ضرورت اختصاص ارزش افزوده به صنعت برای تحول بنیادی در ادامه حیات شرکت های خدمات رسان

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۷:۰۲:۲۷
کد خبر: ۱۰۵۶۳۰۱
ضرورت اختصاص ارزش افزوده به صنعت برای تحول بنیادی در ادامه حیات شرکت های خدمات رسان
مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه واقع در شهرستان ورامین ، معتقد است اختصاص بخشی از ارزش افزوده به صنعت ، منجر به تحول بنیادی در ادامه حیات و روند روبه رشد شرکت های خدمات رسان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ غلامحسین هاشمیه با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر ایران با عنوان جهش تولید ، حمایت از صنایع را مهمترین رکن یک جامعه برشمرد و اظهار داشت: در صورت ایجاد شرایط برای رونق اقتصادی از سوی مسوولان ، کشور از لحاظ تولید به خودکفایی خواهد رسید و همین امر تحریم های ظالمانه را بی اثر میکند.

وی اختصاص یک درصد از ۹درصد ارزش افزوده را شریان حیات دانسته و اذعان داشت: طبق تبصره ۴ ماده ۴۲ لایحه مالیات ارزش افزوده باید یک درصد به صنایع تعلق گیرد تا شرکتهای خدمات رسان با بهره مندی از این تسهیلات ، رونق تولید را پیش روی خود قرار دهند.

هاشمیه اهمیت این امر را برابر با دارا بودن کشوری غنی از لحاظ تولید عنوان کرد و افزود: در صورت پایند بودن به قانون فوق ، شرکت های خدماتی و تولیدی جهت تامین و نگهداری زیرساخت ها ، مدیریت پسماند و فاضلاب ، ارائه خدمات شهری ، ایجاد فضاهای سبز و در مجموع زنده نگاه داشتن صنعت ، غنی شده و فارغ از هرگونه دغدغه میشوند.

عضو هیات مدیره شهرک صنعتی سالاریه ، بی عدالتی در پرداخت سهم ارزش افزوده صنایع را تخلفی آشکار بیان کرد و گفت: با عدم رعایت این قانون ، خیانت در حق تولید کننده و مصرف کننده روا شده ؛ چراکه با نادیده گرفتن مصوبه مورد نظر ، وجوه در قالب ارزش افزوده هم از تولید کننده و هم از مصرف کننده اخذ میگردد.

رییس شورای حل اختلاف بخش صنعت شهرکهای سالاریه و چرمشهر ، افزایش قیمت را ناشی از تناقضات اجرایی این طرح برشمرد و اظهار کرد: طبق اصل طرح که هم اکنون در سایر کشورهای پیشگام در این موضوع اجرا میگردد ، ۹ درصد ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی اخذ میشود در صورتیکه قریب به ۱۰ سال از تولید کننده دریافت می گردد که قرار بود در ابتدا طرح بصورت آزمایشی فقط ۶ ماه از بخش صنعت یا مبداء دریافت گردد ولی متأسفانه به دلایل نامعلوم مغفول واقع شد تا همچنان مشکل برقوت خود باقی بماند.

هاشمیه ، از جمله عوامل گرانی بی رویه کالا را اجرای ناصحیح قانون اختصاص ارزش افزوده دانسته و اشاره داشت: یکی از مهمترین عوامل افزایش کالا در بازار مصرف ، سردرگمی قانون موجود و اهمال کاری سیستم اجرایی کشور میباشد.

مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه در ادامه این مصاحبه ، اجرایی نشدن طرح مستثنیات در کل شهرک را معضلی دیگر بیان کرد و گفت: درصورت قرار گرفتن کل شهرک دراین طرح ، شاهد چشمگیر سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای صنعتی جدیدخواهم شد ، همچنین طرحی  بعنوان مشوق مصوب گردیده بود که در آن کلیه صنایع که خارج از شعاع  ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران مستقر شوند از پرداخت مالیات به مدت ۵ سال معاف خواهند شد ولی متأسفانه این طرح هم تاکنون اجرا نشده است.

این مسوول سپس خواستار حمایت شرکت شهرکها و اداره صمت از مصوبه فوق گردید و گفت: به جهت رونق تولید و پیروی از فرامین رهبری میبایست شرکت شهرکها و اداره صمت با ادله موجود به دفاع از موازین شهرک صنعتی سالاریه برآیند تا بتوان با جذب سرمایه گذار و افزایش صنایع از حق دفاع کرده تا بیش از پیش شرایط را در راستای پویایی این شهرک مهیا نمایند.

هاشمیه ، ایجاد امنیت پایدار را عاملی برای رونق تولید دانسته و اظهار کرد: در صورت رفع معضلات موجود و از میان برداشتن مشکلات ، قطع به یقین سرمایه گذاران بیشتری جذب این منطقه میشوند ؛ چراکه شهرک صنعتی سالاریه از لحاظ سوق الجیشی منحصر به فرد بوده و این امر به جهت دسترسی به بزرگراه گرمسار - مشهد و همچنین استان قم و نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) ویژگی خاصی را نصیب شهرک نموده است.

مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ، به دیگر شرایط ویژه این منطقه پرداخته و گفت: این شهرک با ۵۰۶ هکتار وسعت ۴۲۰ واحد صنعتی را در خود جای داده که مشتمل بر هفت حوزه فعالیت میباشد.

عضو هیات مدیره شهرک ، سپس به معرفی واحدهای فعال پرداخته و اشاره کرد: صنایع غذایی ، شیمیایی ، آرایشی و بهداشتی ، فلزی ، خدماتی ، سلولوزی و نساجی با بیش از یک هزار و ۵۰۰ نیروی کار درحال فعالیت میباشند که در این عرصه یک هزار نفر دیگر بصورت فصلی و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیز بصورت غیرمستقیم کارآفرینی شده است.

هاشمیه در پایان اذعان داشت ؛ چنین شهرکی با شرایط موجود که باعث رونق تولید و کارآفرینی شده باید از سوی تمامی مسوولان مورد حمایت قرار گیرد تا چرخه اقتصادی منطقه و کشور همچنان به گردش درآمده و با توسعه آن به خودکفایی کامل دست یافت.

 

نظر شما