مدیرعامل شرکت آبفای غرب استان تهران؛

انتقال آب سد امیرکبیر و سد ماملو به غرب استان تهران در آتی

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۰۹:۳۳:۲۳
کد خبر: ۱۰۲۰۶۴۰
انتقال آب سد امیرکبیر و سد ماملو به غرب استان تهران در آتی
همزمان با آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب مدیرعامل آبفای غرب استان تهران از اتصال خط انتقال آب سطحی به غرب استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مهدی اکبریان مدیر عامل آبفای غرب استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اقدامات انجام گرفته توسط این شرکت خدامت رسان در راستای افزایش کیفیت و کمیت آب شرب در غرب استان تهران گفت: امروز غرب استان تهران به نوعی محل سرریز جمعیت استان تهران شده است که شاهد افزایش هر روزه جمعیت در این منطقه هستیم و این افزایش نیازمند خدمات و زیرساخت‌های لازم خواهد بود که در حوزه آب به عنوان ابتدایی ترین و اساسی ترین نیاز انسانی باید تمهیدات لازم انجام گیرد.

او تصریح کرد: در این راستا با برنامه کوتاه مدت و بلند مدت که توسط کارشناسان شرکت آب و فاضلاب در این خصوص تعریف شده است انشاالله در آینده ای نزدیک از دو منبع آب سد امیرکبیر و سد ماملو طبق مجوزهایی که با حمایت مدیران ارشد شرکت های آب و فاضلاب استان تهران تمدید شده است برای این منطقه آب کافی تخصیص داده خواهد شد .

اکبریان همچنین در ادامه افزود:  انشالله در هفته دولت شاهد افتتاح سامانه آبرسانی آبهای سطحی است از سمت  شهر باغستان و صباشهر خواهیم بود تا بتوانیم مشکلات آبی را در این منطقه رفع کنیم و سعی نماییم دیگر نقاط را نیز به شبکه آب های سطحی وصل کنیم.

مدیرعامل آبفای غرب استان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: در راستای ابلاغیه جدید وظیفه آبرسانی  ۸۱ روستا در غرب استان تهران به آبفای  غرب  واگذار شده است و به امید خدا  برنامه های مختلفی توسط کارشناسان طراحی شده تا مشکلات عدیده ای که در حوزه آب در روستاهای غرب استان تهران با آن روبرو هستیم را برطرف کنیم.

او افزود :  قطعاً مشکلاتی که در حوزه های روستایی و تخلفاتی که در حوزه آب شرب انجام گرفته است یکی از دلایل ایجاد مشکلات برای آبرسانی روستاها است و باید برنامه‌های مدون کوتاه‌مدت و بلندمدتی در نظر گرفته شود تا بتوانیم مشکلات آب این مناطق را گام به گام رفع نماییم.

اکبریان ادامه داد: متاسفانه افراد سودجو اقدام به نصب انشعابات غیر مجاز در باغات و ویلاهای خود می‌کنند و باعث کم آبی در روستاها می‌شوند که ما تمهیدات ویژه‌ای با دستور دادستان  در راستای کار خود قرار دادیم تا با این متخلفان به برخورد کرده و ظرف مدت کوتاه توانسته ایم انشعابات غیر مجاز بسیاری در اقطار مختلف تا ۹۰ میلیمتری را شناسایی و جمع آوری کنیم و برای افراد خاطی پرونده قضایی تشکیل و در حال پیگیری هستیم.

از مردم به عنوان همیاران آب می خواهیم تا در راستای رفع مشکلات آب های غیر مجاز شرکت آبفای غرب را همیاری کنند و با مشاهده هرگونه انشعابات غیر مجاز آن را به سامانه ۱۲۲ اطلاع دهند .

اکبریان در خصوص رفع مشکلات خط لوله فاضلاب شهر ملارد نیز گفت: با تمهیداتی که در راستای اتمام عملیات اجرایی این پروژه در دستور کار داریم انشاالله در سال جاری می‌توانیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم .

مدیرعامل آبفای غرب استان تهران اظهار داشت: این پروژه با قطر لوله ۱۰۰۰ میلیمتر و طول ۱۵۵۰ متر در حال انجام است که هم اکنون ۸۰۰ متر آن اجرا شده است و با اتصال به تصفیه خانه فاضلاب شهر ملارد و بهره برداری از این خط ۱۵۰۰۰ اشتراک از مزایای دفع بهداشتی فاضلاب بهره مند خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز