محمد رضا صوفی نژاد مطرح کرد؛

آسایشگاه خیریه کهریزک ، خانه امن نیازمندان جامعه

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۰۸:۵۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۵۷۶۴۹
آسایشگاه خیریه کهریزک ، خانه امن نیازمندان جامعه
مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک در گفتگو با خبرنگار برنا به تشریح وضعیت اداره این مرکز خیریه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛  مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک اظهار داشت : خداوند متعال را شاکریم که مردمان نوعدوست و خیرخواهی داریم که دغدغه نیازمندان جامعه را دارند ، نیک مردانی همچون زنده یاد دکتر حکیم زاده که سنگ بنای کهریزک را بنیان نهاد تا امروزه و به لطف خیرین جامعه ، این مرکز میزبان ۱۷۵۰ مددجوی سالمند ، معلول و بیمار مبتلا به ام اس از ۳۱ استان کشور باشد ، مددجویانی که کمترین توانی برای اداره امور شخصی خود ندارند اما در سایه حمایت های مردمی خانه امنی برای آنان ایجاد شده تا در آسیب پذیر ترین دوران زندگی خویش ، روزگاری آرام و آسوده داشته باشند.

محمد رضا صوفی نژاد ماه محرم را فرصتی مغتنم برای خدمت بیشتر به نیازمندان جامعه دانست و افزود : زنده نگهداشتن یاد شهیدان به خون خفته کربلا به عنوان یک اصل و باور در ذهن های یکایک ماست و می تواند پل ارتباطی با قدرت لایزال الهی را مستحکم تر نماید.

همواره مناسبت های ملی و مذهبی مختلف در کهریزک گرامی داشته می شود اما همه ساله محرم پررنگ تر از همه مناسبت ها در این مرکز خیریه مورد عنایت همگان است ، چرا که هرجا استیصال و سختی هست ، هرجا که گرفتاران و بیماران فراوانی در آنجا اجتماع دارند ، خداجویی و خداباوری و تمسک به خداوند مطمئناً بیشتر از مکان هایی است که در رفاه و آسایش هستند.

صوفی نژاد درباره شیوع بیماری کرونا در آسایشگاه خیریه کهریزک هم گفت : بیماری کرونا مانند تمامی نقاط کشور به کهریزک نیز راه یافت و می توانست آسیب های جدی و جبران ناپذیری به این خانواده بزرگ بزند ، چرا که اکثر مددجویان با انواع بیماریهای زمینه ای مستعد ابتلا و عوارض ناشی از آن بودند. اما نه تنها اینچنین نشد بلکه به لطف و عنایات حضرت حق و توان مضاعفی که کارکنان عاشق پیشه و مخلص کهریزک دارند ، توانستیم با کمترین عارضه بر این مشکل فائق آییم و مبارزه همچنان ادامه دارد.

در این مسیر سازمان های مختلف ، گروه بانوان و آقایان نیکوکار و جمع کثیری از مردم برای امدادرسانی با ما همراه شدند ، دستگاه های دولتی و خصوصی به یاری ما شتافتند تا در نجات جان مددجویان یار و همراه ما باشند ، چرا که کهریزک متعلق به یک قشر خاص نیست بلکه متعلق به همه مردم است ، همه کسانی که در زندگی بخشی به مددجویان سهیم و دخیل هستند و اجازه نداده و نخواهند داد که این خانه و خانواده بزرگ تنها بماند.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک درباره نیازهای متعدد این مرکز خیریه نیز گفت : تامین نیازهای یک خانواده ۵ نفره را در نظر بگیرید که پدر و حتی مادر خانواده را با چالش های مختلف روبرو می کند تا بتوانند رفاه نسبی برای کلیه اعضاء آن خانه را فراهم نمایند. حال این مقیاس را به خانواده ای ۵۰۰۰ نفره تعمیم دهید تا ببینید علاوه بر تامین مایحتاج روزانه اعم از مواد غذایی ، پوشاک و مخارج جانبی ، نیازهای فراوان دارویی برای درمان بیماران نیز باید فراهم شود که مشقات خاص خود را دارد.

انواع کمک های نقدی و غیر نقدی ، بهداشتی و درمانی نیازهای اساسی زندگی این خانه و خانواده بزرگ است تا بتوان زندگی آبرومندانه ای را برای تمامی مددجویان تحت پوشش کهریزک بصورت مستمر تامین کرد.

 

نظر شما