استفاده از پارکینگ منازل به عنوان انبار کالا ممنوع است

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۹:۴۵:۳۸
کد خبر: ۱۰۰۵۱۸۱
استفاده از پارکینگ منازل به عنوان انبار کالا ممنوع است
فرماندار شهرستان قرچک اظهار داشت: استفاده از پارکینگ منازل بعنوان انبار کالا ممنوع بوده و جدیت دستگاه‌ها در برخورد قانونی با این موضوع باید مشهود باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛بهمن خطیبی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان افزود: موضوع استفاده از پارکینگ منازل بعنوان انبار کالا یکی از مشکلات جدی در کشور است که از طرفی موجب افزایش سرقت‌های خرد و از طرف دیگر نگهداری کالا در این اماکن باعث می‌شود اقلام وارده تأثیرات منفی در تولید داخل داشته و باعث دلسردی تولیدکنندگان شود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله راه‌های مؤثر برون‌رفت از این موضوع ورود جدی شهرداری با استفاده از راهکارهای قانونی آن دستگاه است که بایستی دیگر ادارات نیز در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک در ادامه با توجه به دستور العمل‌های کمیته پایش اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالا خواستار ورود جدی اداره صمت بعنوان دبیر کمیته بمنظور شناسایی واحدهای دارای انبار و توجیه مسئولان مربوطه بمنظور ورود اطلاعات در سامانه جامع انبارها شد.

وی افزود: یکپارچه‌سازی، تجمیع و ثبت هرگونه اطلاعات مرتبط با انبارها و مراکز نگهداری کالا در سامانه، اعم از واحدهای مربوط به حوزه صمت، اصناف و جهاد بر عهده اداره صمت است و بایستی تمامی اطلاعات با همکاری دستگاه‌ها و با محوریت این اداره ساماندهی و در سامانه مزبور بارگذاری شود.

خطیبی بیان کرد: افزایش بازدیدها بمنظور شناسایی انبارها و صدور ابلاغیه‌های لازم بمنظور التزام واحدها جهت ثبت اطلاعات در سامانه و همکاری و جدیت دستگاه‌های ذیربط و تعامل با اداره صمت از سوی اتاق اصناف، شهرک صنعتی، شبکه بهداشت و درمان و... باید صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا افزود: با توجه به احتمال قاچاق دام زنده ضروری است دستگاه‌های ذیربط ضمن هوشیاری و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند

 

نظر شما