امام جمعه شهرستان پردیس:

شهرستان پردیس اولین و تنها ترین شهرستان سفید استان/تهیه و توزیع بیش از ۹ هزار بسته معیشتی در طرح مواسات/مجلس دهم در قامت مجلس مقاومت ظاهر نشد

۱۳۹۹/۰۳/۰۲ - ۱۳:۵۱:۵۳
کد خبر: ۱۰۰۵۷۳۵
شهرستان پردیس اولین و تنها ترین شهرستان سفید استان/تهیه و توزیع بیش از ۹ هزار بسته معیشتی در طرح مواسات/مجلس دهم در قامت مجلس مقاومت ظاهر نشد
اولین نماز جمعه شهرستان پردیس امروز همزمان با روز قدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران؛ اولین نماز جمعه شهرستان پردیس در سال جدید با حضور مسئولین شهرستان و مردم نمازگزار امروز دوم خرداد برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان پردیس در خطبه اول نماز جمعه امروز مردم را به تقوای الهی و اجرای دستورات پروردگار و ترک نواهی توصیه کرد و با ذکر حدیثی از  علی(ع) گفت: همانا تقوی، اولیای خدا را از گناه باز می دارد و ترس خدا را در قلوبشان مستقر می سازد بدان گونه که شبها برای عبادت و راز و نیاز با خدا بیدار می مانند و روزها را روزه می دارند.

پس تقوا فقط به معنای ترک گناه نیست بلکه عبارت است از یک نیروی درونی و قدرت ضبط نفسانی که در اثر تمرین و ریاضتهای مداوم برای نفس حاصل می شود.

وی در ادامه خطبه اول افزود: ماه مبارک رمضان، خداوند همه بندگانش را آزمایش می کند و شما هم خودتان را محک زدید و ضریب تقوای خود را سنجیدید یعنی هر اندازه که با نفس خود مخالفت کردید و مطیع فرامین خدای متعال بودید همان اندازه تقوا دارید. اگر صد درصد با نفس خود مخالفت کردید بدانید صد درصد تقوا دارید و اگر مثلا پنجاه درصد مخالف هوای نفس حرکت کردید، پنجاه درصد تقوا دارید و اگر نتوانستیم با نفس خود مخالفت کنیم مثلا نتوانستیم روزه بگیریم و نتوانستیم غیبت نکنیم و نتوانستیم نگاه به نامحرم نکنیم و نتوانستیم به مجالس گناه نرویم و هر چی نفس دستور داد و شیطان از ما خواست انجام دادیم، بدانیم که تقوا نداریم و هیچکدام از اعمال ما هم قبول نیست چون خداوند عمل های نیک را فقط از متقین قبول می کند.

حجت الاسلام حسینی در وصف ارزش ماه مبارک رمضان در اولین نماز جمعه شهرستان پریس اظهار داشت:  در آستانه تمام شدن ماه عزیزی هستیم که در این ماه دری باز شد به نام درگاه لطف الهی که پیامبر(ص) فرمود: ماه رمضان ماهی است که شبهای آن بهترین شبها و روزهای آن بهترین روزها و نفس کشیدن در این ماه ثواب سبحان الله دارد و خوابتان در این ماه عبادت است و یک آیه از قرآن خواندن در ماه رمضان، ثواب یک ختم قرآن دارد، اعمال قبول می شود و یک شب قدرش مساوی با هزار ماه است حدوداً 84 سال. ماه عزیزی است اما ما چه کردیم و چه قدر استفاده کردیم و چقدر این ماه برای ما شیرین بود و حلاوت داشت؟ آیا توانستیم توبه کنیم و گناهانمان را پاک کنیم؟ و ماه رمضان با این همه رحمت و نعمت را آیا درست استفاده کردیم و غافل نبودیم؟

وداع با ماه رمضان

وی همچنین به شرح دعای وداع ماه رمضان امام سجاد(ع) در آستانه پایان ماه رمضان، اشاره داشت و افزود: ما سودی که در این ماه بردیم هیچ تاجری در هیچ گوشه دنیا نبرد. و هیچ کسی در سراسر عالم به اندازه ما از این ماه استفاده نکرده است. انسان مسافری است که سفر ابد در پیش دارد. ره توشه آن سفر ابد را باید همین چند روزه تهیه کند که در این ماه درهای آسمان بر روی مومنین باز شد و مؤمنین و مؤمنات استفاده کردند. هر تاجری و کارمندی و کشاورزی حساب سالش را در اول درآمدش قرار می دهد اما مؤمن و اهل سیر و سلوک، اول سالشان ماه مبارک رمضان است که در رمضان گذشته چه درجه ای داشتند و در چه درجه ای هستند و چقدر مطلب فهمیده و چه مسئله هایی برای آنها حل شده و چقدر در برابر گناه قدرت تمکن داشته و چقدر در برابر دشمن قدرت تصمیم دارد؟

 «السَّلَامُ عَلَیْکَ مِنْ قَرِینٍ جَلَّ قَدْرُهُ مَوْجُوداً، وَ أَفْجَعَ فَقْدُهُ مَفْقُوداً، وَ مَرْجُوٍّ آلَمَ فِرَاقُهُ»:

سلام بر تو ای نزدیکی که وقتی بودی گرامی بودی و حال آنکه در آستانه رفتن هستی، رفتنت فاجعه است و ما را غمگین می کند همچون کسی که عضو خانواده اش را از دست می دهد و ای تکیه گاهی که در هنگام مفارقت ما را متألم و رنجور کردی.

آن ماهی که در جان انسان رسوخ داشت وقتی از جان فاصله می گیرد جایش را غم پر می کند چون دیگر صفا و نشاط نیست.

خطبه دوم

به گزارش خبرنگار برنا، حجت الاسلام حسینی در  خطبه دوم نماز جمعه امروز توصیه به تقوی داشتند و ضمن خواندن دعای فرج به مناسبتهای این هفته  اشاره کردند.

 وی در خطبه دوم با اشاره به  دوران سه ماهه تعطیلی نمازجمعه در شهرستان و اقدامات تحسین برانگیز متدینین و انقلابیون گفت: سه ماه بعلت شیوع بیماری منحوس کرونا، شهرستان پردیس نیز مثل همه شهرها و شهرستانها تدابیر و قوانین ستاد مبارزه با بیماری کرونا را اعمال کردند و همه مسؤلین و مردم پای کار آمدند و وظایف خود را به خوبی انجام دادند تا بالاخره امروز شهرستان پردیس بعنوان اولین و تنها شهرستان نقطه سفید در استان تهران اعلام شد، که مسرت همه مردم و مسؤلین را در پی داشت که بنده از همه کسانی که در این زمینه تلاش کردند تقدیر و تشکر میکنم.

 وی از زحمات ارگان ها مرکز بهداشت، اورژانس، شوراها و شهرداریها، هلال احمر، نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی، مجموعه فرمانداری، بخشداران و دهیاران و شوراها با مدیریت فرماندار ، برخی روسای ادارات و مساجد و حسینیه ها و هیات امناها و ائمه جماعات، گروه های جهادی، بسیجیان عزیز، مدیریت و هیات مدیره شرکت عمران، برخی از صاحبان شرکت های تولیدی در شهرستان، خیرین، اصحاب رسانه و ... در این ایام نام برد.

حسینی همچنین به اجرای طرح مواسات  در قرارگاه مواسات و کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: این حرکت به ابتکار مقام معظم رهبری در شهرستان تشکیل شد و شروع به کار کرد و همه مسؤلین پای کار آمدند و جهت تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان و آسیب دیدگان بر اثر کرونا تلاش فراوان کردند و کمک های خوبی  از سوی سپاه، شرکت عمران، شهرداری  و شوراها، برخی از تولیدکننده ها و کارخانه ها، ائمه جماعات و هیات امناها و ...انجام شد  که تشکر می کنیم و البته برخی هم هنوز به وعده خود عمل نکردند که امیدوارم به زودی تعهد خود را عملی بکنند.

وی خاطر نشان کرد:  تا به امروز بیش از 9هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شد که چند روز آینده این توزیع تکمیل خواهد شد. و همچنین بسته های بهداشتی که تعدادش خیلی بیشتر است توسط گروه های خودجوش مردمی تهیه و توزیع شد.

