شهرداری باقرشهر پیشرو در راه اندازی و بهره مندی از سامانه اطلاعات مکانی (G.I.S)

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۱:۳۳:۰۲
کد خبر: ۱۰۳۴۷۸۶
شهرداری باقرشهر پیشرو در راه اندازی و بهره مندی از سامانه اطلاعات مکانی (G.I.S)
اسد سرنابه سرپرست واحد فنی و شهرسازی شهرداری باقرشهر از مراحل تکمیل پروژه راه اندازی سامانه اطلاعات مکانی (G.I.S) و تحلیل داده ها و همخوانی نقشه هادر شهرداری باقرشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ سرپرست واحد فنی و شهرسازی شهرداری باقرشهر با بیان این موضوع اذعان داشت : با توجه به ضرورت بهره مندی از فناوریهای نوین در عرصه مدیریت شهری ، شهرداری باقرشهر طی یک برنامه ریزی هدفمند و راهبردی نسبت به آماده سازی زیرساختهای لازم با حضور مشاوران نرم افزاری و استفاده از دانش و تجربیات شهرداریهای کلانشهر اقدام نموده است.

سرنابه ادامه داد: بهره مندی از سامانه اطلاعات مکانی (G.I.S) با هدف تهیه و تدوین بانک جامع اطلاعاتی شهری از نیازمندیهای بالقوه تمامی عرصه های تصمیم گیری مدیریت شهری محسوب می گردد که هر ارگان و سازمان می بایست نسبت به تحلیل داده ها و نیازها و وضعیت فعلی سازمان از لحاظ اطلاعات مکانی و موقعیت جغرافیایی و نیازهای آتی اقدام نماید.

وی افزود : در طی سالیان گذشته تاکنون شهرداری باقرشهر با بهره مندی از دانش و تجربیات کادر اداری و تجهیز اتوماسیون نسبت به جمع آوری میدانی داده های مکانی ، پلان نقشه ها، غنی سازی نقشه ها ، الحاق پهنه ها ، تعیین اطلاعات نوسازی و به روز رسانی نقشه های وضع موجود به منظور راه اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی مکانی (G.I.S) یا بانک اطلاعات اقدام نموده است.

سرنابه ادامه داد : شهرداری باقرشهر پیشرو در راه اندازی در بهره مندی از سامانه مکانی(G.I.S) بعد از کلان شهر تهران می باشد که با حضور مشاوران و کادر اداری متخصص و تحصیلکرده و نیروی انسانی مجرب نسبت به تفکیک داده ها و لایه بندی و تکمیل اطلاعات توصیفی اقدام نمود ه است. ایشان در ادامه گفت : با توجه به ضرورت دسترسی صحیح و سریع به داده های مورد نیاز در حجم وسیع و ارائه و به تصویر کشیدن جداول و نمودارها و ویرایش به هنگام داده ها و استفاده از داده های موجود برای اهداف مختلف و بر اساس نیازهای گوناگون کاربران آماده شده است.

سرنابه در پایان گفت : استفاده از سامانه مکانی  (G.I.S) زمینه ای برای شناسایی قابلیتها و پتانسیلها ی متعدد و در عین حال تشخیص خلاهای مطالعاتی مناطق مختلف جغرافیای بسیار حایز اهمیت می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز