خطیبی ؛

فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل باید موردتوجه ویژه باشد

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۰۹:۵۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۰۴۲۴۳
فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل باید موردتوجه ویژه باشد
فرماندار شهرستان قرچک بیان داشت: برای تسهیل مدیریت بحران و کاهش آسیب‌پذیری روال عادی زندگی مردم، فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل باید موردتوجه ویژه باشد و برای مقابله با آسیب‌پذیری‌های اجتماعی چاره‌اندیشی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ بهمن خطیبی در اولین جلسه شورای فرعی پدافند غیرعامل شهرستان قرچک در سال ۹۹ گفت: علیرغم اهمیت موضوع و زیرساختی بودن این شورا در کشور، متأسفانه توجه کمتری به امر مهم پدافند غیرعامل می‌شود که باید این روند اصلاح شود.

وی افزود: ازآنجاکه پدافند غیر عامل مجموعه اقداماتی است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات مختلف داخلی و خارجی می‌شود، پایه‌گذاری ادارات و مجموعه‌ها باید بر مبنای پدافند دیده شود تا بعدها شاهد مشکلات و معضلات احتمالی و وقت و هزینه برای رفع نواقص وجود نداشته باشد.

رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان قرچک تأکید کرد: نباید از موضوع مهم پدافند غافل شد و باید برای اجرای دستورالعمل‌ها و تشکیل جلسه کارگروه‌ها جدیت داشت و البته بر همین مبنا، در امر فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل نیز باید تلاش بسیاری کرد.

وی اضافه کرد: خسارت‌های بلایای طبیعی به علت این است که قبلاً مطالعه، برنامه‌ریزی، فرهنگ‌سازی و طرح موضوع نشده است و به‌این‌ترتیب، تبعات زیاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی ناشی از این موضوع مشهود می‌شود.

خطیبی گفت: به‌عنوان‌مثال، آب، برق و گاز و حتی مخابرات همه‌جا جریان دارد و اگر زلزله یا سیل آمد و این زیرساخت‌ها دچار مشکل شد، باید از قبل برای اصلاح، ترمیم و عدم آسیب جدی به این آن‌ها برنامه داشت تا مردم و مسئولان دچار مشکل و سردرگمی نشوند.

وی با تأکید مجدد بر امر فرهنگ‌سازی، افزود: وقتی فرد ناآگاهی خانه‌اش را بر بستر رودخانه ساخته و این خانه‌ براثر سیل تخریب می‌شود، یعنی نتوانسته‌ایم آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی انجام بدهیم و این سهل‌انگاری متوجه متولیان پدافند غیرعامل است.

فرماندار شهرستان قرچک اضافه کرد: دستگاه‌های اداری به‌طورجدی مطالعه کنند و از مراجع بالادستی بخواهند تا با توجه به شرایط و نیازهای منطقه کمک کنند و در تأمین امنیت اجتماعی و... یاری‌رسان باشند.

وی در پایان، موضوع سلامت و امنیت غذایی مردم را جزو نگرانی‌های مهم دانست و افزود: در بحث پدافند غیرعامل باید ویروس‌هایی مثل کرونا و راه‌های مقابله با آن‌ها را پیش‌بینی کرد تا اقتصاد، فرهنگ و امنیت ما آسیب نبیند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز