دستگیری کلاهبردار اسکیمری در قرچک

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۷:۵۵:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۲۸۹۰
دستگیری کلاهبردار اسکیمری در قرچک
فرمانده انتظامی شرق استان تهران از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که به وسیله دستگاه اسکیمر کارت بانکی شهروندان را کپی و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا این شهرستان و با طرح شکایت مبنی بر اینکه کارت عابر آن‌ها در اختیار خودشان بوده و از حساب آن‌ها برداشت صورت گرفته است، که بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت به صورت اینترنتی نبوده و به شکل فیزیکی از طریق دستگاه پوز و دستگاه ATM از حساب مالباختگان برداشت شده، که شک مأموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق اسکیمر به یقین تبدیل شد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران ادامه داد: در این نوع از سرقت، سارق یک بخش جدیدی را به عابربانک متصل می‌کند که تفاوت بسیار کمی با شکل اصلی عابربانک دارد (یک قسمت جدید به بخش کارت‌خوان افزوده می‌شود).

سردار عزیزی یادآور شد: از طریق این بخش کاربری که کارت خود را وارد دستگاه می‌کند تا کار‌های مورد نظر خود را انجام دهد، سارق می‌تواند تمام اطلاعات کارت را ذخیره کند.

وی بیان کرد: رمز مهم‌ترین ابزار حفظ امنیت کارت بانکی است که در نگهداری آن باید دقت بسیار زیادی شود و طبق الزامات امنیتی نباید به هیچ عنوان در اختیار فرد دیگری قرار گیرد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با تأکید بر اینکه به صورت دوره‌ای(حداکثر سه ماه یکبار) رمز اول و دوم کارت بانکی خود را تغییر دهید تا از کلاهبرداری و سوءاستفاده دور باشید، عنوان کرد: در هنگام  افتتاح حساب و دریافت کارت بانکی نسبت به فعال سازی سیستم پیامکی بانک برای حساب خود اقدام کنید تا در صورت برداشت و یا واریز وجه به حسابتان فوراً از موضوع مطلع شوید؛ برای فعال سازی پیامک حساب به یکی از شعب بانک عامل خود مراجعه کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز