پوشش ۹۰ درصدی اینترنت اپراتورها در قرچک / ۱۰ ایستگاه جدید موبایل نصب می شود

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۵:۰۰:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۹۶۰۹
پوشش ۹۰ درصدی اینترنت اپراتورها در قرچک / ۱۰ ایستگاه جدید موبایل نصب می شود
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران از پوشش دهی 90 درصدی اینترنت اپراتورها در شهرستان قرچک خبر داد و گفت: پوشش دهی اینترنت اپراتورها در قرچک بیش از 90 در صد و قابل قبول است اما اعتقاد به ارتقا این وضعیت داریم تا پوشش صددرصدی اتفاق بیافتد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حسین حمیدی پور در جلسه مشترک توسعه زیرساخت های ارتباطی شهرستان قرچک گزارشی از وضعیت پوششی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل ارائه داد و از عزم اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه شبکه مخابراتی به منظور استفاده بهینه شهروندان قرچک از اینترنت خبر داد.

وی افزود: حدود 90 درصد روستاهای استان تهران از اینترنت برخوردارند و این اتفاق از اولویت های دولت بود.

این مسئول یادآور شد: قطعات مورد استفاده در تجهیزات مخابراتی هایتک هستند و اکثر آنها به کشور وارد می شوند، به همین دلیل در شرایط تحریم با وضعیت سختی روبرو شدیم اما این باعث نشد از توسعه شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات عقب بیفتیم، بخصوص در استان تهران که وضعیت بهتری نسبت به دیگر استان ها حاکم است.

وی گفت: برای هوشمندسازی مدارس از مودم های تولید داخل استفاده کرده ایم که در سال جهش تولید اتفاق خوبی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی بود و این تولیدات نیز مورد رضایت اپراتورها قرار گرفت.

حمیدی پور ادامه داد: وضعیت ارتباطی در قرچک مطلوب است ولی جای توسعه دارد بخصوص با رایگان شدن پهنای باند شبکه "شاد" و افزایش استفاده از شبکه داخلی، نیاز به توسعه بیشتر احساس می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران گفت: در حال حاضر 26 ایستگاه موبایل در قرچک وجود دارد که 10 ایستگاه دیگر با هماهنگی فرمانداری و همکاری اداراتی نظیر شهرداری در شهرستان نصب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خود را ملزم به نظارت بر نحوه سرویس دهی اپراتورها و تعهدات آنها در ارائه خدمات با کیفیت و استاندارد می دانیم و از این رو انتظارات فرمانداری بری ما لازم الاجراست.

 

نظر شما