

این رشد ناشی از تحرکاتی بود که در بازار شاهد آن بودیم و بسیاری از سهم ها را از صف فروش به صف خرید تبدیل کرد.

از این رو پیش بینی می شود که بازار در هفته های آتی با جریانی مثبت همراه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز