با هدف توسعه فعالیت‌های علمی پژوهشی؛

انعقاد تفاهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس با مجتمع کشت وصنعت ملارد

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۲۰:۰۳:۰۲
کد خبر: ۱۰۳۱۱۳۹
انعقاد تفاهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس  با مجتمع کشت 
وصنعت ملارد
مقررشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس با مجتمع کشت وصنعت ملارد تفاهم‌نامه منعقد کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ عبدالله قاسمی پیربلوطی و هیئت همراه از شرکت قارچ ملارد بازدید کرده و در نشست صمیمی با مسئولین این شرکت، راهکارهای توسعه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی حوزه مشق و شرکت کشت و صنعت قارچ ملارد را بررسی کردند.   

تفاهم‌نامه همکاری مجتمع کشت وصنعت ملارد با دانشگاه آزاد اسلامی واحد های سه گانه شهر قدس، ملارد، صفادشت با هدف توسعه فعالیت‌های علمی- پژوهشی امضا می شود.

نشست مشترک به منظور بررسی راهکارهای همکاری مجتمع کشت وصنعت ملارد با دانشگاه آزاد اسلامی واحد های سه گانه/ شهر قدس ، ملارد، صفادشت/  با هدف توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی، علمی- پژوهشی و اجرایی در زمینه انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک، مبادله طرح وایده و محصولات حاصل از تولیدات علمی و دسترسی به امکانات و اطلاعات یکدیگر و همکاری لازم بررسی وتبیین شد.

در این نشست با مسئولین کشت و صنعت قارچ ملارد، عبدالله قاسمی پیربلوطی، ابتدا به معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای سه گانه شهر قدس، ملارد و صفادشت پرداخت و با معرفی پتانسیل های دانشگاه، در خصوص راهکار تعامل صنعت و دانشگاه مطالبی رابیان وپیشنهاداتی ارائه نمود.

درتکمیل این نشست عبدالله قاسمی پیر بلوطی به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای سه گانه ملارد،صفادشت وشهرقدس و دکتر حسین ریاحی قائم مقام مدیر عامل وعضوهیت مدیره مجتمع کشت وصنعت ملارد مذاکرات لازم در خصوص پیش نویس مفاد این تفاهم‌نامه همکاری را انجام دادند.

درراستای توافق مذاکرات حاصل از این نشست دکتر ریاحی که خود عضو هیئت علمی دانشگاه و از اعضای هیئت مدیره مجتمع کشت و صنعت می باشد در خصوص  معرفی مجموعه کشت وصنعت ملارد اظهار کرد: کشت و صنعت ملارد از پیشرفته ترین و مجهز ترین مراکز تولید قارچ تازه و کنسرو قارچ در ایران می باشد که بخش عمده بازار فروش قارچ کشور را در اختیار دارد.

وی افزود: ساخت این مزرعه در  سال ۱۳۶۴ در سرآسیاب شهرستان ملارد آغاز شد. در ابتدا با ۱۳ سالن پرورش و تولید ۲۰۰ تن قارچ در سال همچنین تولید بستر رویش قارچ بذر زده فاز I در محدوده مزرعه آغاز گردید. در سال های اولیه عملیات فاز II بستر رویش قارچ بذر زده یا پاستوریزاسیون و کاندیشنینگ در سالن های پرورش صورت می گرفت که خساراتی به ساختمانها و طبقات کشت وارد می ساخت و از سوی دیگر موجب کندی افزایش راندمان محصول می شد. که در ادامه راهکار وتدابیر لازم برای بازدهی مناسب پیش بینی واجرا شد.

در پیش نویس این تفاهم نامه همکاری مشترک در راستای استفاده مطلوب از امکانات، ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی و آموزشی همه‌جانبه برای نیل به اهداف مشترک، همکاری مشترک درباره شناسایی طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه، اثربخش، اشاعه فرهنگ مشارکت هم افزایی ومیان بخشی برای افزایش بهره‌وری از مجموع امکانات با هدف تحقق اهداف هر یک از طرفین، همکاری در انجام طرح‌های پژوهشی مشترک در زمینه‌های تخصصی مورد نیاز طرفین و همکاری در برگزاری هم ‌اندیشی‌ها، گردهمایی‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی نگارش شد واقدامات لازم جهت اخذ مجوزهای قانونی در دستور کار  این جلسه قرار گرفت وبه منظور سرعت بخشیدن در راستای اقدامات عملیاتی توافقات ذکرشده کارگروهی جهت پیگیری واخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح تشکیل شد.این جلسه با قرائت نماز ظهر وعصر ، قرائت فاتحه وصلوات برمحمد وخاندان پاکش به پایان رسید.

photo_2020-07-18_17-21-24

photo_2020-07-18_17-21-24 (2)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز