تخصیص یک درصد عوارض معادن و بازگشت ارزش افزوده صنایع به شهرستان قدس

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۱:۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۰۳۲۹۵۵
تخصیص یک درصد عوارض معادن و بازگشت ارزش افزوده صنایع به شهرستان قدس
عدالتی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از تحقق تخصیص یک درصد عوارض معادن و بازگشت ارزش افزوده صنایع به طور کامل به شهرستان قدس با توجه به پیگیری های مستمر فرماندار قدس، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ شهرام عدالتی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان قدس که با حضور معاونین فرماندار و روسای کلیه دستگاه های اجرائی شهرستان در سالن اجتماعات باقرالعلوم(ع) برگزار شد، گفت: در سند توسعه ششم استان تهران با یک برنامه ریزی مدون و آینده نگری در عرصه جغرافیایی و سرزمینی هویت بخشی به شهرستان های استان دیده شده است.

وی در ادامه افزود: تمام ظرفیت های استان نیز از هر تصمیمی که بتواند این اهداف را محقق کند، حمایت خواهد کرد.

عدالتی تصریح کرد: در سند توسعه ششم استان تهران حوزه های مختلف شهرستانی که به دلیل تداخل های سکونتی با فعالیت ها و همچنین تراکم جمعیتی، رشد پیرامونی در کنار کلانشهر داشته اند را با برنامه هویت می بخشد.

وی بیان داشت: چشم انداز این سند توسعه هویت بخشی به این شهرستان هاست چرا که هر فرصت و تهدیدی در این شهرها متوجه پایتخت خواهد بود.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار داشت: رشد بالای جمعیت شهرستان قدس به دلیل مهاجرت پذیری با کمبود زمین برای توسعه هر نوع فضای خدماتی، آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی مواجه است که باید در طرح جامع شهری این شهرستان یک بازنگری و مهندسی مجدد صورت گیرد.

وی با توجه به اینکه یکی از سیاست های برنامه ششم عدم تعریف پروژه جدید برای شهرستان است، تاکید کرد: به همین منظور تا اتمام و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام نباید هیچ پروژه جدیدی تعریف و اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه دو هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی این شهرستان اضافه می شود و تراکم آن بالاست، عنوان کرد: تکمیل پروژه مدرسه جوادالائمه شهرستان قدس توسط این سازمان تا آغاز سال تحصیلی جدید به بهره برداری خواهد رسید.

وی از تخصیص اعتبار برای انتقال آب سد بیلقان و اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرستان قدس و همچنین احداث دو کلانتری نیز در شهرستان نیز خبر داد.

عدالتی با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهرستان قدس با سیستم های روز دنیا طراحی شده است، عنوان کرد: متاسفانه عدم استفاده صحیح از ظرفیت پساب این تصفیه خانه، اتلاف سرمایه است و باید سریعا آبفای شهرستان، زمینه استفاده آن در فضای سبز ، صنایع و بخش کشاورزی را فراهم کند.

این مسئول در خصوص وجود ۱۴ اداره در شهرستان که در ملک استیجاری و با کم ترین امکانات در حال خدمات دهی به مردم هستند، گفت: یکبار برای همیشه باید مشکلاتی از این دست حل شود چرا که بودجه قطره چکانی برای تجهیزات این ادارات یک مسکن مقطعی است.

وی ادامه داد: در راستای مولد سازی دارایی های دولتی امکان استفاده قابل وصول در محدوده شهر و یا خارج از شهر بر اساس ظرفیت های قانونی که صرفا برای شهرستان هزینه شود، به احداث بنا و تجهیز کلیه دستگاه های اجرائی شهرستان می تواند کمک کند.

وی در خاتمه ضمن قدردانی از همکاری قابل توجه شورا و شهرداری قدس در تخصیص زمین برای سرانه ها و مشارکت در طرح های شهرستان گفت: امید داریم با تلاش مضاعف دستگاه های اجرائی شهرستان با یک عملکرد مثبت و موفق در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد و توسعه شهرستان و اجرای برنامه ها در کلیه زمینه های فرهنگی، ورزشی، آموزشی و... باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز