راه اندازی «سینما کتاب» در سینماهای تهران

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۰۹:۴۸:۴۵
کد خبر: ۱۰۰۵۲۹۶
راه اندازی «سینما کتاب» در سینماهای تهران
یک پژوهشگر اجتماعی و فرهنگی گفت؛ پیشنهاد می شود سینماگران گیشه «سینما کتاب» را در سالن های سینما و پردیس های سینمایی راه اندازی نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مهدی جمشیدی توجه به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در صنعت سینما ضروری دانست و گفت: پیشنهاد می شود تهیه کنندگان و کارگردانان پروژه های سینمایی، تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی به این مهم توجه داشته باشند و در لوکیشن ها و لوازم صحنه از کتابخانه و کتاب نیز استفاده نمایند.

جمشیدی سینما را یک رسانه مستقل و تاثیرگذار دانست و افزود: جای تاسف دارد که در آثار ساخته شده در سینمای ایران و پروژه های تلویزیونی، سکانس های کتابخوانی و مطالعه کتاب وجود ندارد و فیلمنامه نویسان نیز که خود نویسنده هستند در این امر کوتاهی میکنند و همه نوع لوکیشن مانند کافه، رستوران، پارک در فیلم وجود دارد جز کتابخانه و پلان های کتابخوانی بازیگران.

جمشیدی که در حوزه روابط عمومی و رسانه فعال است گفت: مکان سینما یک پاتوق فرهنگی و هنری می باشد که ضرورت دارد سینماگران در کنار بوفه و سایر فعالیت های تجاری، گیشه "سینما کتاب" نیز راه اندازی نمایند.

این نویسنده و پژوهشگر در پایان از مدیران متولی حوزه کتاب درخواست کرد تا آثار سینمایی و تلویزیونی که در آن به فرهنگ کتابخوانی و مطالعه پرداخته میشود را مورد شناسایی قرار داده و به عنوان پروژه شاخص در حوزه کتاب معرفی نمایند.

 

نظر شما