وی افزود: انصافا همانند هشت سال دفاع مقدس مردم پای کار آمدند که اگر بسیجیان و ائمه جماعات و هیات امناها و گروه های جهادی پای کار نمی آمدند وضعیت خیلی بدی داشتیم. که جادارد مسؤلین قدر این مردم عزیز و باصفا و انقلابی را بدانند که از جان و مال خود خرج کردند برای خدمت به این انقلاب؛ این نتیجه کار انقلابی است.

امام جمعه شهرستان پردیس خاطر نشان کرد: امروز  برای برگزاری اولین نمازجمعه در شرایط کرونا همه  تلاش کردند تا به بهترین شکل این نمازجمعه برگزار بشود، که تقدیر و تشکر میکنم.

به گزارش برنا، حجت الاسلام حسینی با اشاره به کمبود های اساسی در شهرستان پردیس گفت: یک نکته را عرض کنم که در شرایط کرونا هم به ظرفیت های شهرستان پی بردیم که اشاره کردم و هم به مشکلات و کمبود های شهرستان پی بردیم مانند نبود بیمارستان که از مسولین تقاضا داریم که به جد پیگیری بکنند تا این بیمارستانها راه بیافتد، چرا گذاشتید دارند خاک میخورند و هزینه و دردسر بیشتری به مردم تحمیل میشود؟ خب اگر وضعیت شهرستان حادتر می شد میخواستید چه بکنید؟ لذا من از مسؤلین ذی ربط به نمایندگی از مردم تقاضا دارم که باجدیت پیگیری کنید تا هرچه زودتر این بیمارستانها راه اندازی بشوند. و مشکلات دیگری هم هست که در آینده عرض خواهم کرد.

قدس وعده محتوم الهی

امام جمعه شهرستان پردیس همچنین با اشاره به اخرین روز ماه مبارک رمضان قدس را وعده محتوم الهی برای نابودی رژیم صهیونیستیدانست و گفت: چرا ما از مردم فلسطین حمایت می کنیم و با رژیم صهیونیستی دشمنی می کنیم و چرا اصول اعتقادی و سیاسی اسلام این حمایت و دشمنی را به یکی از اعتقادات ما تبدیل می کند؟

اول  وظیفه انسانی است که یکی از پایه های دفاع از ملت فلسطین بر مبنای دفاع انسانی است و مردم فلسطین نیز مانند بقیه ی انسانهای دیگر از حقوق اولیه انسانی برخوردارند که باید مورد توجه قرار گیرند. همانگونه که پیامبر(ص) در زمان جاهلیت عرب و قبل از ظهور اسلام پیمان مقدس یاری ستمدیدگان به نام «حلف الفضول» را امضا کرد، واضح است که آن حضرت این عمل را  به عنوان یک انسان آزاده انجام داد نه به عنوان پیامبر خدا و پس از مبعوث شدن نیز به این پیمان پایبند بودند.

و دوم  وجوب دفاع از سرزمینهای اسلامی از ضروریات فقه اسلام است، بر اساس آیات و روایات و ادله عقلی متعدد جامعه اسلامی پیکره واحدی است و مسلمانان نمی توانند در قبال تهاجم بیگانگان به سایر هم کیشان بی تفاوت باشند و سوم اصل استکبارستیزی که طبق این اصل دین اسلام اجازه نمی دهد دولت کافری بر دولت مسلمانی سلطه ی خود را اعمال نماید و مسلمین نباید تحت سلطه کفار باشند.

وی همچنین به اصل عدالت طلبی اشاره داشت و گفت:  دولت اسلامی موظف است به بی عدالتی در هر جای دنیا اعتراض کند و مدافع حق مظلوم باشد و ایجاد امنیت ملی و اینکه  حمایت از مستضعفان در قانون جمهوری اسلامی ایران لحاظ شده است، لذا باتوجه به مطالبی که عرض کردم باید برای نابودی اسرائیل تمام تلاش خود را بکنیم که امسال بعلت شیوع بیماری کرونا، راهپیمایی استکبار ستیزی روز قدس برگزار نشد اما مقام معظم رهبری به عنوان رهبر و مولی و مقتدای ملت ایران، آن اعتقاد و شجاعت و استکبارستیزی و عزم ملت ایران برای نابودی هرچه سریع تر غده سرطانی را اعلام کردند و فرمودند که ملت ایران با روحیه سردار سلیمانی در مقابل استکبار ایستاده است.

 

photo_2020-05-22_14-26-17

نظر شما