طی چهارماهه گذشته؛

خدمات رسانی بی وقفه آب و فاضلاب به ۷۲ روستای جنوب تهران

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۲:۲۹:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۲۴۹۵
خدمات رسانی بی وقفه آب و فاضلاب به ۷۲ روستای جنوب تهران
مدیرعامل آبفای منطقه6 تهران- شهرری از خدمات رسانی بی وقفه به 72 روستای جنوب تهران و شهرستان ری در چهار ماهه گذشته، پس از تحویل گیری روستاها و یکپارچه شدن خدمات آب و فاضلاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ حسن حقیقی گفت: با آغاز طرح یکپارچه سازی خدمات آب و فاضلاب به مشترکان شهری و روستایی از اسفندماه سال گذشته، طرح های عملیاتی و اجرایی مختلفی در حوزه توسعه و بهره برداری در 72 روستای تحویل گرفته شده اجرا شده است.

حسن حقیقی ساخت و تجهیز 7 ایستگاه تزریق آب ژاول و اصلاح سامانه های گندزدایی از گاز کلر به آب ژاول را از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه بیان کرد و افزود: برای رفع کمبود آب آشامیدنی روستاهای صالح آباد غربی، مرتضی گرد و مجتمع شهید صنیع خانی در بخش آفتاب و شهرستان تهران، لوله گذاری و اجرای خط لوله به قطر 150میلی متر از جنس چدن داکتیل و به طول 200متر در محدوده بازار میوه و تره بار بزرگ تهران انجام شد و با تامین آب به میزان 15لیتر بر ثانیه بخش قابل توجهی از مشکلات کمی و کیفی آب این روستاها برطرف شد.

حقیقی ادامه داد: برای تأمین آب شرب روستاهای تورقوزآباد و قیصرآباد خطوط انتقال آب آنها به شهر کهریزک متصل شد و خطوط آبرسانی روستاهای قمصر، دهنو و قلعه نو نیز اصلا ح شد که منجر به افزایش فشار شبکه توزیع شده است که اجرای این پروژه ها، رضایتمندی مشترکان روستاهای ذکر شده را به همراه داشته است.

مدیرعامل آبفای منطقه6 تهران افزود: در بخش مرکزی شهرستان ری، شبکه توزیع آب شهری به مخزن جمع آوری آب روستایی به قطر 250میلیمتر متصل شده است که باعث افزایش دبی، تأمین و ارتقای وضعیت کیفی آب مخازن آبرسانی شهید تهرانی و 16روستای زیرپوشش شده است. اصلاح خط ارتباطی آب شهری به روستای اسلام آباد نظامی با هدف تأمین فشار و ارتقای کیفیت آب این روستا و خارج کردن دو حلقه چاه آب از مدار بهره برداری به دلیل کیفیت نامطلوب و نیترات بالا  از دیگر اقداماتی هستند که در این بخش اجرا شده است.در بخش قلعه نو هم اصلاح سیستم پمپاژ بین راهی و رفع مشکل کمبود آب روستاهای عشق آباد، نجم آباد، چال طرخان و حمید آباد اجرا شده است.

حسن حقیقی با تاکید بر اینکه با  افزایش و ارتقای خدمات در حوزه های مختلف در روستاها از بسیاری مشکلات  فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی و اقتصادی جامعه همچون مهاجرت و حاشیه نشینی و تبعات آن کاسته می شود اظهار  داشت: با اجرای طرح یکپارچه سازی خدمات آبفا، 72 روستا با جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر به مشترکان آبفای منطقه افزوده شده است که این امر ارائه خدمات به بیش از 2میلیون نفر جمعیت شهری و روستایی با امکانات موجود را بسیار دشوار نموده است؛ با وجود این،  با تلاش و همت همکاران و مدیریت منابع تا حد امکان تلاش کرده ایم مشترکان شهری و روستایی با کم ترین دغدغه در زمینه آب آشامیدنی مواجه باشند.

حقیقی در پایان با اشاره به شیوع  ویروس کرونا و رکوردشکنی مشترکان تهرانی در زمینه مصرف آب خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر به دلیل فرا رسیدن فصل گرم سال و شیوع ویروس کرونا با رشد بی سابقه و نگران کتننده مصرف آب مواجه بودیم. با توجه به استمرار شرایط مقابله با کرونا و در پیش بودن روزهای گرم تر و اضافه شدن روستاها به شبکه آب شهری، نیاز است که شهروندان بیش از پیش به موضوع صرفه جویی در مصرف آب دقت داشته باشند و مراقب باشند که در هنگام شست و شوی دست ها و مصارف بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا، از بازگذاشتن شیر و هدر دادن آب جلوگیری کنند.

شرکت آب و فاضلاب منطقه۶ نهران(شهرری) به ۲76 هزار مشترک شهری و روستایی در پنج منطقه(۱۵-۱۶-۱۷-۱۹-۲۰) شهرداری تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، قیام دشت و خاورشهر در جنوب تهران و 72 روستا با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و 50 هزار نفر خدمات رسانی می کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز