خدایی‌راد:

برنامه‌ریزی پدافند غیرعامل در قرچک باید قوی باشد

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۰۹:۴۷:۱۲
کد خبر: ۱۰۰۴۲۳۸
برنامه‌ریزی پدافند غیرعامل در قرچک باید قوی باشد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان قرچک گفت: رویدادهای یکسال اخیر مانند شیوع ویروس کرونا و حوادث آبان‌ماه ۹۸ نشان داد که برنامه‌ریزی پدافند غیرعامل باید قوی و عملیاتی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حمیدرضا خدایی‌راد در اولین جلسه شورای فرعی پدافند غیرعامل شهرستان قرچک بیان داشت: در سال گذشته گرچه اقدامات فرهنگی، مانور پدافند و کارگاه آموزشی برگزار شده اما این اقدامات به تنهایی کافی نبوده و نیاز به برنامه‌ریزی هدفمند هستیم.

وی افزود: فعالیت کارگروه‌های ذیل شورا در پویایی عملکرد پدافند غیرعامل قرچک بسیار مهم است؛ کارگروه تخصصی زیرساخت و شریان‌های حیاتی با مسئولیت اداره آب و فاضلاب، کارگروه سلامت و امنیت غذایی با مسئولیت شبکه بهداشت و درمان و کارگروه امنیتی و دفاعی با مسئولیت سپاه پانزده خرداد سه کارگروه این شوراست که امور تخصصی را دنبال می‌کنند و باید تقویت شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان قرچک تصریح کرد: ادارات باید برنامه‌های قوی و عملیاتی را در سال جاری ارائه بدهند تا تصمیمات نهایی اتخاذ و اقدامات مؤثر بر اساس شناسایی نقاط حساس و حیاتی در شورای پدافند غیرعامل شهرستان انجام شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم ادارات در موضوع پدافندی حوزه کاری‌شان جدیت داشته باشند و دستگاه‌های مسئول کارگروه‌ها نیز جلسات تخصصی برگزار کنند تا موضوعات محوری و حساس، آسیب‌شناسی شوند.

خدایی‌راد تأکید کرد: کارگروه‌ها برای شناسایی تهدیدها و آسیب‌پذیری‌ها و ارائه راهکارهای مناسب به‌منظور کاهش خسارت‌های احتمالی و افزایش ایمنی مردم باید تلاش بیشتری کنند تا راه تداوم زندگی راحت مردم تسهیل شود.

وی افزود: در نیمه دوم سال ۹۸ و دو ماه ابتدایی سال ۹۹ حوادثی رخ داد که اهمیت این شورا را بیش‌ازپیش نشان داد؛ در واقع شیوع ویروس کرونا اهمیت کارگروه سلامت و بهداشت و امنیت غذایی را دوچندان کرد تا هشداری باشد مبنی بر این‌که همیشه برای وقوع بحران‌هایی که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد، باید آمادگی داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان قرچک در پایان با تأکید بر این‌که در سال ۹۹ باید خروجی پدافند غیرعامل شهرستان، مبتنی بر برنامه‌ریزی قوی باشد، اضافه کرد: حوادث آبان ماه سال گذشته مصداقی برای این موضوع است که اهمیت تضمین امنیت مراکز حساس و کنترل اوضاع اجتماعی را گوشزد می‌کند.

 

نظر شما