نجات جوان ۲۹ ساله عملیات در کوهستان شمیرانات

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۰:۵۷:۱۸
کد خبر: ۱۰۳۹۳۲۸
نجات جوان ۲۹ ساله عملیات در کوهستان شمیرانات
معاون جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات، از سقوط جوان ۲۹ ساله از ارتفاعات دارآباد خبر داد و گفت: بعد از ۱۰ ساعت تلاش و با کمک تیم های پشتیبان مصدوم به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ شریفی معاون جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات اظهار داشت: در پی اعلام حادثه از مرکز عملیات هلال احمر شهرستان شمیرانات مبنی بر سقوط این کوهنورد درارتفاعات کوهستان دارآباد (منطقه خشکه چال) ومصدومیت وی به علت سقوط از ارتفاع غیر هم سطح دچار ترومای شدید پا شده بود، بلافاصله یک تیم عملیاتی جست‌ و جو و نجات  به منطقه حادثه اعزام ونیز در ساعت ۱۷:۰۰، ۳ تیم پشتیبان باحضور مسول امداد و نجات هلال احمر شمیرانات به منطقه فراخوان شدند.

وی افزود: پس از انجام اقدامات اولیه وتثبیت پزشکی وفیزیکی،مصدوم به پایین کوه منتقل وتحویل عوامل اورژانس تهران شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: به علت صعب العبور بودن مسیر، در نهایت با تلاش نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان هلال احمر شمیرانات پس ازحدود ۱۰ ساعت عملیات در شرایط سخت وصعب العبورمنطقه حادثه، عملیات درساعت یک و ۵۰ دقیقه نیمه شب با موفقیت پایان یافت.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شریفی با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز